نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق گرافیک محیطی (انسان و طبیعت)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۴۴ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه
۱- مقدمه ۱
۲- بیوگرافی ۳
۳- معنی زیبایی در طبیعت ۹
۴- روانشناسی انسانی و جهان بینی هنری و علمی ۱۵
۵- گزارش کار ۲۱
۶- منابع اخذ ۳۷

مقدمه تحقیق گرافیک محیطی (انسان و طبیعت)

انسان به عنوان موجودی زنده و برتر، مانند دیگر موجودات برای چرخه‌ی حیات خود نیاز به طبیعت و منابع طبیعی دارد. ارتباط و وابستگی بین انسان و طبیعت انکارناپذیر است.

پرداختن به این بحث به دلیل ناب بودن موضوع و پرداخته نشدن به آن است در بحثها و موضوعات دیگر فقط به طبیعت پرداخته شده و جای انسان در این بحثها خالی است.

در ماکت مربوط به موضوع انسان و طبیعت سعی شده در گوشه هایی از کار طرح فیگورهایی از انسان پیاده شود و حالات فیگورها سمبلی از حرکات و اشاره هایی از زبان ناشنوایان است.

بکار بردن رنگهای سرد در این فضا مربوط به هماهنگی با فضای سبز است که برای درخشندگی و جلوه دادن به طرح از رنگهای گرم هم متناسب با بخش کاربردی استفاده شده است.

معنی زیبایی در طبیعت

«پدیده ها، مناظر، اصوات، بوها، مزه ها را می توان به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد. این تقسیم بندی اهمیت بسیار دارد.

فرق میان آن دو از لحاظ تماشاگر نتیجه تفاوت نیتی است که در بوجود آوردن آن پدیده ها به کار رفته است. نیتی را که موجب ظهور پدیده های و طبیعی شده است به آسانی نمی توان مورد انتقاد و بازخواست قرار داد، زیرا هم شما خواننده‌ی عزیز خود جزئی از آن هستید.

شاید بتوان تصور آنرا کرد که گل کوزه گری به شیوه کار کوزه گر اعتراض کند، زیرا کوزه گر آفریننده آن گل نیست. لیکن از آنجایی که آفریننده جهان هم کوزه گر و هم گل را هستی بخشیده است هیچیک از آندو مجاز نیست دیگری را به باد عیب جویی گیرد. تنها در لحظاتی استثنایی که بشر سرمست از باده خودپسندی می گردد آرزو می کند که دستگاه طبیعت غیر از آنچه هست باشد.

شعور یا شناخت، دو مرحله دارد: حسی و منطقی

در مرحله شناخت حسی، اشیاء – انگیزه های محیطی – از طریق حواس در ارگانیسم تأثیر می گذارند. تأثیر انگیزه ها در مغز به صورت احساس و سپس به صورت ادراک درمی یابد و انسان به یک آگاهی جزئی می رسد.

در مرحله شناخت منطقی، تصاویر جزئی و تصاویر ذهنی با یکدیگر سنجیده می‌شوند و عناصر اصلی آن بررسی می گردند و در نتیجه ادراک جزئی، تعمیم می یابد و این تصویر کلی، مفهوم نامیده می شود.

هر شناختی دارای دو عنصر ادراکی و عاطفی است: البته شناخت حسی، به مراتب بیشتر از شناخت منطقی با عواطف آمیخته است. چون انسان با جزئیات زندگی می کند.

شناخت عاطفی، ما را به شناخت هنری می رساند و شناخت ادراکی شناخت علمی را می سازد و دانشمند به یک بینش کلی و طرز تفکر، تکیه دارد، که آنرا فلسفه می نامند.

زبان هنر

«هنر و علم همچون دری هستند که از طبیعت به سوی دنیای انسانی گشوده شده اند. طبیعت از در علم وارد دنیای انسانی می شود و انسان هم از در هنر وارد طبیعت می گردد و آنجاست که به هستی خود پی برده و طبیعت را می در خویش می نامد». «میخاییل پریشون در کتاب آیینه‌ی انسان» استادودرس – زبان هنر- ص ۱۲۵)

ابتدا باید دانست که:

فرم: فرم چیزی نیست جز به کار بردن انواع خطوط و تبدیل کردن این خطوط به سطوح مختلف که شکل اصلی آن را فرم تشکیل می دهد و به کمک همین فرمها و سطحها که اضافه کردن رنگ مناسب به آن می توان تصویری زیبا را به وجود آورد……… و اساس کاری این بوده است.

در عین حال که ترکیب و جذابیت صوری و ایستایی و ……… را داشته باشد و بعد از اتودهای متعدد و بهترین و کاملترین طرح انتخاب شد.

منابع و مأخذ

  1. استاد و درس – ادبیات / هنر / نقد، علی صفایی حائری (عین.صاد) – چاپ اول – تهران انتشارات هجرت – ۸۱
  2. معنی زیبایی – اریک نیوتن – ترجمه پرویز مرزبان – چاپ چهارم – انتشارات علمی و فرهنگی – تهران ۱۳۷۷.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.