نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله مبارزه با مواد مخدر

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۶۰ | قابل ویرایش

مقدمه مقاله مبارزه با مواد مخدر

اعتیاد یک «بیماری اجتماعی» است که عوارض جسمی وروانی دارد  وتا زمانی که به علل  گرایش« بیمار»توجه نشوددرمان جسمی وروانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و  فرد معتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیادآور » میگردد.

اعتیادبه موادمخدریکی ازمهمترین مشکلات اجتماعی ،اقتصادی  وبهداشتی است که  عوارض ناشی را آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود  اجتماعی  در زمینه های مختلف می گرددهمچنین ویرانگری های حاصل ازآن زمینه ساز  سقوط بسیاری از ارزشهای  و هنجارهای فرهنگی اختلای شده  وبدین ترتیب  سلامت   جامعه را بطور جدی به مخاطظره می اندزد.

پدیده دوم  قاچاق مواد مخدر بیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه ،تجاری  واقتصادی  در عرصه مافیای اقتصادبین المللی باشد ، بازاری  کارآمد،موثر وراهبردی درگسترش  نظام سلطه صاحبان قدرت جهان برکشورهای  توسعه  نیافته است.

مراحل اعتیاد

  1. مرحله آشنایی

 این مرحله با تشویق دیگران (مخصوصاً دوستان ناباب)یا ازروی غروروکنجکاوی خود فردشروع می شود.

  1. مرحله  شک و تردید

دراین مرحله فرد بامبارزه با امیال خود می پردازد.

  1. مرحله عتیاد واقعی

 در صورت  ادامه مصرف درمرحله شک وتردیدواقعی می رسد در این مرحله پدیده « تحمل »باعث می شودکه فردبه مرور زمان برمیزان مصرف خودبیفزایدتابه نئشگی قبلی برسد.

 مواد مخدر :

  1. موادسستی زا
  2. مواد توهم زا
  3. مواد توان زا

خشخاش

بوته ای است یکساله که درمناطق معتدل می روید.رشدسالانه این گیاه به ارتفاعی معادل ۱۱۰-۷۰ سانتیمترمی رسد .در اواسط بهار،بعدازاین که گلهای رنگارنگ آن کم کم  شروع  به ریختن می کند، ازمیان گلها کپسول ظاهرمی شودکه به آن گرزخشخاش می گویند.این گرزها در اواخربهار واوائل تابستان دارای پوست سبزی است که به زردی می گراید.

البته  قبل از این که میوه گیاه خشک و زرد شودبه روش  خاص  مبادرت  به تیغ زدن آن می نمایند. این کاربه وسیله افرادی که تجربه خاصی درتیغ زدن دارند،انجام می شود.آنان در ساعات اولیه شب با تیغهای  مخصوص و با ایجاد چندین شیارافقی  ویاعمودی ویامورب برروی گرزهای مبادرت به تیغ زدن می نمایند.

تریاک

 تاریخچه

قدیمی ترین  و مشهور ترین  ماده مخدر  است  که از گیاه  خشخاش  به دست می آید. این گیاه  حدود۲۵۰۰ سال قبل در منطقه مدیترانه کشت می شده است .سابقه  این گیاه  را  تا ۵۰۰۰ سال قبل هم ذکر می کنند. ازآثاری  که از سومریهاباقی مانده است ،چنین بر می آیدآنها این ماده را استعمالی کرده اند و با آن گیاه شادی بخش می گفتند و در نوشته های  هومر ازتریاک  نام برده  شده است.

 شکل ظاهری

تریاک شیره منعقد ده تخمدان کال بوته خشخاش است که ازنظرعلمی به پاپاورمعروف است .تریاک آماده مصرف ، ماده ای است خمیری به رنگ قهوه ای که برحسب نوع منطقه کشت خشخاش و آب وهوای منطقه پرورش ازقهوه ای روشن تا تیره وجود دارد  نام های دیگر آن افیون ، اپیوم و تریاق می باشد.

مرفین

مرفین  از کلمه مورفئوس خدای رویایی یو نان باستان مشتق شده استو یکی از اجزای  اصلی  واساسی تریاک است که به طورمتوسط از هر ۱۰ کیلو گرم تریاک یک کیلوگرم مرفین تهیه می شود.رنگ آن به صورت  کرم روشن وگاهی اوقات به رنگ آرد نخودچی و مزه آن تلخ است ، ذرات آن در زیرذره بین شبیه کریستال ها ی سوزنی است.

از نظر دارویی، ضد درد بوده ،با اثرات رخوت زیی که بر روی  مغز دارد ،باعث  کنترل  دردهای شدید می شودوبه همین خاطرمصرف مجازآن فقط در بیمارستانهاست.

منابع

  1. مجموعه  قوانینی ومقررات مربوط به مواد مخدر:منصور ابذری فومش
  2. ستاد  مبارزه با موادمخدرریاست جمهوری-اطلاع رسانی
  3. ستاد مبارزه بامواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی–اطلاع رسانی

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.