نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • تحقیق بررسی عوامل موثر در موفقیت کاراته کاران از دیدگاه مربیان وکاراته کاران سبک کیوکوشین

تحقیق بررسی عوامل موثر در موفقیت کاراته کاران از دیدگاه مربیان وکاراته کاران سبک کیوکوشین

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۰۳ | قابل ویرایش

مقدمه

دانش ومعرفت بشرحاصل تلاش کاوشگرانه ای است که قرنها ی متمادی صورت گرفته واز طریق انتقال به نسلهای بعد وافزوده شدن برآن به صورت کنونی درآمده است.منشاء تلاش کاوشگرانه بشر برای دستیابی به معلومات بیشتر راعواملی نظیر نیاز فطری انسان به دانستن،ونیز تامین نیازهای زندگی او تشکیل میدهد.

بنابراین ،بشر بدلیل نیاز به ارضای کنجکاوی وآگاهی از رموز جهان ،ونیز به دلیل نیاز به رفع احتیاجات زندگی که می بایست ازجهان خلقت ومواهب خدادادی آن تامین میگردد ناچاربوده هرچه بیشتر بداند وهرچه زیادتر اطلاعات خودراگسترش دهد وباتوجه به آن اطلاعات،مدیران وبرنامه ریزان وطراحان برای رسیدن به اهداف عالی وهدایت جامعه در یک روندصحیح،نیازمندیک برنامه ریزی بلند مدت وحساب شده وسرمایه گذاری دقیق باشد.

امید است این تحقیق باتوجه به استعداد های بی شماری که دراین رشته وجود دارد راهی برای بهبودشرایط موافقیت رزمی کاران ایجاد کند تا فاصله خودرا باسطح ورزش جهان کاهش دهیم وبرافتخارات جهانی بیفزاییم.

بیان مساله

هرفردی که با انگیزه قهرمانی اقدام به ثبت نام دررشته ورزشی موردنظر می کند بایدعوامل خاص مورد نیاز آن رشته ورزشی راداراباشدتا بتواند به اهداف خود برسدوبیهوده وقت وسرمایه خود ومربی باشگاه راهدرندهد.

دراین راستایکی ازمشکلات عمومی وعمده مربیان نداشتن الگوهای استاندارد تحقیقی است که به عنوان مدرک برای ارزیابی کار خود از آنها استفاده نمایدوکمبود فعالیتهای پژوهشی باعث شده است که بسیاری ازکارها در بخش ورزشی با حدس وگمان تو‌‌ام باشد. رشته کیوکوشین نیزیکی ازرشته های قهرمانی است که برای موفقیت درآن ورزشکارباید دارای شرایط وویژگیهای خاصی باشد.

لذا این تحقیق درنظرداردبانظرخواهی ازمربیان وکاراته کاران (سبک کیوکشین)فاکتورهای تعیین کننده موفقیت رابررسی کرده واهمیت وضرورت هریک از آنها رادرجه بندی کندوبعدازتجزیه وتحلیل داده ها اطلاعات رابه صورت استاندارد در آورده ودر اختیار مربیان وعلاقمندان قرار دهد.

جامعه آماری دراین تحقیق کلیه مربیانی هستندکه دارای کارت مربیگری می باشندوگروه دیگرنمونه ها نیز کاراته کارانی (سبک کیوکوشین) هستند که مقامی رادررده های مختلف سنی را دارا می باشند. ابزار اصلی این پژوهش پرسشنامه است وپرسشنامه هانیز حاوی توضیحات کافی برای توجیه نمونه ها می باشد.

کیو کوشن از تولد تا تکامل

در ۲۷جولای ۱۹۲۳میلادی بانام یونگ –ایی ,چوی “I.choi”در کشور کره جنوبی جوانی که بعدها ماسوتاتسو اویاما نام گرفت وسوسای انجمن جهانی کیو کوشین شد, بدنیا آمد .

در سال ۱۹۲۵ میلادی اویا ما به منزل خواهرش در منچویا “manchuia” فرستاده شد.

در سال ۱۹۳۶ میلادی اویاما وارد مدرسه ابتدائی در سئول کره شد و در آنجا زیر نظر آقای “yi”کمپوی چینی را فرا گرفت. وی تکنیک ۱۸دست را با مهارت کامل آموخت ودر سال دوم معادل درجه شودان “shodan”شد.

درسال ۱۹۳۸وارد مدرسه هوائی یاماناشی “yamanashi Airway”در ژاپن شد .اویامازیر نظر گی چین فو ناکوشی “Gichin funakoshi” یکی از سه نفر پیشگامان کاراته ژاپن وهمچنین آقای سونی چو”sonei chu”که او نیز یک کره ای بود به فراگیری کاراته پرداخت .سونی چودر روش گوجو  “Go.Ju”  کاراته سرآمد عهد خود بود واین رشته را به ژاپن معرفی کرد . در میان سبکهای شوتوکان ووادوریواز شجره نامه پدر علم کاراته نوین یعنی فوناکوشی سن سی بوده است.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.