تعداد صفحات: ۵۴ | قابل ویرایش
مقدمه
مدیریت کیفیت جامع TQM، برای فرازیر(۱۹۹۷) پیوستگی پیشرفت کیفیت است . (CQT) ، CQT صرفاً واژه فنی نیست .دلایل مهمی برای معنی کلی وجود دارد . اینجا تاکید در تداوم (پیوستگی) کوشش ها در پیشرفت کیفیت است ، بعلاوه کیفیت مثل یک سفر بی پایان است . مثل یک موضوع تمرین شده کیفیت بطور قرار دادی در لیست آیتم هایی که در موسسه آموزشی مدیریت می شود شکل نمی گیرد .
سطوح مدیریت کیفیت شبیه دلفین ها است مثلاً زمانیکه یک بحرانی یا یک رانش ناگهانی که بستگی به تغییر در گارد نگهبان موسسه دارد یا چالش های خارجی و تهدید و غیره وجود دارد . چالشی که از پس جهانی شدن می آید در یک مقایسه تند ، TQM فلسفه طرح شده توسعه را تشویق می کند .
این دلالت بر این دارد که روش اینجا و حالا یا مدیریت وضع کننده مناسب نیست ، موسسه نیاز به ایده آتی جائیکه آن قصد رفتن به ۵ سال یا ۱۰ سال بعدی را دارند . ایده و پیش بینی درون اهداف و فعالیت ها تبدیل شده اند ، روشهای کامل کننده آنها به دقت توضیح داده شده بودند . از این رو برنامه ریزی یک عنصر سازنده ضروری در قبول TQM در موسسات آموزشی می شود . تقریباً هر نویسنده ای عبارت «برنامه ریزی استراتژیک » را نسبت به برنامه ریزی به کار برده است . چرا برنامه ریزی استراتژیک ؟ آن چه معنی ای می دهد؟
برنامه ریزی استراتژیک
کلمه « استراتژی یک معنی ضمنی از روش های قبول مقدماتی در جنگ دارد. معنی هندی کلمه , استراتژی “ ران – نی تی است (ران برای جنگ و نی تی برای روش یا اصول ) . اما چه دلیلی باید برای ا همیت کلمه استراتژی از زبان میانجی جنگ درناحیه مدیریت کارخانه ای خدمات یا آموزش باشد ؟
در جنگ ، استراتژی تمرکز در یک هدف مفرد دارد : پیروزی و پیروزی ، نه برنامه ریزی برای شکست . آن حتی تصور مفهوم یادگیری از شکست را ندارد . دومین و شرکت کننده دستور برای پیروزی آخرین بهای زندگی انسان ،مجهز سازی و پول است سومین ، جنگ باید در کوتاهترین زمان به پیروزی بیانجامد . چهارمین جنگ برای حمله کردن بیشترین درجه جراحت پذیر ی در مخالفت با بزرگترین قدرت برنامه ریزی می شود .
پنجمین زمانبندی حمله بینهایت برای استراتژی جنگ مهم است . ششمین صف آرایی ماهرانه ارتش ، نیروی دریایی و نیرویی هوایی تعیین کننده است بنابر این آنها همدیگر را کامل می کنند و جمع افزایی را د مقابل جنگ بوجود می آورند . اینجا می تواند تعداد جزئیات دیگری از استراتژی جنگ باشد.
مدل های برنامه ریزی استراتژیکی
چندین مدل های برنامه ریزی استراتژیکی وجود دارد . مورگاتورید و مور گا ن (۱۹۹۳) یک کالبد جالب بر آنچه که پارامتر های برنامه ریزی می تواند مناسب باشد را پیشنهاد کردند . آنها چهار مدل کلی بر پایه دو پارامتر – دسترسی و خدمات توسط تقسیم شدن هر دو دسترس و خدمات درون دسترسی با ز و موقعیت خوب ، و به ترتیب خدمات اصلی و افزودنی ساختند . موسسات دسترسی باز نظیر موسسات جائیکه هر شخصی می تواند در آن قدم بزند و بدست آوردن پذیرش اگر اویکمرد یا او یکزن کیفیت های معلوماتی ضروری را تکمیل کند .
محدودیتی در اساس شایستگی ، طبقه ، عقیده ، مذهب ، جنس ، زبان ، کلاس اقتصادی و غیره نیست . موسسات با دسترسی موقعیت خوب اینها جائی هستند که ورود دانشجویان در آن ضوابط از پیش تعریف شده کنترل شده است .
افزودنی – باز
در این مدل همچنین ، پذیرش برای همه باز است . موسسه برای تمرکز در یک ناحیه یا دیگر تصمیم می گیرند مثل : آکادامیک ، ورزشی و مسابقات ، فعالیتهای فرهنگی ، NSS ، اسلام کاتس و گیدس یا جونیوررد کروس . در مناطق آکادمیکی ، یک مدرسه ممکن است برای برتر ی در علوم تصمیم گیری شود . ص ۱۵۷ برای مثال ، دبیرستان مادها یا مگرام اربنگا ل غربی یک موسسه متوسط با ورودی باز است .
آن سابرو تو کاپ را در مسابقات سوکر داخلی مدارس ملی چندین بار ترفیع یافت . این ممکن است بخاطر اینکه اکثر تاکید ش در سوکر است . از این رو ، سوکر یا مسابقات خدمات افزودنی در مدرسه هستند . دبیرستان تا کر در احمد آباد ، یک از جهات دیگر میانگین موسسه چندین حالت ، ملی و جوایز بین المللی در فعالیتهای کلوپی علمی.