نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله استرس و اثرات آن بر سلامت روانی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات : ۱۵ | قابل ویرایش

صدا

صدا می تواند به وسیله تحریک سیستم اعصاب سمپاتیک، ایجاد هیجان وکاهش قدرت تمرکز، استرس ایجاد می نماید. ازاین رو، صدا می تواند تاثیر فیزیکی ویا روانی داشته باشد که هردو قابلیت ایجاد پاسخ استرس را دارند. این استرسزا قابلیت ایجاد تغییرات تحریکی دراعمال فیزیولوژیکی ضروری مانند سیستم قلب و عروق به وسیله تولید سطح بالای مدام هورمون های استرس را دارد.

صدا هورمون های دیگر چون تستوسترون را تحت تاثیر قرار می دهد وازاین رو می تواند تاثیرات دور رس داشته باشد. آزمایشات و تجربیات با خلبانان خطوط هوایی در آرژانتین نشان داده است که وقتی آنها در تونل های هوایی کارخانجات هواپیماسازی درمعرض صداهای خیلی بلند قرار می گیرند، تولید هورمون تستوسترون درآنها نصف می گردد. به علاوه، یک رابطه قوی بین کاهش شنوایی مربوط به صدا و غلظت منیزیوم (Mg) سرم خون گزارش گردیده است.

درک از خود

درک از خود اشاره به تصوری که ما از خودمان به وسیله ارزیابی قدرت و ارزش هایمان داریم، دارد. رفتار ما تا حدود زیادی بوسیله مفهومی که ما از خودمان داریم مشخص می گردد، بنابراین درک از خود، نقش مهمی درایجاد وکنترل استرس بازی می کند. اشخاصی که اعتماد به نفس پایینی دارند بطور قابل ملاحظه ای بیشتر مستعد استرس هستند تا آنهایی که تصور مطمئن و مثبتی ازخودشان دارند.

شخصیت طریقی که ما بطور معمول با محیط خود رفتار می کنیم می تواند مارا به استرس و بیماری های مربوط به آن آماده نماید.

دو متخصص قلب درآمریکا، فریدمن و روزنمن، نشان داده اند که نوع معینی از شخصیت، که آنها آن را شخصیت نوع A نامیدند، وجود دارد که استرس غیرضروری وبیش از حد دراطرافیانشان پدید می آورند. اشخاص نوع A در مقایسه با نوع B نسبت به استرس حساس تر هستند.

منابع:

  • استفاده از سایت دانشنامه رشد
  • استفاده از جستجوگر google و Yahoo
  • www.irdoc.com

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.