نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • پایان نامه مقایسه تفاوت بین اضطراب و افسردگی دانشجویان شاغل و غیرشاغل دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه مقایسه تفاوت بین اضطراب و افسردگی دانشجویان شاغل و غیرشاغل دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات : ۷۶ | قابل ویرایش

چکیده

هدف از پژوهش حاضر مقایسه تفاوت بین اضطراب و افسردگی دانشجویان شاغل و غیرشاغل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز می باشد جامعه مورد مطالعه شاغل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۸۳-۸۲ می باشد. نمونه مورد نظر ۸۰ نفر از دانشجویان می باشد (۴۰ نفر شاغل و ۴۰ نفر غیر شاغل)  که بطور تصادفی انتخاب شدند.

ابزار اندازه گیری این پژوهش تست افسردگی  بک و مقیاس اضطراب کتل می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تست دو گروه مستقل استفاده شده. نتایج نشان داد که بین افسردگی  و اضطراب دانشجویان شاغل و غیر شاغل تفاوت معنا داری وجود ندارد.

مقدمه

در طبقه بندیهای بیماریهای روانی اضطراب  بیماری است که همیشه به چشم میخورد این اختلال برای مبتلایان خود رنج زیادی به همراه دارد اضطراب غالباً با ترس که پاره ای از خصیصه های روان شناختی و فیزیولوژیکی است مشابه است اضطراب بدون آنکه به مقوله انگیزش باشد در بیشتر موارد نیروی  ایجاد اغتشاش و فرو ریختگی سازمان رفتارهاست.

فروید  در سال ۱۸۹۵ سازمان اضطراب را زیرعنوان روان آزردگی اضطراب به صورت یک بیماری مستقل بنا کرد این روان آزردگی دارای دو گروه نشانه های مرضی است.

گروه اول ، گروهی است که در آن اضطراب به شکل حاد به صورت یک تجربه روان تنی نشان داده می شود.

گروه دوم گروهی است که فرد تظاهرات گوناگون بدنی را با شکل یک بحران حاد غالباً چند دقیقه ای طول می کشد و در موارد افراطی چندین ساعت ادامه دارد فرد در خود احساس نامطبوعی از یک ترس نامعین ، وحشت زدگی بلکه درماندگی و حتی مرگ دارد و اکثریت  عظیم از موارد این حالات تظاهرات (دستگاه غصبی مستقل مشابه آنچه در هیجانها وجود دارد افزوده می شود از قبیل تپش  قلب ، مشکلات تنفسی همواره با احساس فشردگی قفسه صدری و خفگی تعرق مفرط ، کم تنودی و احساس سستی در پاها و پاره ای از مواردمیل به ادرار کردن می تواند به این بحران پایان بخشد.

این نوع اضطراب به حوادث خاصی وابسته نیست به همین دلیل به اضطراب نوسانی مرسوم است. اما با این وجود ممکن است با پاره ای از کیفیاتی که از طنین فردی نمی باشد در رابطه باشد. به نظر می رسد که هر فرد با وجود تفاوتهای فردی مختص به خود تظاهرات دستگاه عصبی مستقلی  را که خاص خود است بروز می دهد این امر در تأیید نظر لامسر  مطرح است. فیزیولوژیستی که برای وی هر فردی دارای یک پاسخ اختصاصی و خود خواسته در برابر شنیدگی هاست. (پور افکاری ، ۱۳۷۱)

اختلالات بدنی که دارای طول مدت بیشتری هستند غالباً با اضطراب فرض یا معادلهای بحران اضطراب فروید تعبیر کرده اند. این اختلال ممکن است با بحرانهای گاه گاهی همراه یا از آن مستقل باشد یا اینکه یک به یک احساس دائمی ناامنی وابسته باشد.

منابع

  1. براهنی : محمد نقی / زمینه روان شناسی / ریتا ال . اتکینسون – ریچارد  س . اتکینسون  – ارنست ر . هیلگارد . تهران ، رشد ، ۱۳۸۱ .
  2. پور افکاری : نصرت الله / اضطراب / ریچارد گلدبرگ . تبریز ، ۱۳۶۸ .
  3. ستوده : هدایت الله / آسیب شناسی اجتماعی / چاپ نهم ، ویرایش دوم ، تهران ، آوای نور
  4. سید محمدی : یحیی / انگیزش  و هیجان / جان مارشال ریو – تهران – نشر ویرایش – ۱۳۸۲ .
  5. توزنده جانی . حسن – کمال پور . نسرین / کنترل اضطراب و استرس / چاپ اول – ترور . ج – پاول – سیمون . ج . انرایت – ۱۳۷۶ .
  6. لطف آبادی : حسین / رواشناسی رشد ( ۲ ) / چاپ چهارم – تهران – سمت – ۱۳۸۱ .
  7. ممبینی . سیروس / افسردگی و درمان شناختی – رفتاری آن / چاپ اول – تبریز .
  8. خواجه پور ؛ غلامرضا / افسردگی / نوبت سوم – میچل . راسل – تهران – مینا – ۱۳۷۵ .
  9. نینوائی : ژیلا / روشهای علمی برای درمان افسردگی و ضعفهای روانی
  10. مرادی ، ویدا – دیلمی ، الهام – قلیچ زاده ، معصومه – دارابی ، لیلا / پایان نامه : مقایسه اضطراب و افسردگی بین دانشجویان شاغل و غیر شاغل  / ۱۳۸۲  ]  استاد راهنما : دکتر بهنام مکوندی [
  11. داودی ، نرگس – دوست محمدی ، الهام – عالیوند ، فرنوش – صفری ، فاطمه – خدری ، کیوان / بررسی افسردگی در دانشجویان زن متأهل دانشگاه آزاد / ۱۳۸۱ ] استاد راهنما : سرکار خانم فریبا حافظی [  .
  12. مهرینا ، لاله – شیخ ابوالحسنی ، اعظم – / استرس مدیران زن و مرد آموزش و پرورش  شهرستان اهواز ] استاد راهنما : دکتر پرویز عسگری.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.