نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله توانایی مدیریت و برنامه ریزی در خانواده

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۱۶ | قابل ویرایش

مقدمه

خانواده اولین و مهم ترین نهاد اجتماعی است که انسانها در انجا متولد می شوند- بزرگ می شوند و پرورش می یابند و تعالیم و رفتارهای مختلف را می اموزند.  بخش عظیمی از ابعاد شخصیت هر انسانی در خانواده شکل  می گیرد تعالیمی که انسانها در خانواده می اموزند بر جامعه ای که در ان هستند نیز تاثیر دارد رفتارهایی که هر انسان در برخورد با دیگر افراد جامعه از خود نشان می دهد نتیجه تربیت خانوادگی اوست . از اینرو اگاهی خانواده ها در جهت چگونگی مدیریت و برنامه ریزی هچنین چگونگی رفتار در خانواده و نحوه تعلیم و تربیت فرزندان بسیار اهمیت دارد .

برای رهبری و مدیریت خانواده

مثلا یک مادر شاغل است ووقت رفتن برای خرید خوراک از بازار را ندارد باید انقدر رهبری و مدیریت در خانواده داشته باشد که بتواند شوهر یا یکی از فرزندان را جایگزین خود قرار دهد تا این کار را انجام دهد .

اگر اعضای یک خانواده از پدر خانواده انتظار داشته باشند که انها را به مسافرت ببرد و پدر خانواده می داند که بدلیل نداشتن پس انداز در حال حاضر امکان تحقق این خواسته برای او امکان پذیر نیست .او باید برای اعضای خانواده خود این مشکل را در میان نهد وانها را متقاعد کند که در حال حاضر از او چنین خواسته ای نداشته باشند .

نحوه تهیه دو نمونه چک لیست ارزشیابی امور منزل

الف – یک زن خانه دار از صبح تا شب امورات زیر را به ترتیب انجام می دهد

۱-شستن لباسها

۲-شستن ظروف

۳-نظافت خانه

۴-شرکت در کلاس خیاطی

۵-تهیه نهار

۶-شستن ظروف نهار

۷-استراحت

۸-خرید مواد غذایی

۹-تهیه شام

او هر روز نهار خود را دیرتر از موقع معمول اماده می کند او همچنین وقتی به خرید می رود مواد غذایی مناسبی که می خواهد به سختی پیدا می کنداو با بررسی برنامه ریزی روزانه خود اشکالات زیر را پیدا می کند .

۱-شستن ظروف غذایی شب قبل در روز بعد

۲-شرکت در کلاس خیاطی قبل از ظهر

۳-خرید مواد غذایی در بعداز ظهر که موادغذایی با کیفیت پایین تری در بازار وجود دارد

او با جابجایی برنامه روزانه مشکلات خود را حل می کند حال برنامه او به این ترتیب می باشد.

اشنایی با فرایند تصمیم گیری در مدیریت خانواده

تصمیم گیری در یک خانواده همیشه این گونه نیست که یک تصمیم در تمام شرایط بصورت یکسان باشد زیرا شرایط یک خانواده همیشه در حال تغییر است زوج های جوان در ابتدای زندگی تصمیم گیری انها محدود به دو نفر انها می شود ولی با ورود فرزندان به زندگی مدیریت خانواده پیچیده تر می شود .همچنین کسانی که در کنار پدر و مادر خود زندگی مشترک را اغاز می کنند نیز با مسائل پیچیده تری مواجه هستند و انها باید در هر شرایطی بتوانند بهتریت تصمیم را بگیرند .

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.