نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • مقاله اهرم های اجرائی قوانین مربوط به محیط زیست (بحث تطبیقی بین حقوق آمریکا و انگلیس با نگرش به قانون آبهای تمیز آمریکا)

مقاله اهرم های اجرائی قوانین مربوط به محیط زیست (بحث تطبیقی بین حقوق آمریکا و انگلیس با نگرش به قانون آبهای تمیز آمریکا)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۸ | قابل ویرایش

ابزارهای اجرائی قوانین مربوط به محیط زیست

ردیف ابزارهای اجرائی موجود که می توان در تأمین اجرای قوانین مصوب مربوط به محیط زیست بکار برد درحال حاضر در پادشاهی متحده انگلیس بسیار حائز اهمیت هستند. اولاً. نقض مقررات مربوط به محیط زیست ممکن است تعقیب جزائی را بدنبال داشته و خلاف محسوب شود (که معمولاً نیاز به اثبات قصد مجرمانه هم ندارد.)

ثانیاً، بجای چنین مسئولیتی یا شاید علاوه بر آن به متخلف بوسیله یک اخطاریه ازاطلاع داده می شود که مبادرت به انجام یا ترک یک فعل نماید(برای مثال می توان به اخطاریه های ممنوع یا تکلیف کننده مذکور در قسمت ۱ قانون حمایت از محیط زیست سال ۱۹۹۰ اشاره کرد.)

چنین اخطاریه هایی معمولاً بوسیله مجازاتهای جزائی ساپورت می شوند، گرچه بعضاً تنها اقدام جبرانی که در قبال بی توجهی به مفاد اخطاریه صورت می گیرد اینست که مقام اجرائی متوسل به اختیارات ویژه (۱) شود ( مثلاً به اخطاریه هائی که طبق بخش ۲۱۵ قانون سال ۱۹۹۰ طرح ریزی شهرو روستا درمورد زمینی که مغایر با موقعیت های مکانی محلی که متناسب بحال محیط است رجوع کنید).

حمایت از گارد محافظت زیست

در هرحوزه قضایی تعقیب نقض حقوق محیط زیست یک مشکل اساسی محسوب می گردد زیرا تخلف ارتکابی ممکن است بزودی پخش شده وغیر قابل تعقیب گردد . درامریکا حقوق محیط زیست، سلامت وامنیت می تواند شامل حمایت شغلی از کارکنان گاردهای کنترل کننده موارد مذکور باشد.

بخش ۵۰۷ CWA حقی برای هریک از کارکنان حفاظت آبها مقررداشتهکه چنانچه موجب جریان یافتن مقررات اجرائی قانون شوندویا دراین ارتباط شهادتی بدهند نبایست ازکار برکنار شد یا مورد تبعیض قرار گیرند .

افراد گارد محافظت آب تمیز می توانند جهت استیفای حق خود می توانند به یک قاضی مخصوص حقوق اداری که دارای حق صدور حکم به رابطه با پرداخت حقوق معوقه ومخارج متحمله، بازگشت به شغل سابق یا دیگر تصمیمات است رجوع کنند . البته کارفرمایان درمقابل افراد گاردی که عمداً مقررات CWA را نقض نموده وسپس مبادرت به دادن گزارشی علیه آنان می کنند مورد حمایت قرارمی گیرند.

حداقل مجازاتها- مسئولیت جزائی

هرچند درانگلستان برای بسیاری از تخلفات محیط زیستی حداکثر جریمه بیست هزار پوند مقررشده است وبرای برخی جرائم محیط زیستی دیگر جریمه نامحدود که بصورت آزمایشی اجرا می شود وجود دارد، لیکن مسئله تعیین حداقل مجازات بطور تفصیلی مورد بحث قرار نگرفته است.

دلیل این امر آن است که در حقوق آمریکا احراز تخلفات جزائی نیاز به اثبات قصد مجرمانه دارد، در حالیکه در انگلستان بیشتر جرائم محیط زیستی براساس مسئولیت بلاقید وشرط می باشد . بنابراین دربرخی موارد ممکن است تخلفی واقع شود بدون اینکه مرتکب واقعاً مقصر باشد. (بعنوان مثال رجوع شود به دعوی R علیه ( UK ) COC ) تخلفات جزائی مذکور در CWA (بخش ۳۰۹) همگی شامل حداقل وحداکثر جریمه روزانه می باشند که از ۲۵۰۰ دلار برای یک تخلف ناآگاهانه وبراثر بی احتیاطی تا حداکثر ۵۰۰ دلار برای نقض آگاهانه قانون می باشد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.