نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دختر از برگزاری مسابقات هفتگی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۴۳ | قابل ویرایش

مقدمه

سلامتی جسمانی و داشتن وضعیت بدنی مطلوب در زندگی بشر از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند به سایر ابعاد زندگی انسان اثر گذارد.

دانشجویان ما نسل فردای جامعه هستند بنابراین باید زمینه ای برای بهبود گسترش خلاقیت آنها فراهم کرد.

ازطرفی با توجه به نهش مهم زنان در صحنه های خانوادگی و اجتماعی داشتن سلامت کامل آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسابقات ورزشی زمینه ای برای بروز استعدادهای بالقوه، پرکردن اوقات فراغت و به وجود آوردن ساعاتی خوش برای دانشجویان است.

بنابراین اگر مسئولین برگزاری مسابقات شرایطی را فراهم کنند که این مسابقات هرچه باشکوهتر برگزار گردد افراد به طور گسترده تری در صحنه مسابقات ظاهر می شوند.

در این پژوهش میزان رضایتمندی دختران دانشجو از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها در دانشگاه فردوسی را ارزیابی کردیم تا نقاط ضعف و قوت برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار دهیم و در آینده برنامه ریزی بهتری ارائه نمائیم.

بیان مساله

در سالهای گذشته تلاشهای زیادی در جهت توسعه ورزش بانوان صورت گرفته است یکی از راههای علاقمند کردن دختران دانشجو به فعالیتهای جسمانی برگزاری مسابقات ورزشی در سطح خوابگاهها می باشد.

در این مطالعه محقق جهت تشخیص میزان رضایتمندی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به توزیع فرم ارزشیابی بین شرکت کنندگان و تماشاچیان پرداخت.

پیشینه تحقیق

مسئول اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه فردوسی بیرجند گفت:

به مناسبت هفته خوابگاه ها مسابقات ورزشی و تجهیز واحدهای ورزشی خوابگاه دانشجویی این دانشگاه انجام شد. محمد حسین سالاری به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این هفته واحدهای ورزشی خوابگاه دانشجویی نشاط یک و توحید دختران و گلستان پسران با دوچرخه ثابت و دیجیتال و وسایل بدنسازی و دمبل و وزنه تجهیز شدند.

وی افزود در بخش پسران مسابقات غلتاندن لاستیک-پرتاب دارت و طناب کشی با حضور ۴۴۱ نفر از دانشجویان انجام شد. وی گفت: همچنین در بخش دختران دانشجو مسابقات طناب بازی، پرتاب دارت و طناب کشی با شرکت ۲۹۰ دانشجو برگزار شد.

وی افزود به مناسبت هفته خوابگاهها گل گشت عمومی در کوهپاینه های باقران بیرجند با حضور ۳۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه انجام شد.

در این زمینه به سایت هایی مراجعه کردیم اما در زمینه برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها به سایت های گوگل و rosent.com و روزنامه های کیهان، جمهوری، اطلاعات مراجعه کردیم اما اطلاعاتی بدست نیاوردیم.

توصیف سوالهای اختصاصی پرسشنامه

نمودارهای ذیل نمایانگر تعداد و درصد پاسخهای کلیه دانشجویان مربوط به بخش دوم پرسشنامه که به تفکیک هر سوال درخصوص رضایتمندی دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری مسابقات هفته خوابگاهها اطلاعات ذیل بدست آمد.

با یک نظر اجمالی به درصد میانگین گزینه ها مشاهده می شود که حدود ۰۴/۴۶ از دانشجویان گزینه خوب و ۰۶/۱۹ متوسط و ۷۵/۲۳ درصد گزینه بسیار خوب و ۰۸/۲ درصد گزینه ضعیف را انتخاب نموده اند.

بحث و نتیجه گیری

توسعه مسابقات خوابگاهی به منظور سلامتی و نشاط و شادابی دانشجویان دختر امری ضروری است بنابراین لازم است هر مدیر در محدوده مدیریتی خود به تجزیه و تحلیل برگزاری مسابقات پرداخته و از این طریق به مشکلات و نارسایی های موجود پی برده و با ارائه پیشنهاداتی مسئولین برگزاری مسابقات را مطلع نموده تا با در اختیار گذاشتن امکانات، پرسنل و بودجه کافی در جهت برگزاری بهتر این مسابقات گامی فراتر برداشته شود.

در فصل چهارم مشاهده شد که ازدمودنیها از ۱۵ رشته از دانشکده های مختلف در مسابقات هفته خوابگاهها شرکت کردند همانگونه که در بخش دوم فرم ارزشیابی (پرسشنامه) مشاهده شد ۶۵ درصد از دانشجویان اظهار داشتند که نظم و هماهنگی در اجرای مسابقات در حد خوب بوده است وحدود ۴۰ درصد از دانشجویان اعلام نموده اند که زمان برگزاری مسابقات در حد مطلوب بوده و ۵ درصد آنها زمان برگزاری مسابقات را ضعیف اعلام کرده اند و ۲۵/۵۲ درصد از آزمودنیها مکان برگزاری مسابقات را خوب و ۲۵ درصد آن را متوسط ارزیابی کردند وهمچنین ۷۵/۶۸ درصد از دانشجویان تبلیغات مسابقات را در حد مطلوب و ۲۵/۶۲ درصد از شرکت کنندگان تبلیغات را در حد بسیار خوب اعلام نموده اند و آزمودنیها نیزمیزان همکاری برگزارکنندگان مسابقات را ۲۵/۵۱ درصد خوب و ۷۵/۳۳ درصد آن را بسیار خوب ارزیابی کردند.

منابع و مآخذ

  1. چراغچی باشی آستانه جعفر، بررسی میزان کارایی واحدهای تربیت بدنی عمومی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ۱۳۷۸.
  2. ابراهیمی عطری احمد، ارزیابی وضعیت بدنی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد ۱۳۷۹.
  3. عطارزاده حسینی سیدرضا، بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان پسر عضو تیم های ورزشی منتخب و غیر عضو مقطع متوسطه استان خراسان ۷۵-۷۴، ۱۳۷۶.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.