نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • تحقیق بررسی عوامل موثر در کاهش میزان علاقه دانش آموزان به ادامه تحصیل در مدارس راهنمایی

تحقیق بررسی عوامل موثر در کاهش میزان علاقه دانش آموزان به ادامه تحصیل در مدارس راهنمایی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۰ | قابل ویرایش

مقدمه

درجامعه ای که می بایدتمام افرادجامعه باسواد باشند ومراحل تحصیل راطی کنند.اعم ازفقیروثروتمند.پولداروبی پول.تحصیل مسله ای است که هروزمهمترومهمتر می شودوماناظربرتغییرو تحولات ودگرگونی های نظام آموزشی بوده وخواهیم بود.

بطورکلی مسئله کا هش انگیزه به ادامه تحصیل دردانش اموزان یک مسئله بغرنج وحاد می باشد که مسئولین ودست اندرکاران نظام اموزشی باید توجه خاصی به این مسئله داشته باشند. بخصوص با پیشرفت زندگی وتمدن فرهنگ درجامعه که بایددانش اموزان و بچه های مابایدازنظربنیه ی علمی در سطحی بالا باشند شاهد براین هستیم که هیچگونه انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند واگر دارندخیلی کم می باشد.

در صورتیکه قدم اول در به دست آوردن موفقیت وپیروز شدن بر مشکلات خواستن است.زیرا انسان اگر چیزی را بخواهد می تواند بدست اورد و اگر علاقه ای به کار داشته باشد می تواند درزندگی پیروزوموفق باشد.

می باشند از سوییجهان اندک اندک به صورتی واحددرمی امروزه در تاریخ جهان با دو بینش ودگرگونی روبرو هستیم دو وسس گرایش که در ظاهر متضاد ولی در اصل یکی ایدوبسیاریازمظاهرزندگی در میان ملتها به صورت یکسانی در می اید ومردم به اصطلاح وسست شدن عقایدقدم برمی دارد.

تاثیرآموزشگاه برکاهش انگیزه به ادامه تحصیل

آموزشگاه می تواندتاثیرزیادی بروی جذب یابیزاری دانش آموزان داشته باشداین امرموردقبول تمام مردم عام وخاص است که سهم مدرسه درایجاداین عارضه یعنی کاهش انگیزه به ادامه تحصیل ازاهمیت خانواده کمترنمی باشد.

زیرامسئولین مدرسه می توانند بارفتارخودتاثیرزیادی بر روی دانش آموزان داشته باشند.ولی متاسفانه بدلیل عدم وجودمشاورانی درمدارس که دارای وقت کافی برای حل مشکلات روحی روانی وعاطفی وشخصیتی دانش آموزان باشد ،چون دبیران ومسئولین که دست اندرکارآموزش می باشندبه دلیل نداشتن وقت کافی نمی توانندبه مشکلات دانش آموزان رسیدگی کنند.

 به امیداین که آموزش وپرورش آنقدربرنامه ریزی منظم ودقیق داشته باشد که بتواندمددکاران ومشاورانی درمدارس وآموزشگاههابه کارگماردتابلکه بتوانندتاحدودی مشکلات روحی،روانی وعواملی که مانع انگیزه دانش آموزان به درس ومدرسه می شودحل گردد.

تعامل یاکنش متقابل دانش آموزان باخانواده

برای کمک به دانش آموزی که ازاختلالی رنج می بردمی توانیم  برمبنای روابط اوبا دیگران بپردازیم،دراین جاهدف درمان خوداختلال نیست بلکه روابط آن دانش آموزباهمکلاس های خودوهمچنین باخانواده یاهمسالان وگروههایی که درآن شرکت داردمی باشد.

انزواوگوشه گیری دانش آموزخودمی توانددرمقابل تعامل یاکنش متقابل قرارگیردماازتعامل می توانیم به عنوان تعاون ،وابستگی متقابل وعدم کفایت دانش آموزیادکنیم وهمچنین ازکلمه ء انزوابه عنوان گوشه گیری،تنهایی،انفرادی بودن و استقلال می توانیم برداشت کنیم.

بسیاری ازمتخصصان خانواده را عامل ومنشا این عارضه راروگردانی ازدرس ومدرسه میدانندوسعی می کنند که دانش آموزموردنظررا از زیرنفوذ طاقت فرسای آن نجات بدهند. گروهی سعی می کنندکه نیروهای نهفته دریک خانواده از هم گسیخته را بیابند وازآن برای درمان دانش آموز استفاده نمایند. یعنی دلایل از هم گسیختگی وبی سروسامانی خانواده ی دانش آموزرا مورد بررسی قرار می دهند.

انگیزش ورشد در دوره ی بلوغ

دردوره ی بلوغ چون دانش آموزدوران کودکی را پشت سرگذاشته نسبت به افرادی که هنوز در مرحله ی قبلی ازخودش هستند احساس برتری می کند وازازسوی دیگرفرداین احساس را دارد که هنوز رازها، آزادیها، استقلال طلبی ها ولذاتی وجود دارد که اوباید در این دوره اززندگی خود به آنها دست یابد ودراین دوره نوجوان ما بیشتردوستان و وهمسالان خود راالگوی خود قرار می دهد وازنظراقتصادی پوش،امکانات رفاهی خود رابا دوستان وهمکلاسی های خود مقایسه می کند اگروقتی خودرا با دیگران مقایسه کندوبعضی چیزها را در وجود وخانواده ی خود نیابد دچار افسردگی و خودرا سرخورده می بیند وباعث می شود که ازدرس و مدرسه زده شود وازدرس روی گردان گردد.

منابع و مأخذ

  1. اچ کان جک،نورستنجین پی،( ۱۳۷۴ ) بیزاری از مدرسه،مترجم حسن سلطانی فر.مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
  2. اف هالیس( ۱۳۷۵ ) سازگاری ورشد،مترجم محمد تقی منشی طوسی . مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
  3. الکا نید دیوید ( ۱۳۷۴ ) رشد کودک وتعلیم وتربیت از دیدگاه پیاژه. مترجم دکتر حسن نائلی. مشهد:انتشارات آستان قدس رضوی .
  4. بستانی محمود ( ۱۳۷۲ ) اسلام وروانشناسی . مترجم محمود هویشم .مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
  5. برشتین سرژ، میلزا پی یر ( ۱۳۷۱ ) تاریخ قرن بیستم . مترجم دکتر امان الله تر جمان . مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
  6. پاپن راجرز ( ۱۳۷۶ ) آرام بخش رفتاری . مترجم حسن صبوری مقدم . مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .
  7. جی ریچارد ( ۱۳۷۳ ) تغییر رفتار در کودکان . مترجم هادی فر جامی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.