نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله رنگ درمانی (تنفس رنگ)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۹ | قابل ویرایش

مقدمه

هدف رنگ درمانی در درجه اول افزایش آگاهی ما در مورد انرژی رنگ‌هاست و دوم متعادل کردن و افزایش انرژی بدن بوسیله استفاده از انرژی پرتوهای نور می‌باشد که می تواند به سیر آرامبخشی خود به خود بدن کمک کند.

قبل از وارد شدن به این مبحث نیاز است که نخست بدانیم شاکرا چیست؟

۷ مرکز (شاکرا) اصلی انرژی در بدن ما وجود دارد که به ۷ رنگ رنگین کمان شبیه است. شاکرا یک کلمه سانسکریت به معنی چرخ است.

شاکراها شبیه مارپبیچ هایی از انرژی هستند که هر کدام با  دیگری در ارتباط است. تصور کنید شاکراها یا همان مراکز دریافت انرژی، مجموعه ای از چرخها ، مهره ها و چرخ دنده هایی هستند که شبیه ساعت یا یک موتور کار می کنند، هر چرخ (چرخ دنده) احتیاج به حرکتی نرم و آرام شبیه سرعت موتور ساعت برای درست کار کردن و موثر بودن دارد، بنابراین سلامتی و خوب بودن بوسیله تعادل همه این انرژی ها (یا حرکت آرام چرخ ها و چرخ دنده ها) امکان پذیر است.

رنگ درمانی، رنگ را برای متعادل کردن شاکراهای بدن بکار میبرد. به طور ساده هر دسته از پرتوهای رنگ تغییری است از طول موج، بنابراین هر رنگ انرژی خاص خودش را دارد، انرژی هر دسته از این پرتوهای رنگ به انرژی هر کدام از این شاکراهای (مراکز) اصلی بدن شباهت دارد.

تنفس رنگ یا تنفس در ۷ رنگ رنگین کمان

استفاده از این شیوه به این طریق است که بایستید و پاها را قدری از هم باز کنید، بازوها باید آویزان در دو طرف بدن قرار بگیرد، بدن آرام و کف دستها به جلو بچرخند، شانه ها آرام، سپس روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید، همه بدنتان را از بالای سر تا نوک انگشتان پا آگاهانه آرام کنید، در بینی  و عمیق نفس بکشید، تصور کنید همه استرس ها ، سموم و انرژی های منفی را بیرون می دهید، بهتر است این تمرین را در هوای آزاد و با پای برهنه روی علف ها انجام دهید.

با خود و در فکر خود به عنوان مثال روی رنگ قرمز  تمرکز کنید ( برای تحریک انرژی و قدرت) و در ذهن به خود بگویید: انرژی قرمز تمام بدنم را پر کرده است و من قدرت و توان حرکت به جلو در مسیر زندگی ام را دارم، مهم نیست که دقیقا این کلمات را بگویید، ممکن است هرکس جداگانه و به طور منحصر بفردی بگوید.

اما باید جنبه های مثبت رنگ ها را درنظر داشته باشید و تصور کنید که در موقعیت مثبت قرار گرفته اید تصور کنید که قرمز به همه بدن شما تحرک و قدرت می دهد. تصورات مثبتی را داشته باشید که متناسب با موقعیت شماست، مثلا وقتی احساس خستگی، کسالت یا بیماری می کنید یعنی تعادل انرژی های بدنتان بهم خورده است، باید به احساس خود اعتماد کنید و تمایلتان را در آن لحظات به  رنگی خاص بپذیرید و از آن رنگ برای درمان استفاده کنید.

آب سولاریز شده

یک روش ساده و ارزان بکارگیری انرژی رنگ برای بدن، استفاده از آب سولاریزه شده است . برای اینکار، آب را در شیشه ای تمیز می ریزیم و دور تا دور آن را با فیلتر رنگی که نیاز داریم می پوشانیم و با کش دور آن را می بندیم ، لیوان را پر از آب می کنیم و در آن را می بندیم، لیوان را روبروی پنجره در معرض نور خورشید قرار میدهیم، البته زمان اینکار بستگی به شدت تابش نور خورشید دارد، در تابستان ۲ ساعت و در زمستان یک روز کامل آب در این حالت قرار می گیرد، پس از آن برای اینکه انرژی آب جذب بدن شود، باید ذره ذره آن را نوشید و یا برای حمام بخشی خاصی از بدن ( موضعی که دچار مشکل است ) از آن استفاده کرد.

آب سولاریز شده را می توان در بسته در یخچال نیز نگهداری کرد . در اثر تابش نور خورشید به فیلتر رنگی که دور لیوان پیچیده ایم ، انرژی رنگ فیلتر جذب آب شود و آب دارای انرژی های آن رنگ خاص شود.

آب تحت تاثیر انرژی قرمز ، نارنجی و زرد را خیلی دیر ننوشید چون ممکن است باعث بی خوابی شود به این دلیل که این رنگها جنبه ی انرژی افزایی و از بین بری خواب آلودگی دارند.

آبی ، آبی بنفش و بنفش آرام کننده اند و بهتر است که در نیمه آخر شب نوشیده شوند.

حریرهای رنگی silk color

یکی از روش های بسیار رایج درمان، بکار بردن رنگ در تماس مستقیم با بدن است . استفاده از حریرهای رنگی روش دیگری برای استفاده از انرژی رنگ است . حریرهای رنگ شده باید با خشک کننده های طبیعی (نور خورشید) خشک شوند و از ابریشم خالص تهیه شده باشند.

کتان خالص طبیعی هم می تواند استفاده شود که برای درمان حیوانات مناسب تر است. از روغن های رنگی هم می توان برای مالیدن به پوست بدن و دریافت انرژی رنگی آن نیز بهره برد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.