نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه بازاریابی و بازارسازی زیره و زرشک

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۲۳ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

فصل اول

۱-۱ مقدمه ۲

۲-۱ ضرورت‌ و اهمیت‌ مسئله‌ ۵

۳-۱ اهداف تحقیق ۸

۴- ۱ فرضیات تحقیق ۸

۵-۱ کاربردهای انجام تحقیق ۹

۶-۱ پیشینه تحقیق ۹

تحقیقات انجام شده در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی ۹

فصل اول

بخش اول ۱۷

۱-۲  مقدمه‌ ۱۷

۲-۲ تاریخچه‌ ۱۸

۳-۲ خصوصیات‌ گیاهشناسی‌ زیره‌ سبز ۱۸

۱-۳-۲  ویژگیهای‌ عمومی‌ ۱۸

۲-۳-۲  ارقام‌ زیره‌ سبز ۲۰

۳-۳-۲  زیستگاه‌ و پراکنش‌ ۲۰

۱-۴-۲ مصارف خوراکی و ارزش غذایی ۲۵

۲-۴-۲ اهمیت‌ دارویی‌ ۲۶

۵-۲  سایر کاربردهای‌ زیره‌ سبز ۲۶

۶-۲  ویژگیها وروشهای‌ کشت‌ زیره‌ سبز ۲۷

۱-۶-۲ کاشت‌ ۲۹

۳-۶-۲  داشت‌ ۳۰

۳-۶-۲ برداشت‌ ۳۱

۷-۲  آفات‌ و امراض‌ ۳۲

۸-۲  خصوصیات‌ زرشگ‌ ۳۳

۹-۲  تاریخچه‌ زرشک‌ ۳۴

۱۰-۲  خصوصیات‌ گیاهشناسی‌ و پراکنش‌ جنس‌ زرشک‌ ۳۵

۱-۱۰-۲  ویژگیهای‌ عمومی‌ ۳۵

۲-۱۰-۲  گونه‌های‌ زرشگ‌ ۳۵

۳-۱۰-۲  زیستگاه‌ و پراکنش‌ ۳۸

۱۱-۲  مصارف‌ خوراکی‌، ارزش‌ غذایی‌ و اهیمت‌ دارویی‌ زرشک‌ ۳۹

۱-۱۱-۲  مصارف‌ خوراکی‌ و ارزش‌ غذایی‌: ۴۰

۲-۱۱-۲  اهمیت‌ دارویی‌ ۴۰

۱۲-۲ سایر کابردهای‌ زرشک‌: ۴۱

۱۳-۲ ویژگیها و روشهای‌ پرورش‌ زرشک‌ بیدانه‌ ۴۲

۱-۱۳-۲  کاشت‌ و تکثیر ۴۴

۲-۱۳-۲ داشت‌ ۴۵

۳-۱۳-۲ برداشت‌ ۴۶

۱۴-۲ آفات‌ و امراض‌ زرشک‌ ۴۸

بخش دوم ۵۱

۱-۲  تعریف بازار ۵۱

۲-۲  طبقه بندی بازارهای مختلف ۵۱

۱-۲-۲  طبقه بندی بازار بر اساس موضوع مبادلات: ۵۱

۲-۲-۲ بازارها بر اساس وضعیت مکانی: ۵۲

۳-۲   تعریف بازاریابی ۵۲

۴-۲  ابعاد مختلف بازاریابی ۵۵

۱-۴-۲  بازاری گرائی ۵۶

۲-۴-۲  بازار شناسی ۵۶

۳-۴-۲  بازاریابی ۵۶

۴-۴-۲  بازار رسانی ۵۷

۵-۴-۲  بازار گردی ۵۷

۶-۴-۲  بازار سنجی ۵۷

۷-۴-۲ بازار داری ۵۸

۸-۴-۲ بازار گرمی ۵۸

۹-۴-۲  بازار گردانی ۵۸

۵-۲  عناصر قابل کنترل و موثر بر بازاریابی ۵۹

۶-۲  تاریخچه بازاریابی ۵۹

۷-۲  مفاهیم اساسی بازاریابی ۶۲

۸-۲  عوامل موثر در بازاریابی ۶۳

۱-۸-۲  فروشندگان اولیه ۶۳

۲-۸-۲ واسطه‌های بازاریابی ۶۴

۱-۲-۸-۲ دلالان ۶۴

۲-۲-۸-۲  واحدهای توزیع فیزیکی ۶۴

۳-۲-۸-۲  آژانسهای خدمات بازاریابی ۶۵

۴-۲-۸-۲  واسطه‌های مالی ۶۵

۳-۸-۲  مشتریان ۶۵

۴-۸-۲  رقبا ۶۶

۵-۸-۲ جوامع ۶۷

۹-۲  مفهوم جدید بازاریابی ۶۷

۱۰-۲ تئوریهای رفتار خریدار ۶۸

۱-۱۰-۲  تئوری اقتصاد خرد (Microevonmic theory) 68

۲-۱۰-۲  تئوری روان شناسی (psychogical) 69

۱-۲-۱۰-۲ مراحل تصمیم گیری خریدار ۶۹

۱-۱-۲-۱۰-۲ شناخت اشکال ۶۹

۲-۱-۲-۱۰-۲  جستجو برای اطلاعات ۷۰

۳-۱-۲-۱۰-۲  ارزیابی کردن خط مشی‌های مختلف (عمل تصمیم گیری) ۷۱

۱۱-۲  مفهوم بازاریابی محصولات کشاورزی ۷۲

۱۲-۲  اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی ۷۳

۱۳-۲  عملیات بازاریای ۷۵

۱-۱۳-۲  فعالیت‌های مبادله ای ۷۵

۲-۱۳-۲  فعالیت‌های فیزیکی ۷۶

۱۴-۲  سازمان بازاریابی ۷۸

۱۵-۲  فعالیتها و وظایف بازاریابی محصولات کشاورزی ۸۰

۱-۱۵-۲   جمع آوری اطلاعات ۸۰

۲-۱۵-۲  حمل و نقل ۸۱

۳-۱۵-۲  درجه بندی و استاندارد نمودن محصولات ۸۲

۴-۱۵-۲  بسته بندی و تبدیل محصولات ۸۳

۵-۱۵-۲ انبارداری ۸۵

۶-۱۵-۲  تبلیغات ۸۵

۷-۱۵-۲   اعتبار ۸۵

۸-۱۵-۲  قیمت گذاری ۸۶

۱۶-۲  شبکه‌های بازاریابی ۸۷

۱-۱۶-۲ خرده فروشان ۸۷

۲-۱۶-۲  عمده فروشان ۸۷

۳-۱۶-۲  سلف خران ۸۸

۴-۱۶-۲  میدان داران ۸۸

۵-۱۶-۲ سایر موارد ۸۸

۱۷-۲  اهداف بازاریابی محصولات کشاورزی ۸۹

۱-۱۷-۲  آنچه به عهده دولت می‌باشد ۸۹

۲-۱۷-۲  آنچه بر عهده تولید کننده می‌باشد ۹۰

۱۸-۲  نقش شرکتهای تعاونی در بازاریابی ۹۱

۱۹-۲  مسیر بازاریابی ۹۱

۲۰-۲  هزینه‌های بازاریابی ۹۲

۲۱-۲  حاشیه بازاریابی ۹۳

۲۴-۳- کارایی بازاریابی ۹۴

۲۳-۲  مدل‌های حاشیه بازاریابی ۹۶

۱-۲۳-۲  الگوی مارک- آپ (Mark up Model) 96

۲-۲۳-۲  الگوی حاشیه نسبی (Relative Model) 97

۳-۲۳-۲  الگوی هزینه بازاریابی (Marketing Cost. Model) 97

۴-۲۳-۲ الگوی انتظارات عقلایی (Ration Expectation Model) 98

۲۴-۲  شفافیت بازار ۹۹

۲۵-۲  برخی مشکلات اساسی موجود در بازاریابی محصولات کشاورزی ۹۹

فصل سوم

۱-۳  مقدمه ۱۰۳

۲-۳  روش تحقیق ۱۰۳

۳-۳ روش جمع آوری اطلاعات ۱۰۳

۴-۳ منابع اطلاعات ثانویه ۱۰۴

۵-۳ منابع اطلاعات اولیه ۱۰۵

۶-۳ جامعه آماری ۱۰۵

۷-۳ نمونه آماری ۱۰۵

فصل چهارم

۱-۴- مقدمه ۱۰۸

۲-۴- اهمیت اقتصادی زیره ۱۰۸

۱-۲-۴- کشورهای وارد کننده و صادر کننده زیره ۱۱۰

۲-۲-۴- روند تولید و صادرات زیره ۱۱۰

۳-۴ مشخصات جامعه مورد بررسی و مشخصات تحقیق ۱۱۴

۴-۴ ویژگی‌های نمونه مورد بررسی تولید کنندگان زیره ۱۱۵

۱-۴-۴  ویژگی‌های سنی ۱۱۵

۲-۴-۴  سطح تحصیلات ۱۱۶

۳-۴-۴ وضعیت مالکیت اراضی ۱۱۷

۵-۴ ویژگی‌های نمونه مورد بررسی عمده فروشان زیره ۱۱۸

۱-۵-۴ ویژگی‌های سنی ۱۱۸

۲-۵-۴  سطح تحصیلات ۱۱۹

۱-۶-۴  ویژگیهای سنی ۱۲۰

۲-۶-۴ سطح تحصیلات ۱۲۰

۷-۴  انواع بازارهای زیره ۱۲۱

۱-۷-۴  بازار سر مزرعه ۱۲۲

۲-۷-۴ بازار عمده فروشی ۱۲۴

۳-۷-۴  بازار خرده فروشی ۱۲۶

۸-۴ سازمان بازاریابی زیره ۱۲۷

۱-۸-۴  عمده فروشان ۱۲۸

۲-۸-۴  خریدران محلی ۱۲۹

۳-۸-۴   نمایندگان عمده فروش ۱۲۹

۴-۸-۴  میدان داران ۱۳۰

۵-۸-۴ دلالان ۱۳۰

۶-۸-۴   خرده فروشان ۱۳۱

۹-۴  عملیات بازاریابی زیره ۱۳۱

۱-۹-۴  حمل و نقل ۱۳۱

۲-۹-۴  درجه بندی ۱۳۲

۳-۹-۴  استاندارد ۱۳۳

۱-۳-۹-۴ مواد خارجی موجود در زیره ۱۳۳

۲-۳-۹-۴  ویژگی‌های زیره استاندارد شده باید به شرح زیر باشد: ۱۳۴

۴-۹-۴   بسته بندی ۱۳۴

۵-۹-۴  اطلاعات زیر باید بر روی هر بسته یا بر چسب شود: ۱۳۵

۵-۹-۴ انبارداری ۱۳۵

۱۰-۴  اعتبار ۱۳۵

۱۱-۴  مسیر بازاریابی زیره ۱۳۷

۱-۱۱-۴  مسیرهای اصلی بازاریابی زیره ۱۳۸

۱۲-۴  قیمت گذاری ۱۳۸

۱۳-۴ حاشیه بازاریابی ۱۳۹

۱۴-۴  هزینه بازاریابی ۱۴۱

۱۵- ۴  سود بازاریابی ۱۴۴

۱۶-۴  ضریب هزینه بازاریابی ۱۴۵

۱۷-۴  ضایعات ۱۴۶

۱۸-۴  عدم کارایی بازاریابی ۱۴۷

۱۹-۴  شفافیت بازار ۱۴۸

۲۰-۴  ویژگی‌های نمونه مورد بررسی تولید کنندگان زرشک ۱۴۹

۱-۲۰-۴  ویژگی‌های سنی ۱۴۹

۲-۲۰-۴  سطح تحصیلات ۱۵۰

۳-۲۰-۴  وضعیت مالکیت اراضی ۱۵۱

۲۱-۴  ویژگیهای نمونه مورد بررسی عمده فروشان زرشک ۱۵۲

۱-۲۱-۴ ویژگیهای سنی ۱۵۲

۲-۲۱-۴  سطح تحصیلات ۱۵۳

۲۲-۴ ویژگی‌های نمونه مورد برری خرده فروشان زرشک ۱۵۳

۱-۲۲-۴  ویژگی‌های سنی ۱۵۳

۲-۲۲-۴  سطح تحصیلات ۱۵۴

۲۳-۴  انواع بازارهای زرشک ۱۵۵

۱-۲۳-۴  بازار سر مزرعه ۱۵۶

۲-۲۳-۴  بازار خرده فروشی ۱۵۸

۲۴-۴   سازمان بازاریابی ۱۶۰

۱-۲۴-۴  عمده فروشان ۱۶۰

۲-۲۴-۴ خریداران محلی ۱۶۱

۳-۲۴-۴  نمایندگان عمده فروش ۱۶۲

۴-۲۴-۴  میدان داران ۱۶۲

۵-۲۴-۴  دلالان ۱۶۳

۶-۲۴-۴ خرده فروشان ۱۶۳

۲۵-۴ عملیات بازاریابی زرشک ۱۶۴

۱-۲۵-۴  حمل و نقل ۱۶۴

۲-۲۵-۴ درجه بندی ۱۶۴

۳-۲۵-۴ استاندارد ۱۶۶

۴-۲۵-۴  بسته بندی ۱۶۸

۵-۲۵-۴  انبارداری ۱۶۸

۲۶-۴  اعتبار ۱۶۹

۲۷-۴  مسیر بازاریابی زرشک ۱۷۰

۲۸-۴ قیمت گذاری ۱۷۱

۲۹-۴ حاشیه بازاریابی ۱۷۲

۳۰-۴  هزینه‌های بازاریابی ۱۷۳

۳۱-۴  سود بازاریابی ۱۷۷

۳۲-۴  ضریب هزینه بازاریابی ۱۷۹

۳۳-۴  ضایعات ۱۷۹

۳۴-۴  عدم کارایی بازاریابی ۱۸۲

۳۵-۴  شفافیت بازار ۱۸۳

۳۶-۴  مشکلات بازاریابی و صادرات زیره و زرشک ۱۸۴

فصل پنجم

۱-۵- مقدمه ۱۸۸

۲-۵  نتایج و بحث ۱۸۸

۳-۵  پیشنهادات جهت بهبود بازاریابی زیره و زرشک ۱۹۸

منابع ۲۰۵

مقدمه

تحقیق‌ برای‌ افزایش‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ که‌ در کشور ما امری‌ الزامی‌است‌. دراین‌ مورد گرچه‌ در مقاطع‌مختلف‌ زمانی‌ چه‌ قبل‌ و چه‌ بعد از انقلاب‌ تحقیقاتی‌ انجام‌ شده‌ است‌ اما اقدامات‌ مؤثری‌ آنچنانکه‌ باید و شایدهنوز صورت‌ نگرفته‌ است‌. تجربه‌ کشورهای‌ موفق‌ در امر توسعه‌ اقتصادی‌ نشان‌ داده‌ که‌ تجارت‌ خارجی‌ نقش‌بسیار مهم‌ و تعیین‌ کننده‌ای‌ در فرایند توسعه‌ این‌ کشورها ایفا کرده‌ و به‌ طور قطع‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ هیچ‌کشورتوسعه‌ یافته‌ و تازه‌ صنعتی‌ شده‌ای‌ را نمی‌توان‌ یافت‌ که‌ بدو توسعه‌ تجارت‌ و تکیه‌ بر صادرات‌ خود به‌ این‌امر نایل‌ شده‌ باشد.

الگوی‌ توسعه‌ متکی‌ به‌ صادرات‌ امروزه‌ تقریباً در میان‌ اکثر کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ به‌صورت‌ مدل‌ غالبی‌ درآمد است‌ و از این‌ رو مشاهده‌ می‌کنیم‌ که‌ طی‌ ۱۹۸۰ بسیاری‌ از این‌ کشورها بسوی‌خصوصی‌ سازی‌ و کاهش‌ دخالت‌های‌ دولت‌ در اقتصاد، مقررات‌ زدایی‌، آزادسازی‌ تجاری‌، تلاش‌ در جهت‌جلب‌ سرمایه‌های‌ خارجی‌ و به‌ طور کلی‌ در جهت‌ حاکمیت‌ عناصر اقتصاد بازار اهتمام‌ کرده‌اند.

نظریه‌ تجارت‌به‌ عنوان‌ متور رشد اقتصادی‌ دارای‌ مخالفین‌ و موافقین‌ زیادی‌ است‌. پر بیش‌ و سنیگر از جمع‌ مخالفان‌ این‌نظریه‌ بویژه‌ در کشورهای‌ درحال‌ توسعه‌ بوده‌اند و دلیل‌ این‌ امر را تخریب‌ رابطه‌ مبادله‌ تجاری‌ این‌ کشورهامی‌دانند زیرا این‌ کشورها صادر کننده‌ مواد خام‌ و وارد کننده‌ محصولات‌ نهایی‌ می‌باشند و قیمت‌ مواد خام‌نسبت‌ به‌ محصولات‌ نهایی‌ روز به‌ روز در حال‌ کاهش‌ است‌.

برخی‌ دیگر از نظریه‌پردازان‌ اقتصادی‌ همانندریکاردو، هگچر اهلین‌ و کروگمن‌ از موافقین‌ رابطه‌ مثبت‌ بین‌ رشد اقتصادی‌ و تجارت‌ خارجی‌ بوده‌ و دلیل‌ این‌امر را عمدتاً در مزیت‌های‌ نسبی‌ و فراوانی‌ نسبی‌ عوامل‌ تولید در بین‌ کشورهای‌ مختلف‌ می‌دانند اما نکته‌ این‌است‌ که‌ به‌ مرور زمان‌ و بویژه‌ پس‌ از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ از تعداد مخالفین‌ کاسته‌ شده‌ و بر تعداد موافقین‌ افزوده‌شده‌ است‌.

ضرورت‌ و اهمیت‌ مسئله‌

بخش‌ کشاورزی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از بخش‌های‌ قدیمی‌و اصلی‌ در اقتصاد کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ از جمله‌ایران‌ می‌باشد گرچه‌ در فرآیند توسعه‌ کشور از اهمیت‌ اقتصادی‌ این‌ بخش‌ کاسته‌ شده‌ است‌ اما هنوز سهم‌عمده‌ای‌ از تولید ناخالص‌ داخلی‌، اشتغال‌ و تجارت‌ خارجی‌ بدون‌ نفت‌ را تشکیل‌ داده‌ و نیز بدلایل‌ تأمین‌نیازهای‌ غذایی‌ کشور و ضروری‌ جامعه‌ و داشتن‌ مساعدت‌هایی‌ در رشد اقتصادی‌ کشور از جایگاه‌ خاصی‌برخوردار است‌.

نظر به‌ اینکه‌ حدود یک‌ سوم‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ ایران‌ از بخش‌ کشاورزی‌ است‌ و با توجه‌ به‌ارزبری‌ پایین‌ این‌ بخش‌ نسبت‌ به‌ سایر بخش‌های‌ اقتصاد کشور و وابستگی‌ کم‌ آن‌ به‌ تکنولوژی‌ پیچیده‌ می‌توان‌با توسعه‌ صادرات‌ محصولاتی‌ که‌ از نظر شرایط‌ اقلیمی‌، اقتصادی‌ و فرهنگی‌ دارای‌ مزیتن‌ سبی‌ می‌باشند باتوجه‌ به‌ بحث‌ عضویت‌ ایران‌ در سازمان‌ تجارت‌ جهانی‌ (WTO) بخشی‌ از ارز مورد نیاز کشور را تأمین‌ ومساعدت‌ قابل‌ توجهی‌ به‌ سایر بخشهای‌ اقتصاد در جراین‌ توسعه‌ اقتصادیا نجام‌ گیرد.

به‌ منظور افزایش‌ کارآیی‌و بهبود نظام‌ بازاررسانی‌ محصولات‌ کشاورزی‌ در کشرو ایران‌ و نیز توسعه‌ صادرات‌ آنها با توجه‌ به‌ رقابت‌های‌جهانی‌ در زمینه‌ بازار محصولات‌ کشاورزی‌ نیاز به‌ تحقیقات‌ اقتصاد کشاورزی‌ در مورد محصولات‌ و مناطقی‌که‌ دارای‌ مزیتن‌ سبی‌ از نظر تولید، بازاریابی‌، صادرات‌ هستند روز به‌ روز محسوس‌تر می‌شود.

تاریخچه‌

در تعیین‌ منشأ و مبدأ جغرافیایی‌ زیره‌ سبز بین‌ محققین‌ و منابع‌ اختلاف‌ عمده‌ای‌ وجود دارد ولی‌ به‌ احتمال‌زیاد منشأ اولیه‌ آن‌، ناحیه‌ علیای‌ مصر و سواحل‌ نیل‌ بوده‌ است‌ که‌ امروزه‌ به‌ حالت‌ نیمه‌ وحشی‌ در منطقه‌وسیعی‌ از مدیترانه‌، ایران‌، عربستان‌ و نواحی‌ مختلف‌ می‌روید و پرورش‌ داده‌ شده‌ می‌باشد.

مناطق‌ انتشار گونه‌C.Cyminum بحال‌ نیمه‌ وحشی‌ در حال‌ حاضر شرق‌ خراسان‌ – ۱۲ کیلومتری‌ جنوب‌ سبزوار (ارتفاع‌ ۸۸۰متری‌) بین‌ سرخس‌ و صالح‌ آباد (ارتفاع‌ ۹۰۰-۷۰۰ متری‌) سرخه‌ غرب‌ سمنان‌ (۱۱۰۰ متر) – گرمسار بین‌تهران‌ و سمنان‌ و قندهار (۷۰۰ متر) توسط‌ پرفسورشینگر (Rechinger) در فلورایرانیکا اعلام‌ و گزارش‌گردیده‌ است‌.

ویژگیهای‌ عمومی‌

زیره‌ سبز گیاهی‌ است‌ علفی‌ و یکساله‌ از جنس‌ Cuminum و گونه‌ Cyminum از خانواده‌ چتریان‌(Ammiaceae) که‌ در عربی‌ به‌ آن‌ کمون‌ و در برخی‌ از مناطق‌ استان‌ خراسان‌ “کراویه‌” نامیه‌ می‌شود. تعدادکروموزوم‌ها در این‌ گیاه‌ ۲n برابر ۱۴ گزارش‌ گردیده‌ ارتفاع‌ ان‌ بر حسب‌ شرایط‌ محیطی‌ از ۱۵ تا ۴۰ سانتیمترمتغیر است‌. ریهش‌ این‌ گیاه‌ راست‌ و بطور قائم‌ که‌ تا عمق‌ ۳۰ سانتیمتری‌ می‌تواند نفوذ نماید.

ضخامت‌ ریشه‌اصلی‌ آن‌ بزحمت‌ به‌ حدود ۵/۰ سانتیمتر در محل‌ طوقه‌ می‌رسد. دراای‌ ریشه‌های‌ مئوی‌ فراوان‌ بوده‌ و ساقه‌در این‌ گیاه‌ منشعب‌ به‌ تقسیمات‌ دوتائی‌ و بندرت‌ سه‌ تائی‌ در محل‌ انشعاب‌ بندهائی‌ را تشکیل‌ می‌دهد که‌محل‌ خروج‌ برگها نیز از محل‌ همین‌ بندهاست‌. ساقه‌ پس‌ از ۳ الی‌ ۸ انشعاب‌ بالاخره‌ به‌ گل‌ آذین‌ ختم‌ می‌شود.

گل‌ آذین‌ جتر مرکب‌ بوده‌، گلها کوچک‌ به‌ رنگ‌ صورتی‌ مایل‌ به‌ نفش‌ و از نوع‌ پنج‌ تائی‌ می‌باشد کاسه‌ گل‌ مرکب‌از ۵ کاسبرگ‌ نوک‌ تیز و جام‌ گل‌ از ۵ گلبرگ‌ آزاد تشکیل‌ شده‌ است‌ نافه‌ گل‌ از ۵ پرچم‌ اپی‌ تپال‌ تشکیل‌ یافته‌وتخمدان‌ در آن‌ ۲ برچه‌ای‌ و تحتانی‌ است‌. گل‌ زیره‌ خودگشن‌ و دگرگشنی‌ آن‌ ۳۵/۲% می‌باشد. میوه‌ از نوع‌دوفندقه‌ است‌ (Schizocarp) که‌ براحتی‌ از یکدیگر جدا می‌شود بذرها پوشیده‌ از کرکهای‌ کوتاه‌ و ضخیم‌می‌باشد و به‌ صورت‌ عمودی‌ روی‌ دمگل‌ قرار می‌گیرند. میوه‌ زیره‌ سبز بیضی‌ شکل‌ و در دو انتها باریک‌ است‌رنگ‌ بذر از سبز تا زرد تیره‌ تغییر میکند.

منابع

  1. ابراهیمی، م (۱۳۷۵)، استراتژی توسعه صنعت قالیبافی، پایان نامه کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز.
  2. اسماعیلی، ع (۱۳۷۷)، کاربرد تکنیک بازارهای مرتبط در قیمت گذاری ماهی ساردین، مجموعه مقالات دومین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران، تهران، ص ۳۸-۲۵
  3. اعلمی، م (۱۳۷۶)، بررسی تعیین مهمترین عوامل موثر بر رکود صادرات فرش دستباف ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه مدیریت، پایان نامه کارشناسی ارشد، ص ۱۲۱
  4. باقری، الف و الف، چیذری (۱۳۷۹)، بررسی صادرات فرش دستبافت عوامل موثر بر رکود آن در ایران، مجموعه مقالات سومین کنفرانس اقتصاد کشاورزی و توسعه، ج، ۲ ص ۲۹۱
  5. باقری، م و ج، ترکمانی (۱۳۷۹)، بررسی پیوستگی بازار گوشت مرغ در ایران، مجموعه مقالات سومین کنفرانس اقتصاد کشاورزی و توسعه، ص ۸۸.
  6. بالندری الف (۱۳۷۱)، اثرات اسید جیبرلیک و اتفون بر خصوصیات میوه و سهولت برداشت زرشک بیدانه، موسسه پژوهشهای علمی‌و صنعتی ایران، پژوهشکده خراسان.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.