نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله رفتارهای نابهنجار در کودکان

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات : ۱۹ | قابل ویرایش

مقدمه

رفتارهای نا بهنجار و غیر عادی در کودکان انواع و شکلهای مختلف دارند و از علل بسیاری سرچشمه می گیرند. این رفتارها ممکن است به صورت خشونت ، گوشه ـ گیری و انزوا طلبی افراط آمیز تظاهر کند.

در واقع مشکل اصلی این دسته ازکودکان ، ناتوانی آنان در ایجاد ارتباط مناسب و رضایت بخش با اطرافیان است ، زیرا درفتارهای آنان اکثراً ویژگیهایی چون : ناگهانی و موقتی ، بی نزاکتی و بی ادبی ، تخریب و خصومت ، پرخاشگری و قدرت طلبی ، حسادت و سماجت ، بی اعتنایی و نامرتبی و مانند آن دیده می شود.

بنابراین کودکان با مشکلات هیجانی و عاطفی ناچاراً درتخیلات خود دنیایی خیالی بنا می کنند که در آن از فشارها و مشکلات واقعی موجود خبری نیست و نیز در آن دوستانی رؤیایی و خیالی برای خود انتخاب می کنند که با آنان احساس راحتی و آسودگی دارند این کودکان در دوران مدرسه احتمالاً در برخی از موضوعات درسی موفق ا ند ، اما اغلب حداقل در چند درس ضعیف هستند.

بیان موضوع

کودکانی که دارای اختلالات رفتاری و پریشانیهای عاطفی اند و در برقراری ارتباط عاطفی نزدیک با همسالان دچار مشکل می باشند و توجه به اینکه این کودکان در دوره ای حیاتی از زندگی قرار دارند و بنیان شخصیت اجتماعی شان در این دوره می باشد و چون علوم انسانی دارای گستره وسیعی است ولی در این زمینه (اختلالات رفتاری ) پژوهش کمتر صورت گرفته است.

در پژوهش حاضر به رابطه بین اختلالات رفتاری فرزندان و شغل و تحصیلات والدین می پردازیم که مسلماً افزایش سطح تحصیلات پدر و مادر باعث ارتقاء و شایستگی اجتماعی کودکان می گردد ، همچنین افزایش سطح تحصیلات والدین می تواند به رشد و تغییر رفتار کودکان منجر می گردد.

به هرحال مسئله اساسی این است که آیا اختلالات رفتاری کودکان و شغل و تحصیلات والدین با یکدیگر رابطه دارند یا خیر به عبارت دیگر وجود شغل و تحصیلات باعث افزایش یا کاهش اختلال رفتاری در کودکان می شود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.