نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • تحقیق مقایسه میزان اضطراب دانشجویان درون گرا و برون گرا، بی ثبات و باثبات و دختر و پسر رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

تحقیق مقایسه میزان اضطراب دانشجویان درون گرا و برون گرا، بی ثبات و باثبات و دختر و پسر رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۲۰ | قابل ویرایش

چکیده تحقیق

در این تحقیق به برسی میزان اضطراب دانشجویان درون و برون گرا بی ثبات و  با ثبات دختر پرداخته شده است . بیان این مسأله عبارت از این بوده که آیا بین میزان اضطراب دانشجویان درون گرا و برون گرا بی ثبات و با ثبات تفاوت وجود دارد.

مقدمه

امروزه علم روانشناسی همانند سایر علوم می کوشد  واقعیتهای مورد مطالعه را توصیف ، تشریع ، پیش بینی و کنترل کند و از طریق مطالعه رفتار افراد جامعه و مقایسه آن با رفتار بهنجار در آن موقعیت درستی یا ناردستی آن را تعیین کرده و در صورت ناهنجار بودن آنها روش صحیح اصلاح رفتار نامطلوب را آموزش دهد.

روانشناسان علاوه بر آموزش رفتار صحیح و بهینه سازی رفتار و ترک رفتار بد افراد به بررسی رفتارهایی می پردازند که با رفتارهای عادی و بهنجار تفاوت داشته و جزو اختلالهای روانی محسوب می شوند و این مسأله کار روانشناسان را مشکل می کند که چه رفتاری در یک کشور بهنجار باشد و در کشور دیگر نابهنجار محسوب شود . فردی که دارای اختلال روانی است افکار ، احساسات و ادراکهایش منبع عذاب و ناراحتی شدید برای او می باشد بنابراین لازم است که اینکار باید تمامی نظرات ، عقاید ، رفتار ، هدفها و ارزشهای فرد را بررسی نمائیم و از آنجایی که تیما پی شخصیتی ، متفاوت پی بردن  به درون گرا و برون گرا بودن افراد الزامی است.

مهمترین عاملی که علت اکثر بیماری های روانی محسوب می شود اضطراب است همه افراد بشر در طول زندگی خود با سوانح و مسائلی روبه رو می شوند که حل آن بر ایشان دشوار و یا حتی ناشدنی جلوه می کند ولی همین انسان خودش نیز در بیشتر کردن مشکلات و مصائب سهیم است و ناخواسته و یا نادانسته به مسائلی در زندگی و روح و روان و جسم او ثر مخرب دارند و در دامن زدن و حتی گاهی درصدد  رفع آن نیز بر می آیند.

بیان مسائل

مهم ترین عاملی که بر اساس نظریه تحلیل روانی علت بیماریهای روانی محسوب می شود اضطراب است مفهوم اضطراب در مکب تحمیل روانی نقش برجسته ای دارد . اضطراب یکی از علل مهم سرکوب کردن عواطف می باشد این موضوع مخصوصاً موقعی صادق است که اضطراب با احساس تعصیر توأم شود ( شاملو ، سعید ۱۳۶۹ ، ص ۱۸۲ ) اضطراب دانش آگاهانه ای در برابر تمایلات سرکوب شده است و علامت اخطاری است به خود مبنی بر این که کنش غریزی نامطلوب که در گذشته موجب ناراحتی و موجب درد شده است.

اینک دارد مجدداً بروز می کند . ( شفیع آبادی ، ۱۳۶۸ ، ص ۵۲ ) فروید معتقد است اضطراب هایی اسـت که بشـر کنـونـی برای تمدن می پردازد به نظر می رسـد که در ایـن عصـر بـه اصطلاح متمدن ، مشکلات انسانی همواره رو به افزایش بوده است . جنگلها زندگی شخصی و خانوادگی بشـر را به مخـاطره انداختـه او را درانـدوه و ن آرات اجتماعی ها ساخته است.

ترسی از آسیبهای اجتماعی در واکنش های نا خوشانید عاطفی را اضطراب می نامیم اگر شخصی از توانایی خود در برخورد با یک تهدید مطمئن باشد اضطراب فروکشی می کند . اما اگر کسی معتقد باشد که احتمال آسیب دیدن او از حادثه ای که انتظارش را می کشید زیاداست اظطرابش افزایش می یابد ( قر چه دانمی ، مهدی ، ۱۳۶۹ ص ۷۴ ) بر عکس ترس که معمولاً معلول یک واقعه مسحوس و عینی است نه روز اضطراب معلول شیی ای واقعی مبر زده بلکه یک ناراحتی مکی روانی است بیمار مضطرب ممکن است غمگین و افسرده باشد ولی بدبین نیست.

دیدگاه انسان انسان گرایی و اصالت وجودی

ریشهای تاریخی دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی را باید در سیستمهای فلسفی و مذهبی که بر شأن ، خوب بودن ذاتی ، آزادی طبیعت انسان تأکید دارند متجد کرد . یکی از فرضیه های اصلی نظریه انسان گرایی این است که در هر فرد نیروی فعالی وجود دارد که وی را به طرف تحقیق خود ، یا کمال خود ، یا شکد خالی خود سوق می دهد تا تمام آنچه می تواند باشد شود.

وقتی که شخصیت انسان در محیط مساعد شکل بگیرد فرصت می یابد که نیرو های خداقه خود را آزاد نماید و طبیعت مثبت درونی انسانی خویش را ظاهر سازد . بر عکس محیطی که تمایدات انسان را برای گام برداشتن به سوی تحقیق خود ، یا شکوفایی خود سه می کند موجب گسترش اضطراب می شود.

مازیو که از روان شناسان مشهور مکتب انسان گرایی است که نوردتیکها ( افراد مبتلا به امتدالات اضطرابی ) کسانی نیستند که ازدستیابی به نیازهای اساسی خود خداه توسط خودشان ، خواه توسط دیگران ، محروم شده اند و از کوشش آنان احساس تهدید و عدم امنیت می کنند.

دیدگاه یادگیری

روشهای  درمانگری بر اساس رویکرد یادگیری ، شامل درمانگریهای مواجه سازی و مدل سازی است . حساسیت زدایی منظم یکی از روشهای مواجه سازی است که از رو به رو ساختن بیمار با تحریک ضعیف و خوشایند مشروع شده به تدریج به محرکهای قدرتی تر می رسند و این در شرایطی است که بیمار به هنگام ارائه محرک در حالت آرامش قرار می گیرد و محرکهای آرابخش دیگری مانند صدای موسیقی و نوار ملایم با آن نمره می گردد.

روش دیگر غرفه سازی است که در آن بیمار به سرعت و بی رنگ در معرض محرکهای شدید و دراز مدت قرار می گیرد و محرکهای آرابخش دیگری مانند صدای موسیقی و نوار با آن همراه می گردد.

روش دیگر غرفه سازی است که در آن بیمار به سرعت و بی درنگ در معرض محرکهای شدید و دراز مدت قرار می گیرد . روش درمانگری رفتاری دیگر ، یعنی مواجه سازی تحلیلی بر این اساس استعداد است که اختلالات اضطرابی نیمه تجاربب دردناک گذاشته اند.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.