نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق بررسی معیاری انتخاب همسر و ازدواج بین دختر و پسر دانشجو

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۳۱ | قابل ویرایش

چکیده تحقیق

حمد و سپاس بیکران خدایی را که بندگانش را به بهترین راهها رهنمون میکند . ان خدایی که نیاز به انس و افت و همدلی را در وجود انسان به ودایعه نمی رود به بهترین مسیر را به این رسیدن به ان مشخص نمود و درود و سلامت بر ان پیامبر ای که و می را بی مک و کاست به مردم رساند و ندا سر می دهد که ( یا بنی نباء اسلام اخب الی الله من التزویج ) یعنی هیچ نبایی در اسلام بمیان گذاری شده که نزد خدا محبوبتر از ازدواج باشد.

در این پژوهش سعی شده با بیان نظر اسلام و طرح دیدگاههایی و مختلف در رابطه با انتخاب همسر ، جوانان را به سوی انتخابی شایسته تر راضی کند.

انتخاب همسر در ادامه تمایل طبیعی فرد به معاشرت و ارتباط با چنس مخالف ، اشتیاق به انبای نیش چینی تاکید بر ایده انها و واقعیتا ، کنار گذاشتن نگرش فاصله گرفتن از جنس مخالف و تمایل به ایجاد همدلی و تحتش و احترام و مراقبت و اعتیاد وظیفه شناسی  .دو جانبه است.

مقدمه

هدف از این تحقیق تلاش برای بررسی معیاری انتخاب همسر و ازدواج بین دختر و پسر دانشجو می باشد و همچنین بررسی تفاوت ها و شباهتهای و دانشجویان در امر مقدس ازدواج می باشد تا انجا به کم و کاستهای زندگی خود را درک کنند و آگاهی های نسبتا فوری از طرف مقابل خود بدست آورند و هدف اصلی این تحقیق این است که دانشجویان به اینگونه به وظایف اصلی برسند.

از جمله تلاش برای برقراری روابطی سالم در بین دانشجویان ختر و پسر ۲- آگاه ساختن آنها به امر ازدواج ۳- آگاه کردم انها امر به اولویت قراردادن معیارها و ملاک های اصلی خود ۴- ایجاد رغبت بین جوانان ۵- رد و بدل شدن بالغ و پرسشها بین یکدیگر برای مقدمه چینی ۶- افزایش عمومی اطلاعات انها برای فکر کردن در مورد انتخاب همسر اینده خود به طور خلاصه جمع بندی کلی این است که دانشجویان چه دختر و پسر به انتخاب و ارزشهای دینی و اجتماعی و همچنین مستقل به انها و دفتگی و تحصیل طرف مقابل خود اهمیت زیادی می دهند.

پس نتیجه می گیریم که هردو طرف باید در بیشتر طبقات زندگی با یکدیگر همسطح باشند تا در مسیر زندگی به مشکلات برخورد نکنند امروز جوانان ما چه دختر و چه پسر باید قبل از ازدواج نیازهای باشد ، تناسب سنی داشته باشند – معتاد نباشد ، خوش اخلاق بودن ، دارای صداقت ، اطاعت و غایب – همسر آینده خود را انتخاب کنند از جمله با ایمان بودن ، برای خود از قبل پیش بینی کنند و بر اساس این ملاکها.

بیان  مسئله

۱- هدف از این تحقیق بررسی معیارهای ازدواج در بین دختران و پسران دانشجو می باشد و بررسی های تفاوتهای اثر لازم است.

۲- و همچنین بررسی تفاوت های بین دختران و پسران در معیارهای ازدواج.

ازدواج

ازدواج نخستین سنگ بنایی تشکیل خانواده ، اجتماع و جامعه است که دارای آثار و نتایج بسیار از ارضای غریزه تولید و بنای نسل ، تکمیل و تکامل انسان ، راز آرامش و سکون ، پاکدامنی و عفاف است . اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی ان را امری محبوب و مقدس دانسته و جوانان را بدان توصیه میکند.

ازدواج امری مهم و ضروری است زیرا برای نجات از الودگی موجبی برای نجات از تنهایی پس برای بنای نسل است . خودداری از ان همه گاه سبب عدم تعادل ، ناهنجاری در رفتار و زمانی سبب فساد شخصیت و یا بیماری جسمی می گردد.

شک نیست که با توجه به وضع و موقعیت امروزی ، امر ازدواج لا اقل برای عده ای از جوانان مواجه با مشکلات و دشواریهائی در جنبه اقتصادی ، اجتماعی و حتی گاهی قانونی است . برای حل و رفع این دشواریها میتوان از طریق متععدی چون بهره مندی از کمک دیگران ، محدود کردن توقعات ، فرار از تشریفات زائد و … استفاده کرد . در همه حال وظیفه پاکدامنی و تقواست و اگر زمینه برای ازدواج شروع فراهم شود باید به کف نس پرداخت. دنباله ازدواج (از استاد شهید مرتضی مطهری)

یک خصائص اخلاقی همت کردن جز در مکتب تشکیل خانواده نمی تواند انها را کسب کند . تشکیل خانواده یعنی یک نوع علاقه مند شدن به سرنوشت دیگران …، اخلاقیون و دیانت کش ها که این دوران را نگذارانده اند ، تا اخر عمر یک نوع خاصی و یک نوع (( بچگی در انها وجود داشته است و یکی از علل اینکه در اسلام ازدواج یک امر مقدس و یک عبادت تلقی شده همین است.

معیارهای انتخاب همسر در جوانان

 معیارها و ملاکی و خصوصیات و فصاحتی که در انتخاب همسر باید در نظر گرفته شود دونوع است.

الف) انهایی که رکن و اساسنامه و برای یک زندگی سعادتمندانه حتما لازمند.

ب) آنهایی که شرط کمال هستند و برای بهتر و کاملتر شدن زندگی اند و بیشتر با سلیقه و موقعیت لفراد بستگی دارند.

اینک به بررسی این معیارها و ملاک ها می پردازیم.

تدین ( از ارکان اساسی و حتمی)

( انسانی که دین ندارد ، هیچ ندارد ، هر چه هم داشته باشد ، هیچ محسوب می شود . کسی که پایبند به این که اصلی ترین مساله است نباشد هیچ تضمینی وجود ندارد که پایبن به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک باشد . به هر حال انسان متدین ، همسری متدین می خواهد ، اگر یکی متدین باشد و دیگری بی دین و بی قید ، خوشبخت نخواهند شد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.