نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • پایان نامه مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان حدود سنی ۴-۵ ساله در مهد کودک

پایان نامه مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان حدود سنی ۴-۵ ساله در مهد کودک

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۹۰ | قابل ویرایش

فهرست

عنوان                                         صفحه

چکیده                                      ۱

فصل اول : کلیات تحقیق                          ۲

مقدمه                                      ۳

بیان مساله                                     ۴

اهداف تحقیق                                         ۵

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق                    ۷

فرضیه تحقیق                                    ۸

مقدمه فصل دوم                              ۹

علل بروز و ریشه ها اضطراب                          ۱۱

آثار علایم و اضطراب                             ۱۳

علایم جسمانی                                ۱۴

علایم روانی                                     ۱۶

انواع اضطراب                                   ۱۸                نقش اضطراب                                ۲۰

ترس و اضطراب                               ۲۲

رابطه اضطراب با جنس                        ۲۳

دیدگاهای نظری درباره اضطراب                    ۲۵

دیدگاه رفتار گرایی                             ۲۷

اختلالهای اضطراب تعصمیم یافته و هراس       ۲۸

تعریف اضطراب جنبه های وجلوهای مختلف آن                 ۳۳

شیوه های بیان اضطراب                           ۳۸

انواع اضطراب                                   ۳۹

بحرانهای اضطرابی حاد                           ۴۱

واکنشهای اضطراب موقت                           ۴۴

اضطراب در سطح رفتار                        ۴۵

اضطراب فزون کنشی ، اختلال توجه                      ۴۶

اضطراب و اختلالهای حرکتی                        ۴۷

نشانه های اضطراب در سطح بدنی                   ۴۸

دستگاه روانی                                  ۵۲

رشد روانی جنسی                             ۵۴

نوفرویدیها                                     ۵۷

کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی                      ۶۰

کارن هارنی                                     ۶۲

هری استاک سالیوان                              ۶۳

اریک فرام                                      ۶۴

هینزهارتمن                                     ۶۵

مارگارت ماهلر                              ۶۶

فصل سوم : روش تحقیق                        ۶۹

حجم نمونه                                      ۷۰

ابزار تحقیق                                        ۷۱

بیان مساله                                     ۷۲

روش آماری                                      ۷۳

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها                ۷۵

مقدمه                                      ۷۶

جدول ۲-۴ فراوانی مشاهده شده                    ۷۷

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری                    ۷۸

بحث و نتیجه گیری                               ۷۹

پیشنهادات                                      ۸۱

محدودیت ها                                     ۸۲

منابع و ماخذ                                    ۸۳

چکیده

هدف از تحقیق حاضر مقایسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی حدو د ۵-۴ ساله منطقه ۱۱ شهر تهران است که در فرضیه عنوان شده بررسی و مقلسه اضطراب در بین کودکان دارای شب ادراری و کودکان عادی است که جامعه است که جامعه آماری کود کان که در حدود سنی ۵-۴ ساله در مهد کودک منطقه ۱۱ هستند که جمعاً ۱۰۰۰ نفر هستند که ۱۴۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که روش نمونه گیری به صورت طبقه ای بوده است و روش تحقیق استفاده شده  از طریق علی و مقایسه ای بوده است که بعد از اجرای آزمون اضطراب بر روی کودکان وبه دست آوردن نمرات خام آنها از طریق روش x۲و مقایسه اضطراب در دو گروه دارای شب ادراری و کودکان عاری بوده است و سطح معنی داری آن برابر ۵% pj بوده است.

مقدمه

اضطراب همان آگاهی نسبت به کشمکشهای حل و فصل نشده میان عوامل ساختاری شخصیت است برای نمونه ،کشمکش میان تمایلات نا خود آگاه و هنجارهای سر کوبگر ،تضاد میان تمایلات متفاوتی که هر یک سعی دارد.

بر شخصیت فرد مسلط شود میان عوالم خیلاتی و تجربه جهان واقعی ،میان روند های معطوف به بزرگی و کمال و تجربه حقارت و کوچکی و نقص خویش میان آرزوی پذیرفته شدن از .جانب دیگران جامعه یا جهان هستی و احساس طرد شدن از جانب دیگران ، میان اراده معطوف بودن و سنگینی با وجود که برای فرد غیر قابل تحمل می نماید و آرزوی آشکار و پنهان نبودن را بر می انگیزد.

تمام این کشمکش ها اعم از نا خود آگاه و نیز نیمه خود آگاه ،تصدیق شده یا نشده در لحظات نا گهانی یا مداوم اضطراب بروز می کند (تیلش به نقل از فرهاد پور -۱۳۷۹)بنابراین چون رشد روانی و فعالیتهای عضلانی یا حسی و حرکتی افراد با یکدیگر تفاوت فاحش دارند علل ابتدایی آنها به اطراب نیز نمی تواند یکسان باشد.

ثانیاًیک حالت عاطفی نظیر اضطراب نمی تواند نزد همه یکنواخت عمل کند بلکه با توجه به پیشینه و تربیت و خصوصیات خلقی و تجربیات فردی و هم چنین شرایط و موقعیتهای خاص مربوط به اولین تجربه ها شیوه انطباق یافتن عاطفه تغییرمی کند.

بیان مساله

درمورد ایجاد اضطراب در بین کودکان که دارای شب ادراری می توان با قاطعیت گفت که شواهدی دارد که استعداد به اضطراب در دوران شد قبل از تولد پیدا می شود طوری که اتورانگ ضربه تولد را علت اولیه اضطراب تلقی می کردو نظریه رونکاری بر مسئله جدا شدن از مادر به عنوان منبع اضطراب تاکید می کند هنر به هیجانی حاصل از جدادیها نیز منبع اصلی اضطراب تلقی می شود که این اضطراب باید نیا آمدن فرزند دیگر و یا روابط بر والدین خودش را می تواند به چهره های مختلف را نشان بدهند که این نام برخی حالات عاطفی که فقط یک علت با یالا امل یک علت مسط دارند که باعث اضطراب می شود.

کودک کم تجربه به خیلی ساده تر از یک نزرگسال با تجربه اضطراب خودرا آشکار می کند علاوه بر تجربه عوالم متعددی در کتمان یا اظهار اضطراب دخالت دارند که اضطراب کودک به شکلهای گوناگون ضاهر می شود که خوابیدن بردن احساس خستگی ، گونه دیگری ، ………. وشب اداری که می تواند مسئله مهم باشد.

تعریف اضطراب

اضطراب یک احساس منتشر ، بسیار نا خوشایند و اغلب مبهم دلواپسی است که  خبر از خطر ی ناگهانی و قریب الو قوع می دهد و شخص را برای مقابله با تهدید آماده می سازد ( کاپلان و سادوک به نقل از پور افکاری ۱۳۷۱ ) و نیز عبارت از یک ناراحتی دردناک ذهنی در باره پیش بینی یک تهدید و نا خوشی در آینده است ( نوابی نژاد ۱۳۷۱ )

همچنین به عنوان یکی از حالتهای هیجانی یا عاطفه شناخته شده است ( راجرز به نقل از سرمد ۱۳۷۵ )که پاسخی غاطفی و فیزیو لو ژیکی به احساس خطرهمه جانبه درونی می باشد. (اخمدی ۱۳۶۹)

چاپ سوم فرهنگ و بستر اضطراب را چنین تعریف می کند : حالت مضطرب بودن یا احساس تر کیبی نیرو مند  یا مستو لی از عدم یقین ، بیتایی ، بیم و ترس ریشه دار و عمیق درباره یک اتفاق احتمالی و بالاخره  از نظر رو انپزشکی اضطراب عبارت است از : نا آرامی  ، هراس و ترس نا خوشایند و منتشر با احساس خطر قریب الو قوع که منبع آن قابل شناختن نیست ( راو به نقل از وهاب زاده ۱۳۷۰) و در آن عامل مبهمی از ترس ناشی از پیش بینی حوادث نا مطبوع در آینده وجود دارد . این حالت در فرد حتی قبل از آنکه محرک واقعی ترس زا حضور داشته باشد اتفاق می افتد. (نوایی نژاد ۱۳۷۱)

علل بروز و ریشه های اضطراب

در مورد علل ایجاد اضطراب می توان با قاطعیت سخن گفت، شواهدی وجود دارد که استعداد به اضطراب در دوران رشد قبل از تولد پیدا می شود. اوتورانک ضربه تولد را علت اولیه اضطراب تلقی می کرد.

نظریه روانکاوی بر مسئله جدا شدن از مادر به عنوان منبع اضطراب تاکید می کند . ضربه هیجانی حاصل از جداییها نیز منبع اصلی اضطراب تلقی شده است. پاسخ اضطراب را برخی از محققان به عنوان پاسخی یاد گرفته تلقی می کنند. (راو به نقل از وهاب زاده ۱۳۷۰)

اما آنچه که مسلم به نظر می رسد سن، جنس،موقعیت اجتماعی،اقتصادی،شرایط خاص زمانی و مکانی ،فرهنگ عمومی و خرده فرهنگ و ده ها عامل دیگر در این پدیده دخالت دارد . از سوی دیگر ، هر چند در تمدن امروزی تشویش به افزایش ورم مفاصل و بیماریهای مشابه و کاهش خلاقیت منجر می شود، در حالی که تعارض شدید به پیشرفت فکر بشر کمک می کند، (راجرز به نقل از سرمد ۱۳۷۵) اما واقعیت این است که اولاً عوامل موثر در پیدایش حالات عاطفی و طرز ابراز عواطف به رشد روانی و فعالیتهای عضلانی مربوط است. (شریعتمداری ۱۳۶۹)

منابع و ماخذ

  1. آزاد – حسین ۱۳۸۱ – آسیب شناسی روانی (۱)  انتشارات بعثت – تهران
  2. آزاد – حسین ۱۳۸۱ – آسیب شناسی روانی (۲) – انتشارات بعثت – تهران
  3. بیانی – احمد – ۱۳۷۹ – روش تحقیق در علوم تربیتی – انتشارات فرهنگ تهران
  4. سعیدی – مهدی ۱۳۸۰ – روان شناسی شخصیت –  انتشارات نور – تهران
  5. دادستان – پرسرخ ۱۳۸۲ – روان شناسی مرضی (۱) – انتشارات بهار – تهران
  6. دادستان – پرسرخ ۱۳۸۲ – روان شناسی مرضی (۲) – انتشارات بهار – تهران
  7. دلاور- علی ۱۳۸۰ – آماراستباطی – انتشارات رشد – تهران
  8. دلاور – علی ۱۳۸۰ روش تحقیقها در علوم تربیتی – انتشارات رشد – تهران
  9. کنجی – محزه ۱۳۷۱ – روان شناسی رشد – انتشارلات سمت – تهران
  10. منصور – محمود ۱۳۷۹ – روان شناسی شخصیتی بالینی – انتشارات رشد- تهران
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.