نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق بهبود روابط و نیازهای زناشویی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۳۶ | قابل ویرایش

مقدمه

عاشق شدن ساده است، اما عاشق باقی ماندن به مراتب دشوارتر است، همه ما خواهان عشق پردوام هستیم. همه ما می خواهیم شاد زندگی کنیم. کسی نیست که به عمد عاشق بشود و برنامه جدایی را هم طراحی کند.

اوا در عمل این اتفاق می افتد وقتی این اتفاق افتاد، آزار می دهد. در آمریکا از هر دو ازدواج یکی به طلاق می انجامد و از جمله زوجهایی که با هم می مانند درصد قابل ملاحظه ای از زندگی کردن با یکدیگر خشنود نیستند و اینها آمار خوشایندی نیست. پیامی دارند.

می گویند اگر قصد ازدواج دارید بدانید که ممکن است ازدواجتان به شکست بینجامد. البته هیچ کس حاضر نیست در کاری که امکان ۵۰ درصد شکست وجود دارد سرمایه گذاری بکند.

با این حال اتفاقی است که می افتد. البته هیچ تضمینی قطعی وجود ندارد که ازدواجی صد در صد برای همیشه دوام بیاورد اما می توانید مهر و محبت میان خود و همسرتان را حفظ کنید.

بعضی ها به ظاهر زندگی زناشویی خوبی دارند اما در

واقع مهر و محبت از میانشان رخت بربسته است

بسیاری از زوج ها در کنار هم زندگی می کنند و حال آنکه مهر و عشق از میانشان رخته است. اینها منزوی ترین اشخاص هستند.

روابط سرشار

همه ما دانسته یا نادانسته برآنیم که زندگی زناشویی خود را غنا بیشتری ببخشیم. در پس زمینه ذهن همه اشخاص ، دوست داشتن و مورد مهر و عشق واقع شدن نهفته است.

در پس هر انگیزه و هر رفتار ، میل مورد عشق و مهر واقع شدن ، میل به قدردانی و میل به سهیم شدن مهر و محبت خود با دیگران نهفته است.

صحبت کردن درباره مهر و عشق و اینکه بگوییم همه در این زمینه قصد دارند کافی نیست. پس از ساله مشاوره با زوجهایی که در روابط خود با مشکل رو به رو بودند به این نتیجه می رسیم که در اغلب موارد تقصیری متوجه اشخاص نیست، بلکه در روشی که آنها برای سرشار شدن زندگی زناشویی شان استفاده می کردند اشکالاتی وجود دارد.

بسیاری از زوجها تصمیم می گیرند که روابط زناشویی خود را بهبود بخشند اما مأیوس می شوند. دلیل ناکامی آنها این است که از مهارت های ارتباطی مؤثر بی بهره و آنها را نیاموخته اند.

هر چه می خواهند روابط خود را مستحکم تر کنند. ناموفق تر ظاهر می گردند. در نتیجه این مسائل نادیده انگاشته شده روی هم انباشته می شود.

نشانه های خطر

به این نتیجه رسیده ایم که در هر ازدواجی وقتی روابط احساسی ضعیف می شود، چهار علامت خطر وجود دارد که خبر از کاهش مهر و عشق می دهد.

اگر می خواهید با از دست دادن احساس عشق در ازدواج خود رو به رو نشوید، اگر می خواهید شور و شوق را در خود زنده نگه دارید، مواظب این چهار علامت خطر باشید:

۱- مقاومت              ۲- رنجش               ۳- بی اعتنایی                  ۴- سرکوب

۱- مقاومت: در هر ارتباط طبیعی انسانی تا حدودی مقاومت میان زن و شوهر وجود دارد. مقاومت زمانی آغاز می شود که احساس می کنید در برابر رفتار، گفتار یا احساس همسرتان مقاومت می کنید.

ابتدا در ذهن خود رفتار، گفتار یا احساس او را مورد انتظار قرار می دهید و سپس احساس می کنید که می خواهید کمی از او فاصله بگیرید.

کناره گیری از عشق

پیش از پایان دادن به یک رابطه زناشویی، بار دیگر لازم است که احساسات منفی خود را تخلیه کنیم و به احساسای از مهر و محبت برسیم. وقتی مهر و عشق در یک ارتباط زناشیویی به دلیل فقدان ارتباط سرکوب می شود، نسبت به همسر خود مهر کمتری احساس می کنید.

به اتفاق همسرتان کار کنید تا از همه خشم ها، رنجشها و احساسهای گناه سرکوب شده خلاص شوید.

می توانید کسی را هنوز دوست داشته باشید و با این حال از او جدا شوید. ترک همسر با دلی پر از احساس خشم و رنجش می تواند بسیار خطر ناک باشد.

اشکال این است که رنجشها و احساسات منفی انباشته شده و تخلیه نگردیده را به زندگی بعدی خود می بریم تا روی زندگی جدید ما اثر نامساعد بگذارند.

باید از ناکامی های زندگی زناشویی خود درس بگیرید. مهم است که از اشتباهات گذشته پند بگیریم تا بار دیگر به آنها گرفتار نشویم.

به جای اینکه همسر سابق خود را به خاطر اشتباهش و اشتباهاتش سرزنش کنید، ببینید که شما و او چه کردید که زندگی مشترکتان متلاشی شد.

منابع

  1. دوآنجیلس، بابار؛ روابط موفق، (بیست و پنج قانون مهم برای انتخاب مرد یا زن دلخواه خود)؛ مترجمان آسا، کامران افشار؛ چاپ چهارم، زمستان ۸۴؛ انتشارات اسرار دانش
  2. گری، جان؛ عشق پایدار، (راهنمای غنا بخشیدن به روابط)؛ برگردان مهدی قراچه داغی؛ چاپ دوم، ۱۳۷۵؛ نشر البرز تهران
  3. گری، جان؛ مردان مریخی ، زنان ونوسی، (راهنای بهبود روابط و ارضای نیازهای زناشویی)؛ مترجم سید رضا نیازی؛ چاپ ناشو (پنجم کتاب) بهار ۸۳
  4. فوروارد، سوزان؛ مردان زن ستیز؛ ترجمه شیما نعمت الهی؛ چاپ اول، انتشارات خجسته ۱۳۷۷.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.