نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق تهیه مدل کسب و کار برای سیستم (MIS)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۷۱ | قابل ویرایش

فهرست

عنوان                                                                                                                          صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..۴

مدل کسب و کار چیست؟…………………………………………………………………………………………………………………۵

تعریف مدل کسب و کار………………………………………………………………………………………………………………….۶

……………………………………………………………………………………………………………………………..۷MIS تعریف

………………………………………………………………………………………………………۷MIS   تلاش های اخیر در زمینه

MIS     یک از منابع سازمان…………………………………………………………………………………………………………….۷

 سیستم های اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………………………..۸

ددئ  سیستم های اطلاعات مدیریتMIS…………………………………………………………………………………………………….۸

اطل  مدیریت سیستم های اطلاعاتی (MIS) چیست ؟………………………………………………………………………………………۹

    کاربرد  سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی ………………………………………………………………………………………….۹

……………………………………………………………………………………………………………………………۱۰ MISیک مدل

   سیستم های اطلاعات وظیفه ای…………………………………………………………………………………………………………۱۱

…………………………………………………………………………………………………………………..۱۲ MIS چشم اندازی از

……………………………………………………………………………………………………………………..۱۲ MIS حل مشکل و

…………………………………………………………………………………………………………………۱۳ MIS زیر سیستم های

مفاهیم نوین سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته…………………………………………………………………………………..۱۵

   سیستم های اطلاعاتی مدیریت(MIS )…………………………………………………………………………………………………16

   توضیحاتی دیگر در مورد سیستم های اطلاعات مدیریت MIS………………………………………………………………………۱۸

سیر تاریخی……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

هدف سیستمهای اطلاعاتی مدیریت……………………………………………………………………………………………………..۱۹

اجزای MIS………………………………………………………………………………………………………………………………۱۹

زیرمجموعه های سیستم MIS…………………………………………………………………………………………………………۱۹

تاثیر تغییرات سیستم اطلاعات مدیریت…………………………………………………………………………………………………۲۰

   اجرای MIS کاربرپسند…………………………………………………………………………………………………………………۲۱

بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌………………………………………………………………۲۳

روش‌ جدید برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌……………………………………………………………………..۲۵

مراحل‌ اجرایی‌……………………………………………………………………………………………………………………………۲۵

معیارها و ضوابط انتخاب‌ روش‌ برنامه‌ریزی‌…………………………………………………………………………………………۲۷

مدل‌ ارزیابی‌ روشها…………………………………………………………………………………………………………………….۲۷

شرح کامل ایده MIS…………………………………………………………………………………………………………………..۲۸

مدیریت ارتباط با مشتری……………………………………………………………………………………………………………….۳۲   

سیستم های اطلاعات مدیریت شامل چه سیستم هایی است ؟………………………………………………………………………..۳۵

علل نیاز به MIS………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

نوآوری MIS…………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

ساختار ، مشخصات و وظایف   MIS……………………………………………………………………………………………….۳۷

ارزش های بنیادی   MIS…………………………………………………………………………………………………………….۳۸

هدف بنیادی MIS……………………………………………………………………………………………………………………..۳۸

خدمات پیش بینی شده در آینده نزدیک………………………………………………………………………………………………..۳۸

MIS   وفرآیند کسب و کار…………………………………………………………………………………………………………..۴۳

مزایای پیاده سازی MIS…………………………………………………………………………………………………………….۴۵

سطوح امنیت در MIS……………………………………………………………………………………………………………….۴۶

مدل کسب و کار MIS………………………………………………………………………………………………………………..۴۹

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………….۵۸

منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………۵۹

مقدمه

چیزی که در دنیای تجارت امروز اهمیت کمتری به آن داده می‌شود، مدل کسب و کار و یا همان Business Model است. Business Model  می ‌تواند نقش الگو و خط‌کش را در هر تجارتی بازی کند. یک Business Model  خوب که معمولا از یک پاراگراف هم بیشتر نمی‌شود، مدل کسب درآمد و چگونگی دستیابی به آن را مشخص می‌کند.

بدیهی است که اگر در روز نخست تصویر درستی از Business Model  خود نداشته باشیم، خیلی سریع از مسیر واقعی و اصلی خود دور شویم. تصمیم گیری شده است تا در راستای ارتقاء جایگاه Business Model و بالا بردن اهمیت آن در تجارت و نحوه گسترش آن خصوصا در کشور عزیزمان ایران بکوشیم.

مدل­هایِ کسب و کارِ شرکت‌ها یکی از عوامل اصلی در میزان موفقیت عملکرد آنها است. این مدل‌ها که در واقع چارچوبی برای کسب درآمد هستند، به سه پرسش کلیدی در مورد شرکت‌ها پاسخ می‌دهند: کدام فعالیت­ها، چگونه و چه وقت باید انجام شوند؟

پاسخ صحیح به این پرسش­ها منجر به عملکرد مناسب شرکت‌ها و ارائه مزایای مطلوب به مشتریان شده و در نهایت سود را برای شرکت به ارمغان می‌­آورد.

با توجه به تنوع مدل‌هایِ کسب و کار و ویژگی­های هر یک، پاسخ­های بی‌شماری برای سه پرسش مطرح شده محتمل است. بنابراین بیان تمام مدل­ها در یک مجموعه غیرممکن است، اما یافتن عناصر اصلی تأثیرگذار بر یک مدل کسب و کار و تحت کنترل داشتن آنها، فرایند طراحی یک مدل کسب وکار مناسب را تسهیل می‌نماید.

مدل کسب و کار چیست؟

یکی از مفاهیم پایه ای و بسیار مهم در هر کسب و کاری، به ویژه در کسب و کارهای مبتنی بروب و نرم افزاری مدل کسب و کار یا Business Model است. به زبان ساده، این مفهوم بیان می کند که چگونه می خواهید از کسب و کارتان پول در بیاورید.

شاید برخی بگویند “این که واضح است؟ ” اما همیشه اینگونه نیست وبه ویژه در کسب وکارهای اینترنتی و نرم افزاری راههای بسیاری برای در آوردن پول وجود دارد.

برای نمونه در صنعت نرم افزار های آزاد و باز متن (Open Source) در حدود بیست مدل کسب و کار ساده و مرکب وجود دارد. مدل کسب و کار شرکت کانونیکال (سازنده توزیع لینوکس اوبونتو) تا مدت ها مشخص نبود و هنوز هم کاملا مشخص نیست. این مساله آنچنان اهمیت دارد که سال گذشته انتشارات دانشکده بازرگانی هاروارد (Harvard Business School) -بزرگترین و معروف ترین دانشکده کسب و کار دنیا- کتابی به نام “مدل های کسب و کار باز” (Open Business Models) منتشر نمود.

تعریف مدل کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار، غالباً با دشواری همراه است زیرا در زمینه‌های متفاوت کسب و کار، معانی متفاوتی از آن برداشت می‌شود. این نقیصه در تعریف مدل‌های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه‌ها احساس می‌شود. در این باره تحقیقات و فعالیت‌های آکادمیک و قابل اتکاء اندکی انجام شده است.

یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.

Business Model   مشخص   می‌ کند   که  یک  شرکت  چگونه  می‌تواند پول به دست بیاورد و به این منظور مشخص می‌کند، این شرکت در زنجیره ارزش در کجا قرار دارد. (مایکل راپا)

تعاریف متعددی از مدل‌های کسب و کار شده است. برخی از تعاریف، بیان کننده اهدافی هستند که یک مدل کسب و کار دنبال می‌کند. برخی دیگر بر اجزای اصلی مدل‌های کسب و کار و شاید به نوعی بر ارتباطات درونی این اجزاء، متمرکز شده‌اند.

سیستم های اطلاعات مدیریت

سیستم های اطلاعاتی و سیستم های اطلاعات مدیریت به مطالعه سیستم های اطلاعاتی در سازمان می پردازد. سیستم اطلاعاتی، سیستمی متشکل از شبکه ای از کانال های ارتباطی است که در سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای سیستم اطلاعاتی ، جمع آوری و دستکاری داده ها و اطلاعات را انجام می دهند. این اجزاء شامل سخت افزار، نرم افزار، افراد، سیستم های مخابراتی و داده هاهستند. فعالیت هایی که در این زمنیه صورت می گیرند، عبارتند از: ورود داده ها، پردازش داده ها به اطلاعات ، ذخیره سازی داده ها و اطلاعات و تولید خروجی هایی نظیر گزارشات مدیریتی.

منابع

  1. سایت علمی دانشجویان ایران
  2. مرکز مطالعات مدیریت و بهره وری ایران
  3. سایت علمی تخصصی مهندسی مدیریت اجرایی
  4. سایت مدیریت داکفا

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.