نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

گزارش کارآموزی بررسی عملکرد سیستم حسابداری شرکت آب و فاضلاب

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۴۶ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان………………………… صفحه

فصل اول: آشنایی با سازمان

مقدمه…………………………….

تاریخچه فعالیت شرکت…………………

فصل دوم: فعالیتهای مربوط به کارآموزی

حسابداری و ثبت های مربوط به آن………

امور بانکها……………………….

تنخواه گردان………………………

نگهداری و حفاظت اموال………………

صدور سند حسابداری………………….

مبحث بایگانی اسناد…………………

فصل سوم: حسابداری سازمان

مبانی تهیه صورتهای مالی……………….

خلاصه اهم رویه های حسابداری………….

سرمایه گذاریها…………………….

دارائیهای ثابت مشهود……………….

قراردادهای اجاره به شرط تملیک و خرید اقساطی

ذخیره مزایای پایان خدمت……………..

شناسایی درآمد و هزینه………………

روش شناخت درآمد پیمانها……………..

کمکهای مردمی، هدایا و طرحهای عمرانی برای توسعه

قیمت گذاری و زیان ناشی از اعمال سیاستهای دولت

معافیت مالیاتی…………………….

حقوق و مشترکین………………………

دبیرخانه…………………………..

وظایف دبیرخانه……………………..

دفاتر دبیرخانه……………………..

اداره امور بایگانی…………………

پیوست…………………………….

مقدمه

آب و فاضلاب شرکتی سهامی و خاص است. متشکل از ارگان های دولتی و خود دولت مثل صدا و سیما- شهرداری و سهامداران آب و فاضلاب کل کشور هستند.

شرکتی خدماتی است و فعالیت آن ارائه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به همه جامعه شان می باشد. سیستم حسابداری آب و فاضلاب به روش تعدیل شده عمل میکند و کلیه ی فعالیت های آن در سه قالب:

تولید، فروش و اداری جمع بندی می شود.

تولید یعنی اینکه کلیه ی خدماتی که جهت تولید آب شرب انجام می شود. تولید آب یا بالا کشیدن آب از چاه و انتقال آن به مخازن و نگه داری آن در مخازن و عملیات کلرزنی و انتقال آن به داخل شهر و توزیع بین مشترکین از جمله عملیات واحد تولید می باشد. از فعالیت فروش می توان ارائه ی خدمات مشترکین نصب کنتور آب و صدور صورت حساب می توان نام برد.

و واحد اداری: نظارت، هماهنگی و مدیریت فعالیت واحد تولید و فروش به عهده سیستم اداری می باشد از جمله امور مالی که حاوی فعالیت های مالی و پشتی بانی توسط این امور انجام می شود که ما با توجه به اقتضای رشته به فعالیت حسابداری در آب و فاضلاب می پردازیم.

کدینگ حسابها

وزارت نیرو یک سیستمی به عنوان متحد الشکل مالی شرکتی آب و فاضلاب تعیین کرده است. در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی دو روش برای اداره ی شرکتها وجود دارد.

تفاوت شرکت وابسته با شرکت تابعه در اینست که شرکت وابسته دفاتر عمومی مستقل از خود دارند شرکت ثبت شده و صورتهای مالی تهیه می کنند ولی شرکتهای عمومی تابعه دفاتر مستقل ندارند و صورتهای مالی تهیه نمی کنند ضمنا ثبت شده هم نیستند.

شرکتهای آب و فاضلاب استان مرکزی تا سال ۸۲ بطور متمرکز(تابعه) بودند. از سال ۸۲ به بعد چندین مناطق خودگردان تعیین کرده اند یعنی درآمد جاری در اختیار امور قرار دارد.

تاریخچه فعالیت شرکت

۱-۱ کلیات

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی(سهامی خاص) در تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۷۰ تحت شماره ۱۶۷۳ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در استان مرکزی به ثبت رسیده و در تاریخ ۱/۱/۱۳۷۱ اموار و دارایی های تاسیسات آب شهری و تاسیسات دفع فاضلاب تعداد ۱۴ شهر و ۱۰۳۰۰۰ مشترک آب و فاضلاب از شرکت ها و دستگاه های قبلی در چهارچوب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب و قانون تجارت آغاز کار نمود.

۲-۱- فعالیت اصلی شرکت

فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه عبارت است از ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال تصویه خانه در داخل محدوده ی قانونی شهرهای استان و سرمایه گذاری در موسسه و انجام امور تحقیقاتی و آموزشی در فعالیت های مرتبط می باشد اجرای طرح های تامین و انتقال آب برحسب مورد و موافق وزارت نیرو خواهد بود.

حسابداری و ثبت های مربوط به آن

بخش حسابداری با توجه به نیازهای مدیران و سهامداران و دولت و روشهای حسابداری شرکت را با استناد به دستوالعمل و بخشنامه ها اعمال می کنیم.

که به توجه به توضیحاتی که قبلا گفته شد باید در سه قالب تولید و فروش و اداری طبقه بندی شود به این روش که کلیه فعالیتها و هزینه های تولید در بخش تولید ثبت میگردد و کلیه فعالیت فروش و هزینه های فروش در بخش فروش ثبت میگردد و همچنین هزینه های اداری و بخش اداری ثبت میگردد.

و اما حسابداری کلیه فعالیتهای سه گانه را ثبت و طبقه بندی و نتیجه گیری میکند که پاره ای از آن موارد را اشاره می کنیم که ما در آن فعالیت و کارآموزی را سپری کردیم.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.