نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش

پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات در ادارات آموزش و پرورش

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۷۷ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان                                                                               صفحه

چکیده                                           ۱

فصل اول: کلیات پژوهش         

۱-۱- مقدمه                                               ۴

۲-۱- بیان مسئله                                              ۶

۳-۱- اهمیت ضرورت پژوهش                                    ۷

۴-۱- انگیزه پژوهش                                        ۹

۵-۱- هدف پژوهش                                           ۹

۶-۱- سوال پژوهش                                          ۱۰

۷-۱- تعاریف عملیاتی                                          ۱۱

فصل دوم:  ادبیات و پیشینه پژوهش

۱-۲- مبانی نظری پژوهش

۱-۱-۲- فرهنگ سازمانی                                     ۱۴

۲-۱-۲- تعاریف فرهنگ سازمانی                                      ۱۵

۳-۱-۲- اهمیت فرهنگ سازمانی                                    ۱۷

۴-۱-۲- خصوصیات فرهنگ سازمانی                                 ۲۰

۵-۱-۲- منابع فرهنگ                                           ۲۲

۶-۱-۲- شیوه پیدایش فرهنگ                                     ۲۲

۷-۱-۲- انواع فرهنگ سازمان                                    ۲۳

۸-۱-۲- رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی                              ۲۸

۹-۱-۲- رابطه فرهنگ و ساختار سازمان                                ۲۸

۱۰-۱-۲- فرهنگ سازمانی و توسعه                                ۲۹

۱۱-۱-۲- نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش                              ۲۹

۱۲-۱-۲- رابطه فناوری و فرهنگ                                      ۳۰

۱۳-۱-۲- رابطه فرهنگ و مدیریت                                 ۳۱

۱۴-۱-۲- رابطه فرهنگ و رفتار سازمانی                                  ۳۱

۱۵-۱-۲- کارکرد فرهنگ سازمان                                  ۳۱

۱۶-۱-۲- زنده نگه داشتن فرهنگ                                  ۳۲

۱۷-۱-۲- عوامل موثر در تغییر فرهنگ سازمانی                             ۳۳

۱۸-۱-۲- تغییر فرهنگ سازمانی                                   ۳۴

۱۹-۱-۲- فرهنگ سازمانی سالم و فرهنگ سازمانی بیمار                       ۳۵

۲۰-۱-۲- الگوی اساسی برای تبیین و تشریح فرهنگ سازمانی                  ۳۵

۱-۲۰-۱-۲- الگوی آجیل پارسونز                                 ۳۵

۲-۲۰-۱-۲- الگوی اوچی                                    ۳۶

۳-۲۰-۱-۲- الگوی پیترز و واترمن                                ۳۷

۴-۲۰-۱-۲- الگوی لیت وین و اترینگر                                 ۳۹

۵-۲۰-۱-۲- الگوی کرت لوین                                     ۴۰

۶-۲۰-۱-۲- الگوی منوچهر کیا                                   ۴۰

۲-۲- فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۲-۲- تاریخچه فناوری اطلاعات و ارتباطات                       ۴۲

۲-۲-۲- مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات                       ۴۳

۳-۲-۲- چیستی فناوری اطلاعات و ارتباطات                         ۴۶

۴-۲-۲- کشورهای جهان از نظر زیر ساخت های لازم اداره مدیران آنها از جهت دستیابی                            ۴۹

به فناوری اطلاعات و ارتباطات و…

۵-۲-۲- کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۵-۲-۲- پول الکترونیک                               ۵۰

۲-۵-۲-۲- تجارت الکترونیک                              ۵۱

۳-۵-۲-۲- دولت الکترونیک                              ۵۳

۴-۵-۲-۲- نشر الکترونیک                               ۵۴

۵-۵-۲-۲- پارک های فناوری                            ۵۴

۶-۵-۲-۲- شهر اینترنتی                                 ۵۶

۷-۵-۲-۲- دهکده جهانی                                ۵۶

۶-۲-۲- شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱-۶-۲-۲- مفاهیم اساسی فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                     ۵۷

۲-۶-۲-۲- استفاده رایانه و مدیریت فایل Windows                                                       ۵۸

۳-۶-۲-۲- واژه پردازها Word                          ۵۸

۴-۶-۲-۲- صفحه گسترها Excel                            ۵۹

۵-۶-۲-۲- بانک اطلاعاتی Access                         ۵۹

۶-۶-۲-۲- ارائه مطلب Power point                       ۶۰

۷-۶-۲-۲- اینترنت Internet                               ۶۰

۷-۲-۲- ظهور اینترنت                                  ۶۲

۸-۲-۲- اینترنت چیست                                  ۶۲

۹-۲-۲- شبکه عنکبوتی جهانی                           ۶۳

۱۰-۲-۲- موتورهای جستجو و بازاریابی اطلاعات                        ۶۳

۱۱-۲-۲- فناوری پوش                                  ۶۴

۱۲-۲-۲- ارتباطات شبکه ای                            ۶۴

۱۳-۲-۲- راهکارهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                   ۶۶

۱۴-۲-۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات                         ۶۶

۱۵-۲-۲- ارزش فنا وری اطلاعات و ارتباطات                       ۶۷

۱۶-۲-۲- توانایی های فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                       ۶۹

۱۷-۲-۲- راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات                        ۷۰

۱۸-۲-۲- گروه بندی فناوری اطلاعات و ارتباطات                       ۷۰

۱۹-۲-۲- محدوده فعالیت های اطلاعاتی و ارتباطی                       ۷۲

۲۰-۲-۲- نظام های اطلاعاتی و ارتباطی                       ۷۲

۲۱-۲-۲- نظامهای اطلاعاتی و ارتباطاتی از طریق محمل هایی اطلاعات رابه طور                                        ۷۴

سریع و روز آمد در اختیار استفاده کنندها قرار می دهد…

۲۲-۲-۲- تکنولوژی نوین اطلاعات و ارتباطات                     ۷۷

۲۳-۲-۲- نظم نوین اطلاعات و ارتباطات                      ۷۹

۲۴-۲-۲- فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی آینده                                                    ۸۰

۲۵-۲-۲- مشکلات کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات                                       ۸۱

۲۶-۲-۲- نحوه تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمان                                                    ۸۴

۲۷-۲-۲- فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر تحولات ساختار جامعه                                         ۸۵

۲۸-۲-۲- فناوری اطلاعات و ارتباطات، نیاز امروز مدیران فردا                                               ۸۶

۲۹-۲-۲- مدیریت فناوری اطلاعات IT                     ۸۷

۳-۲- پیشینه پژوهش                                   ۸۸

۱-۳-۲- پژوهش های داخل کشور                          ۸۸

۲-۳-۲- پژوهش های خارج کشور                          ۹۲

فصل سوم: فرایند پژوهش   (پایان نامه فاقد فصل ۳ می باشد)

۱-۳- روش پژوهش                                      ۱۰۳

۲-۳- جامعه پژوهش                                    ۱۰۳

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری                            ۱۰۳

۴-۳- ابزار پژوهش                                    ۱۰۴

۱-۴-۳- پرسشنامه فرهنگ سازمانی                       ۱۰۴

۲-۴-۳- پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات                                                       ۱۰۴

۵-۳- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                    ۱۰۵

۶-۳- روش جمع آوری اطلاعات                              ۱۰۵

۷-۳- روشهای تجزیه و تحلیل آماری                       ۱۰۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

۱-۴- مقدمه                                           ۱۰۸

۲-۴- اطلاعات عمومی                                   ۱۰۹

۳-۴- توصیف داده ها                                  ۱۱۲

۴-۴- تحلیل داده ها                                   ۱۳۰

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۱-۵- بحث و نتیجه گیری                                 ۱۵۲

۱-۱-۵- تفسیر سوال اصلی پژوهش                         ۱۵۲

۲-۱-۵- تفسیر سوالات فرعی پژوهش

۱-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش                   ۱۵۳

۲-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش                   ۱۵۴

۳-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش                   ۱۵۵

۲-۵-  نتیجه کلی                                     ۱۵۶

۳-۵- محدودیتها و مشکلات پژوهش                         ۱۵۷

۴-۵- پیشنهادهای پژوهش                               ۱۵۷

۵-۵- خلاصه پژوهش                                     ۱۵۹

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی                                   ۱۶۳

فهرست منابع لاتین                                     ۱۶۹

ضمایم

پرسشنامه فرهنگ سازمانی

پرسشنامه فناوری اطلاعات

چکیده

فرهنگ سازمانی، نوعی برنامه ریزی اندیشه جمعی است که در سالیان اخیر به عنوان یک تفکر غالب در عرصه سازمانهای مطرح بوده است. این اندیشه جمعی، متمایز کننده اعضا از یک گونه به گونه دیگر است.

هر کس به نوعی با جمع و گروههای انسانی کارکرده باشد، از وجود این پدیده مهم سازمانی آگاه است. این پژوهش به منظور بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش شهر تهران انجام شده است.

روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است، جامعه آماری کلیه کارکنان اداری آموزش و پرورش به تعداد ۲۶۵۹ نفر دارای تحصیلات دیپلم تا دکتری در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای ۳۳۰ نفر انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته فرهنگ سازمانی بر مبنای ویژگیهای هفت گانه رابینز و پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مبنای مهارتهای هفتگانه ICDL بوده است.

اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای فرهنگ سازمانی ۹۰/۰ و اعتبار پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۸۶/۰ تعیین گردیده است.

مقدمه

دوران جدید که به عصر اطلاعات موسوم است، دوران فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، بشر امروز جامعه­ای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) را تجربه می­کند که از ویژگیهای خاص خود برخوردار است. چنین جامعه­ای را جامعه اطلاعاتی می­گویند (صرافی زاده، ۱۳۸۳ ، ص ۵).

جامعه اطلاعاتی جامعه­ای است که در آن زندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افراد جامعه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و جامعه­ای است که در آن مردم در محل کار ، منزل و حتی در اماکن تفریحی از این تکنولوژی­ حداکثر استفاده را می­برند.

 بر خلاف دوران گذشته که اطلاعات و تکنولوژی در اختیار صاحب نظران فن و صنایع قرار داشت و مشروعیت آن نیز به تایید و تصدیق آنان مرتبط بود در جامعه جدید اطلاعات تکنولوژیستها علمای اجتماعی و مردم معمولی نیز مرتبط با تکنولوژی اطلاعاتی قرار گرفته و بخشی از زندگی روزمره آنان شده است.

زیرا اطلاعات و اخبار در گروه نیازهای اساسی همه مردم قرار گرفته است و تولیدات آن استفاده همه جانبه دارد. در حالی که در دوران گذشته استفاده از تکنولوژی مرتبط با قشر خاصی بود و فراگیری زیادی نداشت (آذرخش، مهراد،۱۳۸۳،ص ۲۵).

بیان مسئله

با توجه به اینکه فرهنگ سازمانی نظام ارزشها، باورها و آداب و رسوم مشترک در بین اعضای سازمان است و تعاملات قسمتهای مختلف را بر قرار می کند بنابراین یک ابزار مؤثر در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان تلقی  می شود.

در سازمانهایی که فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد آثار و تبعاتی بدنبال خواهد داشت که از آن جمله می توان نارضایتی ارباب رجوع، هزینه های گزاف، طولانی بودن جریان کارهاو … را نام برد.تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از عدم کارآیی که در یک سازمان پیش می آید ناشی از عدم بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

زیرا رشد روز افزون اطلاعات به سازمانها کمک می کند که در میدان رقابت موفق عمل کنند. یکی از موانع اساسی عدم بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات فقدان فرهنگ سازمانی بکارگیری آن می باشد.

فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثر گذاری قوی که می تواند بر رفتار و عملکرد اعضای سازمان داشته، نقش مهمی را در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا می کند.بنابراین فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهمترین مسائل عصر حاضر در تمام جوامع می باشد.

پس بکارگیری آن در سازمانها جهت هماهنگی با جامعه بین الملل لازم و ضروری به نظر می رسد ولی متأسفانه هنوز شرایط و فرهنگ مناسب جهت استفاده مؤثر به جا و ماهرانه از این فناوری در سازمانها بوجود نیامده است، لذا مسأله این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات آموزش و پرورش می باشد.

فرهنگ سازمانی

توجه به فرهنگ و جامعه سازمانی و جامعه ملی و بین المللی موضوع غریبی نیست. اما ارزش و ماهیت آن چند دهه ای است که بیشتر آشکار شده و اندیشمندان بسیاری به تحقیق و پژوهش در این زمینه پرداخته اند، مطالعات مربوط به فرهنگ که در اوایل دهه ۱۹۸۰ صورت گرفته نشان داده که فرهنگ در یک سازمان به مثابه شخصیت در یک انسان است.

بی گمان باید پذیرفت که انسان فرهنگ را می آفریند و فرهنگ هم انسان را می سازد. فرهنگ به انسان یاد می دهد تا اندیشه های پایدار و ثابتی را بیاموزد و در قالب گروههای پیچیده ای که دارای وظیفه ای جداگانه و ویژه هستند، سامان یابد. اندیشه های ثابت و پایدار پس از آنکه در ذهن جای گرفتند.

دگرگون کردن آنها دشوار است، از آنجا که سرنوشت رفتار انسان واکنشی است که او می تواند در برابر عنصرهای فرهنگی که به او عرضه می شود و پاسخ گوید، یعنی می تواند از روی ساخت آنها را(تبیین) واپس زند یا دگرگون کند.

تعاریف فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمان و نقش آن در بالندگی سازمان یکی از عناصر مهم در هر نظام سازمانی است. دانشمندان تعاریف گوناگونی از فرهنگ سازمان ارائه داده اند. که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می شوند.

ــ فرهنگ سازمانی عبارتست از یک شیوه نگرش که در میان بسیاری از افراد مشترک است (میرسپاسی، ۱۳۸۴، ص۵).

ــ فرهنگ سازمانی نظام ارزش ها، باورها و آداب و رسوم مشترک در بین اعضای سازمان است که با ساختار رسمی برای ایجادهنجارهای رفتاری درتعامل می باشند(طاهری،۱۳۷۷،ص۶۳).

ــ فرهنگ سازمانی ادراکی است که افراد از سازمان دارند، فرهنگ سازمانی چیزی است که در سازمان وجود دارد نه در افراد. صفات ویژه ای است که به سازمان اختصاص داده و بیانگر مشخصات معمولی و ثابت است که یک سازمان را از سازمان های دیگر متمایز می کند (گودرزی، ۱۳۸۱ ، ص۳۰).

ــ فرهنگ سازمانی وسیله‌ای است که برخورد ما را با مسائل سازمان تسهیل می کند و نحوه تغییر و تفسیر ما از رویدادهای اطراف مان را شکل می دهد (منوریان و شیرین، ۱۳۸۲ ، ص۸۲).

ــ فرهنگ رفتارها و باورهای گروه مشخص ـ الگوی یکپارچه رفتار انسانی (بهنامی،۱۳۸۳، ص۸۲).

اهمیت فرهنگ سازمانی

فرهنگ می تواند به مثابه پدیده ای تلقی گردد که تمامی جنبه ها و اوقات ما را فرا گرفته است و مستمراً از طریق تعامل افراد با یکدیگر وضع و خلق می شود (بوزنجانی و نجفی، ۱۳۸۳ ، ص ۱۵) .

فرهنگ، چارچوبی است اصلی برای شکل گیری رفتارها و ارزش گذاری ها که بر انسان محیط است و مجموعه آداب و رسوم، میراث گذشته، دانشها، هنرها، مهارت ها، شیوه های رفتاری و احساسی و ادراکی را در بر می گیرد و به دلیل گسترده وسیع جامعه و مانع است.

هر فرهنگی، دنیایی است کامل که انسان در آن رشد می کند و شکوفا می شود و چون همه عناصر آن یکپارچه اند، در فرد از نظر رفتار و اندیشه نوعی یکپارچگی کلی ایجاد می شود.

فرهنگ هر سازمان نتیجه سالها تجربه در انجام هدفهای سازمان و روابطی که افراد در آن سازمان نیل به این هدف ها با هم و با محیط بیرون داشته اند می باشد.

مراوده و معاشرت افراد سازمان با همدیگر طی انجام کار و وظایفشان باعث ایجاد ارزش ها و نمونه های رفتاری قابل قبول خواهد شد که همه آنهارامی توان فرهنگ سازمان حساب کرد(فاتحی،۱۳۷۹،ص۱۸).

فرهنگ از جمله اصطلاحاتی است که بیان آن به طور واضح مشکل است اما هر فردی وقتی آن را حس می کند آن را به خوبی می شناسد، فرهنگ یک سازمان از طریق نظاره، ترتیب لوازم، آنچه اعضا درباره آن حرف می زنندو آنگونه که پوشیده اند و … قابل تشخیص است (محمودی ، ۱۳۸۴ ، ص ۳۹ ).

خصوصیات فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمان الگویی از مفروضات، ارزش ها، باورها، هنجارها و مصنوعات اساسی مشترک بین اعضای سازمان است. این معنای مشترک به اعضا کمک می کند تا احساسی را نسبت به سازمان در خود ایجاد نماید این مفاهیم و عناصر نشان می دهند که چگونه کار باید انجام و ارزیاب شده و چگونه کارکنان با یکدیگر و دیگران که از اهمیت برخوردارند رابطه برقرار نمایند، هر کدام از دانشمندان مدیریت ویژگی هایی برای فرهنگ سازمانی در نظر گرفته اند.

استیفن، پی، رابینز(۱۹۹۸) هفت ویژگی اصلی را برای فرهنگ سازمانی مطرح می نمایند که عبارتند از: (پارسائیان و اعرابی، ۱۳۸۲، ص۳۷).

  1. نوآوری (خلاقیت) و ریسک پذیری
  2. توجه به جزئیات
  3. بازده(نتیجه گرایی)
  4. توجه به افراد(فردگرایی ـ فرد محوری)
  5. توجه به گروه (گروه گرایی ـ گروه محوری)
  6. داشتن روحیه جسارت و سرشکنی و تهور طلبی
  7. ثبات و پایداری (حفظ وضع موجود)

منابع

فهرست منابع فارسی

  1. آذرنگ، عبدالحسین، ۱۳۷۰، سیاست اطلاع رسانی و تکنولوژی اطلاعاتی، اطلاعات و ارتباطات، انتشارات وزارت فرهنگ ارشاد، ص۱۱۰.
  2. آقاجانی، حسینعلی، کجوری، داوود، ۱۳۸۳، مدیریت رفتار سازمانی، مفاهیم نظریات و کاربردها، چالوس، دانشگاه آزاد ص ۱۵۴- ۱۵۳.
  3. ادراکی، محبوبه، ۱۳۸۴، خلاقیت همراه با مدیریت تغییر، نشریه تدبیر، شماره ۱۶۳، ص۸۲.
  4. اسدی، علی ۱۳۷۱، «تکنولوژی و نظامهای اطلاعاتی»، مجموعه مقالات کنفرانس تکنولوژی و اطلاعات، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، ص۲۲.
  5. اسلامی ندوشن، محمد علی، ۱۳۵۴، فرهنگ و شبکه فرهنگ، تهران، انتشارات توس، ص۶۵.
  6. الی، ابل و دیگران، ۱۳۶۹، یک جهان چندین صدا، ترجمه ایرج پاد، انتشارات سروش ، ص۸۶.
  7. باقری زاده، سید محمد، ۱۳۷۵، «فرهنگ سازمان در قلمرو و بالندگی سازمان» نشریه تدبیر شماره ۶۳، ص۲۸.
  8. برزگر، محمد، ۱۳۸۰، اصول و مفاهیم فناوری اطلاعات ، انتشارات بهینه، چاپ سوم، ص۱۹.
  9. بوداغیان، مصطفی، ۱۳۸۴، «فرهنگهای سازمانی سالم و فرهنگ های سازمانی بیمار» نشریه مدیریت دانش، شماره۹، ص۱۱.
  10. تهرانی نیک بخش، صابری علیرضا، ۱۳۸۰، آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساختهای آن، انتشارات انیستیتو ایز ایران.
  11. تدین، شبنم، تهرانی ، مهدی، ۱۳۸۰، مدیریت فناوری اطلاعات، مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص ۵۳۲- ۵۲۱.
  12. جهان کیت، هولمز دیانا، ۱۳۸۳، آشنایی با تکنولوژی اطلاعاتی، ترجمه مجید آذرخش، جعفر مهرداد، تهران انتشارات سمت چاپ سوم، ص۴۶.
  13. جان، ای، آر، بی، ۱۳۵۶، به سوی سیاستهای ارتباطی واقع بینانه: بررسی تحلیلی از گرایشها و اندیشه های نوین در زمینه ارتباطات، ترجمه، خسرو جهانداری، انتشارات، سروش، ص۷۹-۷۸.
  14. حاضری، بغداد افسانه صراف زاده، مریم،۱۳۸۴، مدیریت دانش و خدمات مرجع در کتابخانه ها، مجله الکترونیکی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران، شماره ۴، ص۶-۵.
  15. حسینی، علی، ۱۳۸۴، «مشکلات کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات» مجله تدبیر، شماره ۱۵۸ ص۲۵.
  16. هری، عباس، ۱۳۷۲، «کتابداری مدیریت جدید» مروری بر اطلاعات و اطلاع رسانی، ص۲۵۰.
  17. خوارزمی، شهدخت، ۱۳۸۳، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتباس از سایت آینده نگر.
  18. خوارزمی، شهیدخت، ۱۳۷۴، فرهنگ سازمانی، نشریه تدبیر، شماره۲۲، ص۲۰-۱۶.
  19. دپویی، گزاویه، یونسکو، ۱۳۷۴، فرهنگ و توسعه، ترجمه فاطمه فراهانی و عبدالحمید زرین قلم، تهران، انتشارات کمسیون ملی یونسکو در ایران، ص۴۳.
  20. دسلر، گری، ۱۳۷۱، مبانی در مدیریت، جلد دوم، ترجمه داوود مدنی، چاپ دوم، انتشارات آرین.
  21. دهخدا، علی اکبر، ۱۳۴۱، لغت نامه دهخدا، زیر نظر دکتر معین، ۵۰ جلدی، جلد ۳۷، حرف ف، تهران، انتشارات دانشکده ادبیات تهران و سازمان لغت نامه دهخدا.
  22. دیاناسی، فیزی، ۱۳۸۴، مدیریت اقتضایی متناسب با فرهنگهای سازمانی انواع و تغییر فرهنگ، ترجمه ناصر میر سپاسی، ص ۴و ۵.
  23. دیوس، استانلی، ۱۳۷۳، مدیریت فرهنگ سازمان، ترجمه ناصر میر سپاسی، پریچهر معتمد گرجی، چاپ اول، انتشارات مروارید.
  24. رابینز، استیفن، ۱۳۸۲، مبانی رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی چاپششم، ص۳۷۲.
  25. رادینگ، الن، ۱۳۸۳، مدیریت دانش، ترجمه لطیفی، حسین، انتشارات سمت ، چاپ سوم، ص ۶۹.
  26. رضائی، علی،۱۳۸۴ ،«فن آوری اطلاعات و ارتباطات» مجله جهان اقتصاد، شماره ۱۵۴، ص۳۵ .
  27. روح الامینی، محمود، ۱۳۷۴،«زمینه فرهنگ شناسی» انتشارات عطار، چاپ دوم، ص۷۳.
  28. روشن، داریوش، ۱۳۸۳، تغییر فرهنگ سازمانی، نشریه تدبیر، شماره ۱۴۶، ص۸۳-۸۲.
  29. رولی، جنیفر، ۱۳۸۰، مبانی سیستم های اطلاعاتی، ترجمه سیف کاشانی، زهرا، انتشارات سمت چاپ سوم.
  30. زارعی، متین، ۱۳۷۴، تبیین الگوی فرهنگ سازمانی بر اساس ارزش های اسلامی در محیط کار و نقش آن بر رضایت شغلی، پایان نامه، رساله دکتری در دانشگاه مشهد.
  31. سپهری، مدرن، ۱۳۸۱، مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی مجله تدبیر شماره ۱۲۲، ص۲۱.
  32. شاین، ادگار، ۱۳۸۳، مدیریت فرهنگ سازمانی و رهبری، ترجمه برزو فرهی بوزجانی، شمس الدین نوری نجفی، تهران، سیمای جوان چاپ اول.
  33. شریفی، اصغر، ۱۳۸۰، «ارائه چارچوبی برای نهادینه کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات» رساله دکتری، دانشکده علوم تحقیقات، ص ۴۵.
  34. شریف نواز، فتاح، ۱۳۷۵، مدیریت انتقال تکنولوژی، انتشارات برنامه و بودجه، چاپ سوم، ص ۴۰.
  35. شکاری، غلامعباس، ۱۳۸۱، «بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و اثر بخشی کسب رهبری استان خراسان» رساله دکتری.
  36. صرافی زاده، اصغر، ۱۳۸۳، فناوری اطلاعات در سازمان IT ، انتشارات میر،چاپ اول.
  37. صفائی، محمد رضا، ۱۳۸۳، مجله تکنولوژی آموزشی، شماره ۱۴۶، ص۴۰-۴۱.
  38. طاهری، مسعود، ۱۳۷۷، مدیریت تغییر و تحول سازمانی،انتشارات درخشش،چاپ اول ص۶۳.
  39. علی احمدی، حسین، ۱۳۸۴، به سوی جامعه اطلاعاتی، مجله تدبیر، شماره ۱۵۳، ص۳۸.
  40. علی احمدی، علیرضا، ۱۳۸۴، شناخت فرهنگ، «فرهنگ سازمانی و مدیریت بر آن»، تهران، تولید دانش.
  41. فاتحی، کمال، ۱۳۷۹، اثر فرهنگ و ارزش های اجتماعی بر استراتژیک مدیریت، نشریه تدبیر، شماره ۶۹.
  42. فرهنگی، علی اکبر ، ۱۳۷۰، رسانه ها در جامعه اطلاعاتی امروز، فصل نامه اطلاع رسانی، شماره ۲، ص۶.
  43. فولتن، جنیفر، ۱۳۷۸، آموزش و راهنمای سریع ویندوز، ترجمه داریوش فرسایی، انتشارات زند، چاپ دوم.
  44. عباس، فرخ زاد، ۱۳۸۱، رابطه اطلاعات و ارتباطات، فصل نامه اطلاع رسانی شماره ۳، ص۴۳.
  45. کاسکل، پارل، هارت، مایکل، ۱۳۷۷، آموزش همزمان ویندوز ۹۵-۹۸، ترجمه داریوش فرسایی،چاپ دوم، نشریه فرهنگی زند.
  46. کیا، منوچهر، ۱۳۷۰، نقش فرهنگ سازمانی در نظریه پردازی مدیریت، نشریه مدیریت دولتی، شماره ۱۳، ص ۴۷-۲۴
  47. گودرزی، اکرم، ۱۳۸۱، اصول و مبانی و نظریه ها جو و فرهنگ سازمانی، جهاد دانشگاهی، واحد اصفهان، ص ۳۴.
  48.  محمودی، مهدی، ۱۳۸۴، نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری، نشریه تدبیر، شماره ۱۶۰، ص ۲۹.
  49. مشبکی، اصغر، ۱۳۷۷، مدیریت رفتار سازمانی، انتشارات ترمه، ص ۴۸.
  50. ممی زاده، جعفر، ۱۳۷۷، فرهنگ شالوده سازمان، نشریه تدبیر، شماره ۶۸.
  51. معتمدنژاد، کاظم، جهای سوم در راه استقرار نظم بین المللی نوین اطلاعات و ارتباطات، انتشارات سروش، چاپ دوم، ص ۱۱.
  52. منوریان، عباس، شیرین ، علی، ۱۳۸۲، رابطه فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی.
  53. مومنی، هوشنگ، ۱۳۸۰، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، انتشارات نشریه مدیریت و توسعه، شماره ۵۹، ص ۴۶.
  54. مهربان،شیرین،۱۳۸۳،فرهنگ سازمانی و توسعه،نشریه تدبیر، شماره ۱۴۸، ص ۴۵،۴۳.
  55. مهدوی، محمد تقی، ۱۳۸۲، نیازهای اطلاعات تکنولوژی، سازمانی پژوهشهای علمی و صنعتی.
  56. مهدوید، محمد تقی، ۱۳۷۳، بانکهای اطلاعاتی جهان، تهران، سازمانی پژوهشهای علمی و صنعت ایران، ص ۲ و ۱.
  57. مهدوی عرب، مهدی، ۱۳۷۸، آشنایی با کامپیوتر، انتشارات بهینه، چاپ سوم.
  58. میر سپاسی، ناصر، ۱۳۷۷، مدیریت منابع انسانی و روابط کار، چاپ پنجم، تهران، ناشر مولف، ص ۴۹.
  59. نواب زاده، امین، ۱۳۸۰، «فناوری اطلاعات IT فصلنامه آموزش جهاد دانشگاهی»، شماره ۷، ص ۳۵.
  60. وفقی، فهیمه، ۱۳۸۴، کلید اکسل، انتشارات سجاد، چاپ چهارم، ص ۹-۷.
  61. یونسکو، ۱۳۷۶، فرهنگ و توسعه، ترجمه محمد فاضلی و نعمت الله فاضل، تهران انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

فهرست منابع لاتین

  1. AduseiU Alexander yaw, (2000).” In formation communicontion technology development in third world countries: the case of Ghana”Dissertation a bstract . PhD , the ohiostate university..
  2. Adkinson, stacyj , (2005). “Examining organizational culture and subculture in higher education: utilizing the competing values frame work and the three- perspective theory”. Dissertation a bstract Ed.D . Ballstate university.
  3. Cunningham, Michael R, (2003) .” organization culture and mergers: Managements reflective perceptions of the relation ship between organizational culture and a merged firms ability to accomplish its pre- merger objectives”. Dissertation a bstract PhD. Newyork university.
  4. Daniels, Carolina , (1994). Information Technology the management challenge.
  5. Haigh, michelm , (2006). “organizational culture, identity, commitment, and citizenship behaviors: Antecedents, chang over time, interrelation ships”.
  6. Hollifield, Sylvia, (2005). “ An examination of teacher Job satisfaction, work- related stress and organizational culture in three school district”. Dissertation a bstract PhD wayne state university.
  7. Jian, Guowei, (2004). In formation and communication technology (ICT), culture, and power: To ward a “nco- socitechnical” theory of organizing. Dissertation a bstract PhD , university of colorad , at Boulder.
  8. Kangas, Lisamario, (2006). “An assessment of the relation ship between organizational culture and continuos knowledge management initiatives”.
  9. Lin, pao- cheng, (2005). “Leader ship style and organizational culture: A case study in a college of technology in Taiwn”. Dissertation a bstract University of the in carnate ward.
  10. Min, Johns, (2003). Productivity growth and in formation communication technology in vestments in the united states. Dissertation a bstract PhD. George mason university.
  11. Moorhead, Agaregor & Griffin, Rich W.(1998) organizational Behavior,.. Managing people and organization. ۵ thed. Boston: Houghton Mifflinco. Pp: 94-99.
  12. Peters, Thomas J & waterman, Robert H. (1981), In search of Excellence: lessons from America’s Best- tun companies. Newyork: HAPPER & Row. Pub. inc.
  13. Ramcharitar, Anu Nadina, M. A, (2006). “Astudy of how organizational culture in fluencer the standard of customer service: A qualitative approach”. Dissertation a bstract M.A. Angelo state university.
  14. Smith, shawn kevin, (2005). “Arts in education and organizational culture: the impact of the arts on the culture of a school”. Dissertation a bstract EdP university of southern calfurnia.
  15. Stephen p. Robbins, 1997, “ Essentials of organizational Behavior” , fifth edition, Prentice Hall International. Inc. pp: 54,115.
  16. Thomas, charalambos Bob, MA, (2002). “Information communications technologies in education: A Foustian bargain? Dissertation a bstract M.A. MC Gill university (Canada)
  17. Zhang, man, (2005). “Indormation technology capability, organizational culture, and export performance”. Dissertation a bstract PhD Washington state university .
  18. Zuber, Julianne K, M. A, (2003). Technology traning, and development: An exploratory study of Internation In formation and communication technology (ICT) development programs. Dissertation a bstract M.A American.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.