نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • پایان نامه دیدگاه معلمان درباره تأثیر اسباب بازی های خشونت بار بر خشونت دانش آموزان پیش دبستانی

پایان نامه دیدگاه معلمان درباره تأثیر اسباب بازی های خشونت بار بر خشونت دانش آموزان پیش دبستانی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۷۱ | قابل ویرایش

فهرست

عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه

چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳

بیان مساله ………………………………………………………………………………………………………………………………………۵

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….۶

هدف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………..۸

فرضیه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….۸

متغیرهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..۹

فصل دوم : پیشینه و ادبیات پژوهش

پیشینه نظری تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲

بازی چیست ………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲

بازی بخش مهم زندگی کودک ………………………………………………………………………………………………………۱۳

بازی و فرق آن با کار و ورزش ………………………………………………………………………………………………………..۱۴

مراحل رشد کودک و انواع بازی …………………………………………………………………………………………………….۱۵

ارزش بازی …………………………………………………………………………………………………………………………………۱۶

تنوع در بازی ………………………………………………………………………………………………………………………………۱۷

همبازی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۰

اهمیت بازی کودک از نظر پیامبر اکرم ……………………………………………………………………………………………۲۱

کشتی گیری کودکان در حضور پیامبر …………………………………………………………………………………………….۲۱

آموزش درس شجاعت و خداشناسی به کودک هنگام بازی …………………………………………………………………۲۲

نقش بازی های رایانه ای ……………………………………………………………………………………………………………….۲۲

راهکارهای پیشنهادی ………………………………………………………………………………………………………………….۲۶

انواع بازی از دیدگاه های مختلف …………………………………………………………………………………………………۲۹

عوامل موثر در بازی …………………………………………………………………………………………………………………..۳۰

اسباب بازی ……………………………………………………………………………………………………………………………..۳۰

انواع اسباب بازی ……………………………………………………………………………………………………………………..۳۲

وسایل بازی و نقش آن در زندگی کودک پیش از دبستان ………………………………………………………………۳۲

ضرورت طبقه بندی اسباب بازی ها بر اساس گروه سنی …………………………………………………………………۳۳

پیشینه عملی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………۳۵

فصل سوم : روش تحقیق

روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………۳۹

جامعه مورد پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………۳۹

نمونه و روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………………………۳۹

ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….۳۹

روش آماری مربوط به فرضیه ………………………………………………………………………………………………….۴۰

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………….۵۳

پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………۵۵

منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۷

ضمائم پیوست

پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۰

چکیده

پژوهش حاضر به منظوردیدگاه معلمان درباره تأثیر اسباب بازی های خشونت بار بر خشونت دانش آموزان پیش دبستانی شهرستان لامرد صورت گرفته است. جامعه آماری معلمان پیش دبستانی و کلیه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان لامرد و گروه نمونه ۴۰  دانش آموز بوده است.

این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که با هدف تعیین میزان آگاهی دانش آموزان در مورد ایمنی اسباب بازی و معیارهای خرید اسباب بازی ایمن درشهرستان لامرد انجام شده است.پس از تهیه پرسشنامه خودساخته به صورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های ذی ربط برای ۴۰ نفرازدانش آموزان مراجعه کننده به آن مراکز تکمیل شد.سپس داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارSPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مقدمه

ما اکنون در جامعه متمدن عصر حاضر زندگی می کنیم که در آن خشونت بین افراد از نظر قانونی جرم بحساب می آید و خشونت با دیگران نیز مقابله به مثل آنان را به دنبال می آورد و ممکن است زنجیره ای از اختلافات بعدی را سبب شود (لطف آبادی).

نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی انسان است که در این دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است با فرا رسیدن دوران بلوغ مزاج کودکان طوفانی می شود انقلاب و دگرگونی همه جانبه ای در جسم و روان آنان پدید می اید ممکن است خشونت شود یا آرام و ساکت، تمام جنبه های حیوانی و انسانی که در وجودش نهفته است بر اثر ترشح هورمونهای بلوغ ظاهر و آشکار شود (آدلر ، ۱۳۷۸ ، ترجمه سروری).

در جهان معاصر پیشرفت علوم نه تنها بر سطح زندگی و فضا و محیطی که انسانها در آنجا زندگی می کنند تاثیر گذاشته بلکه قوانین و قواعد حاکم بر ارتباط و تعامل بین انسانها و نگرش آنها را نسبت به خود ، و به دیگران و به جهان تغییر داده است.

چنانچه دنیای نوجوانان نیز از این تغییرات مصون نمانده است و یکی از جلوه های این تغییر و دگرگونی تغییر در نوع سرگرمیها و یا گذراندن اوقات فراغت این قشر از جامعه است که نمود بارز آن را می توان در ظهور و گسترش بازیهای الکترونیکی مشاهده کرد.

به این تربیت با ظهور و گسترش این بازیها ، روز به روز شرکتهای سازنده بازنده بازیهای جدیدتری را به بازار عرضه کرده اند، به طوری که سال به سال به بهبود و کیفیت دستگاههای ساخته شده افزوده گشته و بازیهای متنوعی نیز ارئه می شد ، و هر بازی ارائه شده نسبت به بازیهای قبلی از درجه و شدت خشونت زیادی برخوردار بود.

بیان مسئله

با توجه به تغییر و تحولات صنعتی که در کشورها بوجود آمده و کشور را تقریبا می توان جزء آن کشورهایی قرار داد که در حین گذر از سنتی به صنعتی می باشد . ورود صنعت به درون خانواده ها و تغییر رفتار خانواده و تغییر نظام آموزش و پرورش همه و همه عواملی است که دست به دست می دهند و باعث می شوند نسل در گذر جامعه سنتی به صنعتی به فرهنگ صنعتی شدن رسیده باشند و نه از حالت سنتی خود در آمده باشند و اینها عواملی است که باعث بوجود آمدن اختلال و انحرافات اجتماعی می شود.

ورود بازیهای ویدئویی و رایانه ای و تلویزیونی که دارای بخش بخش عمده ای از بازیهای خشن و ظاهری کشنده و مخرب هستند و خود کشی ها در تلویزیون وجود برنامه های خشونت بار در برنامه های کارتونی کودکان و در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای پلیس همه و همه در رفتار کودکان در خانواده و مدرسه و جامعه تعمیم می یابد و طی تحقیقاتی متعدد نشان داده اند که نوجوانان بلافاصله پس از دیدن برنامه ای خشونت بار به همسالان خود در خانواده یا مدرسه تعرض می کنند و رفتار خشن خشن بروز می دهند.

بازی چیست؟

فعالیت ، یکی از نیازهای انسان واساس رشد وتکامل اوست .بازی نیز نوعی فعالیت به شمار می آید ،گفته اند :کودک سالم خوب می خورد،خوب می خوابد ،خوب هم بازی می کند .کودکان ضمن بازی به فعالیتهای بدنی ،عقلی واجتماعی نیز می پردازد بازی را چند گونه تعریف کرده اند؛ چرسیلد می گوید :«بازی کودک یک کار جدی است »فرانک مینویسد :«بازی راهی است که به به کودک آن چه را که کسی نمی تواند به او بیاموزد ،یاد می دهد بعضی نیز بازی را از زندگی کودک دانسته اند ،به طور کلی می توان گفت :بازی هر نوع فعالیتی است که فرد برای لذت بردن انجام می دهد ،بدون اینکه به نتیجه نهایی آن توجه داشته باشد یا منتظر باشد پاداش دریافت کند.

فرد باکمال میل وبدون اجبار،بلکه فقط برای سرگرمی ولذت به بازی می پردازد .همچنین بازی یک رفتار فطری عمومی است که در همه موجودات زنده دیده می شود ویکی از مهمترین عوامل ووسایل رشد وتکامل ویادگیری است .به عبارت دیگر کودک بازی می کند تا رشد وپرورش یابد .فعالیت ورشد عمومی کاملا به یکدیگر بستگی دارد.

بازی بخش مهم زندگی کودک

بازی بخش مهم زندگی کودک را تشکیل می دهد ،آنها از طریق بازی سرگرم می شوند ،یاد می گیرند ،رشد می کنند ،رفتارهای جدید می آموزند وفرصت شناخت دنیا ی پیرامونشان را کسب می کنند .همچنین مهمترین راه برای بیان احساسات وعواطف کودکان است بسیاری از بازی های که کودکان در طول رشد خود انجام می دهند تأثیر زیادی بر تجارب بزرگسالی آنها دارد.بطوری که بازی خوب می تواند در ساختن شخصیت کودک وروح انسان دوستی ،عدالت محوری ،همکاری ومشارکت ،کودک از اهمیت ویژه ای بر خوردار است در جریان بازی است که نیروهای روحی وجسمی کودک،یعنی دقت ،حافظه ،تخیل ،نظم وترتیب ،ورشد می یابند.

متأسفانه امروزه بسیاری از والدین وحتی مربیان توجه کافی به امر رهبری بازی ندارند ،به این ترتیب که یا کودک را به حال خود وا می گذارند و یا بازی او را با دلسوزی اضافی محدود می کنند، که در این زمینه والدین باید با خلاقیت خود ،ابتکار وفعالیت کودکان خود را شکوفا سازند.

منابع و ماخذ

۱- ال کلینکه ، کریس-«مهارتهای زندگی»- ترجمه محمد خانی ، شهرام – (۱۳۸۳ ) – انتشارات اسپد هنز- چاپ پنجم – تهران.

۲-امانی ، زهرا – (۱۳۸۱) «پژوهش بررسی علل پر خاشگری در بین دانش آموزان پایه سوم مقطع راهنمایی ناحیه ۲ قزوین

۳- تاوریس ، کارول – ((روان شناسی خشم »- تر جمه تقی پور ، احمد – درودی ، سعید – (۱۳۷۹) – انتشارات نشر دایره – چاپ سوم-.تهران.

۴-  سلحشور- ماندانا، پرخاشگری در کودکان و نوجوانان و روشهای رویایی با آن ص ۱۲-  چاپ اول ، زمستان ۷۸ .

۵-  شاملو – سعید ، بهداشت روانی ، چاپ چهاردهم ، تاثیر بازیهای رایانه ای بر بهداشت روانی کودکان و نوجوانان  ، ص ۱۵۶

۶- صفاری زاده ، زینب – (۱۳۷۹)« پایان نامه مطالعه عوامل مر تبط با پر خاشگری پسران و دختران در دوره نوجوانی».

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.