نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله اضطراب اجتماعی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۹ | قابل ویرایش

اضطراب اجتماعی چیست؟

اجازه بدهید با در نظر گرفتن واژه ” اضطراب اجتماعی “،موضوع مورد نظر را شروع کنیم. اضطراب اجتماعی یعنی چه؟ کلمه اجتماعی اشاره به واکنش های بین مردم و بین مردمی دارد.

به این معنی که در موقعیت های اجتماعی صورت می گیرد. و نه تنها به معنای موقعیت هایی است که شما را با جامعه سازگار می کند. (مثل : مهمانی هال ،خوردن شام با دوستان ) بلکه شامل همه انواع موقعیت هایی است که شما در بین مردم دارید.

موقعیت هایی مثل صحبت کردن با عموم مردم ، تفریح با مردم ، جلسات ملاقات ، امتحانات ،رفتن به رستورانها ، نوشتن در مقابل دیگران ، استفاده از توالت های عمومی ، صحبت کردن با تلفن ، همگی مثالهایی از موقعیتهای مختلف مورد اشاره  به واژه “اجتماعی ” دارد.

واژه “اضطراب” به یک سری رفتارهای احساسی به روانی گسترده و سخت که خود شامل طیفی گسترده از احساسات مثل دل نگرانی به سرآسیمگی، ترس حادو وحشت دارد. اضطراب شدید یا طولانی مدت مسکن با نشان دادن علامتی مثل عرق کردن، لرزش ،تهوع ،احساس خجالت، احساس سزگیجه همراه باشد. اضطراب معمولا در واکنش هایی مثل موقعیت های ترس آور بوجود می آید و توسط یک سری افکار ترس آور ،نگران کننده و منفی زیاد می شود.

اضطراب

اضطراب یک واکنش بیولوژیکی حمایتی وسازش پذیر نرمال نسبت به استرس است ویک واکنش مفید در مواجه شدن با موقعیت های خطرناک است وبه ما کمک می کند تا اعمال مناسبی را در مقاتبل انجام دهیم. بنابراین احساس اضطراب یک امری طبیعی است به هر جهت اگر اضطراب اغلب به وجود آید در صورتی که هیچ دلیل واضحی نداشته باشد به یک شکل تبدیل می شود.

از آنجائیکه شما برای یک مدتی مضطرب هستید به هر دلیلی اضطراب باقی می ماند زیرا به یک عادت تبدیل شده است .در شما وبدن شما روش برخورد با هر گونه استرس در اثر اضطراب، نگرانی، علائم فیزیکی مختلف را بدست می آورد و این تجربه از یک موقعیت به موقعیت دیگر وازیک شخص به شخص دیگر است و در پایان هر مرحله یک احساس همراه با سختی و بدون آرامش به وجود می آید که احتمالاًبا بعضی علائم فیزیکی همراه است.

در حد گسترده تری اضطراب به یک اوج زمانی در فردی که دارای حمله ترس است می رسد.از آنجائیکه شما اضطراب را تجربه کرده اید شما از اثرات آن نیز آگاه هستید مخصوصاً ممکن است از نشانه های آن بترسید واین به سمت اضطراب بیشتر که مانند یک چرخه متناوب است پیش می رود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.