نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق تأثیر تبلیغات بر میزان فروش

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۲ | قابل ویرایش

مقدمه

مطالعات گوناگون در زمینه تبلیغات نشان می‌دهد که مکانیسم های روانی در زمینه تبلیغات تجاری و سیاسی-عقیدتی و روابط عمومی متفاوت اند، زیرا تبلیغ یک کالا به مراتب ساده تر از تبلیغ یک فکر یا یک اندیشه است و به همان نسبت روش‌های مورد استفاده از آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

تبلیغات میلیون ها انسان را که به شیوه‌های مختلف زندگی می‌کنند از طریق وسایل ارتباطی مخاطب قرار می‌دهد، هدف اصلی تبلیغات نفوذ در رفتار افراد بشر نیست ،‌برای دست یابی به چنین هدفی مبلغی باید به عوامل موثر در طراز رفتن، افراد را بشناسد.

این امر ممکن نمی‌شود مگر این که از دانش‌هایی مانند مردم شناسی و جامعه شانسی و به ویژه روان شناسی ،‌روان شناسی اجتماعی که در شناخت علل و چونگی رفتار افراد در جامعه هم نقش به سزایی دارند ، ‌بهره بگیرد.

بیان مسئله

چگونه از سلیقه و تنوع آن در میان کشورهای هدف مطلع شویم؟

اطلاعات آماری از نقش تبلیغات با روش‌های مختلف آن و تاثیر آن بر میزان فروش در آن کشورها بدست آورده جمع بندی و نتیجه گیری نمائیم.

چگونگی جلب اعتماد و نظر مردم کشورهای مختلف، اقوام و نژادهای مختلف را در کشورهای هدف بررسی نمائیم.

وضعیت اقتصادی و ملی چه تاثیری در نحوه خرید و میزان خرید مردم کشورهاش مختلف دارد؟

چگونه از عواملی مانند شناخت مناسب از عوامل سیاسی، اجتماعی ،‌فرهنگی در افزایش میزان خرید و تاثیر گذاری تبلیغاتی در راستای این افزایش استفاده کنیم.

تاریخچه

پانزده سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ،‌تبلیغات آمریکایی، مسائل مربوط به خودروها، بزرگراه ها، الگوهای جدید مصرف شهری و انفجار رسانه های تبلیغاتی را به مرحله ای سوق دادند که موفق ترین نقطه تاریخ آمریکا از سال های دهه بیست به بعد بود.

با پشت سر گذاشتن قحطی دوران رکود اقتصادی و تنگناهای زمان جنگ ،‌سود حاصل از تبلیغات دو برابر شد و فقط در پنج سال ( از ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۰ ) از ۹/۲ میلیارد دلار به ۷/۵ میلیارد دلار رسید.

خیلی از خاطره انگیزترین آگهیهای دهه پنجاه به طریقه متحرک سازی یا نقاشی‌های ثابت بود.

معروف ترین آنها، نقاشی متحرک ژل –ا بود که کار مشترک موریس سنداک و سائول استینبرگ به حساب می آمد. برخی از شخصیت های خلاق شده در آن زمان هنوز به کار گرفته می‌شود مثل پریان در حال غرق پاک کننده آژاکس ،‌طوطی تیغ ژیلت، پنگوئن سیگار کول و اسپیدی آلکا- سلتزر.

فرق روابط عمومی و تبلیغات

تبلیغات، یکی از وظایف روابط عمومی است ،‌اما آیا روابط عمومی‌با تبلیغات یکی است؟

روابط عمومی و تبلیغات اگر چه با یکدیگر تفاوت دارند اما چنان به هم نزدیک اند که برخی فاصله میان آن ها را به باریکی تار مویی توصیف کرده اند و برخی هم معتقدند اگر تعریفی جامع از روابط عمومی‌داشته باشیم تبلیغات را هم در بر می‌گیرد.

البته باید در نظر داشته باشیم که در تبلیغات ،‌هسته اصلی ” پیام ” نیست ،‌بلکه هسته اصلی معنی است و معنی هم چیزی است که به شدت تابع عوامل فرهنگی ،‌تربیتی و اجتماعی می‌باشد. در تبلیغ مخاطب ،‌می‌باید به سرعت معنی را درک کند و عکس‌العمل نشان دهد.

تبلیغ یکی از کارهای روابط عمومی است اما مهم این است که این کار چگونه و با چه روشی به انجام می رسد. تبلیغ در روابط عمومی‌بایستی (امتناعی) باشد و امتناع کامل زمانی صورت می‌گیرد که با رعایت اصول ارتباط و صداقت و شهامت انجام پذیرد.

فروش به خودی خود رخ نمی‌دهد

مسلماً سفارش گرفتن خود به خود صورت می پذیرد. کسی تلفن می زند و می‌گوید ،‌آیا این محصول را دارید ؟ چقدر عالی. این مقدار لازم دارم. مشخصات را می‌گیریم و فرم سفارش را پر می‌کنیم. ولی این فروش نیست. سفارش گرفتن است.

برای این که فروش انجام پذیرد، باید کاری عمومی‌که نادیده گرفتن آن امکان پذیر نیست انجام دهیم – کاری که طرف مقابل را وادار کند تا به ما جواب دهد.

آن کسانی که بعد از این کار به ما جواب می‌دهند از روی تعریفی که از ما شده مشتریان احتمالی ما خواهند بود و باید توجه خود را کلاً به آن معطوف سازیم.

منابع و ماخذ

  1. – الیکوی ،‌دیوید (۲۰۰۱). رازهای تبلیغات. ( حمیدی، کوروش ،‌خروزخر‌،‌علی‌،‌مترجم). ( چاپ اول ۱۳۸۰). ( انتشارات مبلغان ). ( چاپ هزار نقش ). ص ۹۰ .
  2. – بالدوین ،‌هانتلی (۲۰۰۱). چگونه آگهی تلویزیونی بسازیم. انتشارات سروش. تهران ۱۳۸۰.
  3. – بوزان، تونی، اسراییل، ریچارد (۲۰۰۱). فروشندگی هوشمندانه ( رازهای موفقیت در بازرگانی ).( دعایی، حبیب الله،‌مترجم).( چاپ اول ۱۳۸۱ ). انتشارات سنبله.ص۳۳.
  4. – چیت وود ،‌ری ای (۲۰۰۰). فروش حرفه ای ( علم فروشندگی و فرایند کامل فروش). ( گوهریان، محمد ابراهیم ،‌یوسفی ،‌شهلا، مترجم ). انتشارات امیر کبیر. (تهران ۱۳۸۰ ).
  5. – حیدرزاده، کامبیز (۱۳۸۱). آسیب شناسی مدیریت بازرگانی. ( تدبیر ش۱۲۵ ).
  6. – راستگو، مهرداد (۱۳۸۴). از تبلیغات چه می‌دانیم ؟‌. ( انتشارات بهجت ). ص۲۰.
  7. – سعادتی ،‌مجتبی، شمس تبریزی ،‌غلامحسین (۱۳۸۶). مجله پرتوملت. مشاوره و پاسخگویی به مشتریان. ناشر : اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی. شماره ۱۸. خرداد ۱۳۸۶. تهران خیابان طالقانی. ص۲۲ .
  8. – شیفمن ،‌اسنض (۲۰۰۲). فروش به خودی خود رخ نمی‌دهد. ( کامران پروانه، ‌مترجم). ( چاپ اول ۱۳۸۴). تهران
  9. – فلاحی ،‌کیومرث ،‌اسکویی، عبدالله ،‌محمد بی نسب، محمد (۱۳۸۴). مدیریت خودشناسی ( راهبردهای مردم داری و روابط عمومی‌در سازمان ). ( چاپ اول ۱۳۸۴). ( غزال ). تهران. ص۲۲۸ و ۲۴۰.
  10. – کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ (۱۳۷۶). اصول بازاریابی. ( بهمن فروزنده ). اصفهان.
  11. – محب علی ،‌داود (۱۳۸۳) مدیریت بازاریابی بین الملل. ( چاپ اول ). ( انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر ). ( مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره وری ).
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.