نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله تأثیر ورزش بر افسردگی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۶ | قابل ویرایش

چکیده

متن این تحقیق در رابطه با ارائه پیشنهاد تمرین برای رفع افسردگی می باشد که بیان می کند بسیاری از متغیرهایی که وجود دارند هم اکنون مدارک کافی دال بر وجود رابطه بین سلامتی بهبود یافته و تمرینات است.

تمرینی که مناسب باشد، نه تنها به کاهش علائم بیماری افسردگی ونگرانی کمک می کند بلکه بنظر می رسد که درافزایش خود ارزشی، ایجاد خواب آرام، کمک به افرادی که دچار اضطراب های روانشناسی هستند، می کند، ‌تا آنها خود را به سرعت بازیابی نمایند.

تمام این نتایج مربوط به یک مطالعه نیست بلکه مطالعات زیادی به زبان انگلیسی در زمانی که نیمی از بررسی ها ( تجزیه و تحلیل ها‌ ) انجام شده بود، انتشار یافت. نمونه های کلی مثبت دریافت های نیمی از این آنالیزها برای این متغیرها، معطوف به اطمینان بیشتر به تمریناتی است که نقش مهمی در ارتقاء سلامتی مردمی ایجاد می کنند.

تاثیر ارتفاع بر ورزش

ورزش های مربوط به ارتفاعات بلند، فوق العاده مفرح هستند. اما می تواند روی افرادی که بدنشان آمادگی لازم را برای این نوع تجربه ندارد، تاثیرات جوی بگذارد. در ارتفاعات بلند هوا رقیق تر( کم اکسیژن تر) است.

قلب باید با ضربان سریع تری کار کند تا بتواند جوابگوی نیازهای اکسیژن بدن باشد. تغییرات ناگهانی در ارتفاع و میزان کار قلب در مدت معین (کارمیزان)، می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد.

نشانه های پر خطر به هنگام ورزش عبارتند از کم آوردن نفس، سریع شدن تنفس، ضربان قلب سریع تر، عملکردهای ورزشی ضعیف و چاقی زودرس. خیلی مراقب باشید، اگر قصد بالارفتن یا صعود به یک ارتفاع بالاتر را دارید. از چند روز قبل از آن، از کارهای سخت و طاقت فرسا اجتناب کنید.

مشکلات دیگری که می توانند مانع از ورزش کردن شوند، نیز به وجود می آیند، مانند سردرد، اضطراب، تهوع و استفراغ، احساس یک نوع بیماری همیشگی، از دست دادن اشتها و یک ناتوانی در خوابیدن.

بدن برای تطابق یافتن با ارتفاعات به زمان نیاز دارد. این کار را با ساختن هرچه بیشتر گلبول های قرمز خون به منظور حمل اکسیژن بیشتر انجام می دهد. در حدود ۸ روز طول می کشد تا بدن کاملاً با ارتفاعات تطبیق پیدا کند. درصورت برطرف نشدن نشانه ها، به پایین برگردید.

مشکلات نادر، اما جدی ممکن است زمانی که خیلی سریع از ارتفاع طبیعی خودتان به ارتفاع بالاتر می روید، حاصل شوند. مراقب تنگی نفس، تنفس و ضربان قلب سریع و ضعیف باشید. درد قفسه سینه، سردرد شدید و گیجی هم ممکن است به مراقبت های پزشکی سریع نیاز داشته باشد.

مزایای سلامت روحی ناشی از فعالیت های جسمی

۱-کاهش اضطراب

  • نتایج بهتر با ” تمرینات آیروبیک“
  • بهتر شدن بعد از چند هفته تمرین منظم
  • بهترین مزایا برای افرادی که آمادگی بدنی کمی برای شروع دارند.
  • بهترین مزایا برای افرادی که برای شروع، بسیار نگران هستند.

۲- کاهش افسردگی

  • بهتر شدن بعد از چند هفته تمرین منظم
  • بهترین نتیجه بعد از تمرین به مدت چند بار در هفته حاصل می شود.
  • با فعالیت های ورزشی سخت تر بهتر می شود.
  • بهترین فعالیت برای افرادی که افسردگی های شدیدتر دارند ( به تحقیقات بیشتری نیاز است)

مزایایی (برای نگرانی و افسردگی) که برای مداوای بیماری های مشابه دیگر هم بسیار حائز اهمیت هستند:

  • فعالیت مربوط به عزت نفس
  • فعالیت مربوط به خواب و استراحت
  • فعالیت مربوط به توانایی مقابله با استرس

کاهش اضطراب، درنتیجه انجام فعالیت های ورزشی

تخمین زده شده است که درایالات متحده امریکا، درحدود ۳/۷ درصد از جمعیت بزرگسالان، دچار اختلال اضطراب هستند که نیازمند پاره ای معالجات است. به علاوه، احساسات مربوط به استرس، نظیر اضطراب، در میان افراد سالم، بیشتر رایج است. توجیهات اخیر به پیشگیری به واسطه ورزش، به عنوان یک جایگزین یا مرتبط با نوآوری های گذشته نظیر روان درمانی یا درمان های دارویی بیشتر شده است.

اضطراب با ظهور شکل منفی ارزیابی تشخیصی، به وسیله نگرانی، تردید و دلواپسی خودش را نشان می دهد. برطبق بررسی های لازاروس و کوهن (۱۹۷۷) ” … در مقابله با نیازهایی که منابع یک سیستم را تحمیل کرده یا افزایش می دهد یا … ، نیازهایی که هیچ نوع آمادگی برای آنها وجود ندارد یا واکنش های سازگاری اتوماتیک ندارند، … رو به افزایش هستند.“

اضطراب یک پدیده ادراکی است و معمولا با ابزاری مثل پرسشنامه، مورد ارزیابی قرار می گیرد. این پرسشنامه ها اغلب سنجش های روان شناختی بعدی را به دنبال دارند که به افزایش اضطراب و عوارض آن ( تپش قلب، فشار خون، خراب شدن پوست، انقباض ماهیچه ای) مربوط می شوند.

یکی از مرزهای بین ارزیابی های موقعیتی و خصوصیتی، اضطراب را می سنجد. اضطراب موقعیتی یک زمینه کلی برای واکنش به بسیاری از موقعیت ها همراه با اضطراب بسیار زیاد است.

از سویی دیگر، اضطراب موقعیتی، خیلی خاص تر است و به اضطراب فرد در یک لحظه خاص اطلاق می شود. به رغم اینکه جنبه های ” خصوصیتی“ و ” موقعیتی “، دو امر جدا از یکدیگر هستند، ارزیابی های عملکردی موجود، مقدار قابل توجهی وجوه مشترک در این دو نوع اضطراب نشان می دهد.

تمرین و افسردگی

افسردگی شکلی است که امروزه در اغلب جوامع وجود دارد. ۲ تا ۵% آمریکایی ها در هر سال دچار تاثیرات افسردگی شده و تحت بستری قرار می گیرند.( kessler etal–۱۹۹۴) و تخمین زده می شود بیمارانی که بواسطه این نوع از امراض بستری می گردند، بیش از۶ تا ۸% از بیمارانی است که بواسطه بیماری های عمومی تحت درمان قرار می گیرند.(Katan & Schuhery1992)

افسردگی نیز از جمله مواردی است که سیستم مراقبت از سلامتی بطور انحصاری سالیانه ۱۰۵ بار بیش از بیماری های دیگری است که نیاز به این سیستم مراقبتی دارند و هزینه هایی که جهت درمان و بستری نمودن این نوع از بیماری ها صرف می شود حداقل ۳ برابر هزینه درمان بیماریهای معمولی می باشد و این در مواقعی است که هزینه ای جهت تهیه دارو خرج نگردد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.