نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه تجزیه و تحلیل سیستم فعالیت های جهاد کشاورزی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۹۴ | قابل ویرایش

فهرست

عنوان ………………………………………………………………………………………….صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………۱

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………۳

بیان مساله ………………………………………………………………………………………….۵

اهمیت و ضرورت موضوع ………………………………………………………………………۶

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………….۷

قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………….۷

اصطلاحات کلیدی ……………………………………………………………………………۸

ابزار گرداوری داده ………………………………………………………………………………۸

روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………………………………..۸

فصل دوم : ادبیات تحقیق

ساختار سرمایه …………………………………………………………………………………….۱۰

مزایای استفاده از استقراض …………………………………………………………………………۱۱

معایب استفاده از استقراض ……………………………………………………………………….۱۲

تاثیر مالیات بر فرایند تامین مالی …………………………………………………………………….۱۳

تاثیر دولت بر سیاست های تامین مالی …………………………………………………………..۱۳

تاثیر وام بر سود دهی شرکت …………………………………………………………………..۱۴

سود و بازده دارایی ها به عنوان معیار کارایی …………………………………………………….۱۵

حسابداری دولتی …………………………………………………………………………….۲۱

حساب مستقل …………………………………………………………………………………..۲۲

حسابداری نقدی …………………………………………………………………………………۲۲

حسابداری تعهدی ……………………………………………………………………………….۲۲

حسابداری نیمه تعهدی ………………………………………………………………………….۲۳

حسابداری تعهدی تعدیل شده ……………………………………………………………………۲۳

حسابداری نقدی تعدیل شده …………………………………………………………………….۲۳

سال مالی …………………………………………………………………………………….۲۳

بودجه کل کشور ……………………………………………………………………………..۲۴

تفریغ بودجه ………………………………………………………………………………….۲۴

صورتحساب عملکرد بودجه ……………………………………………………………………۲۴

دیون بلامحل ………………………………………………………………………………….۲۴

درآمد عمومی  ………………………………………………………………………………..۲۵

چکیده

نظر به اینکه سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از سیتمهای فرعی سیستم اطلاعاتی مدیریت یک سازمان محسوب می‌شود لذا لازم است که اطلاعات جامع دقیق و صحیح در اختیار سیستم اطلاعاتی قرار دهد و در ضمن واحدهای استفاده‌کننده از سیستم نیز نیازهایشان برآورده گردد لذا بررسی سیستم اطلاعاتی مدیریتی جهاد کشاورزی جم انتخاب شده است تا در این تحقیق ضمن بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق سیستم اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی شرکت مزبور و وضع موجود و شناخت نقاط قوت و ضعف آن سیستم بهینه‌ای نیز طراحی و به مدیریت شرکت پیشنهاد گردد.

در انجام این تحقیق به شرح زیر در نظر گرفته شده است :

۱-بکارگیری سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت منابع انسانی با بهینه شدن فرآیند مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد

۲-بکارگیری سیستم‌های اطلاعاتی جذب با بهینه شدن فرآیند مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد

۳-بکارگیری سیستم اطلاعاتی آموزش با بهینه‌شدن فرآیند مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد

۴-بکارگیری سیستم اطلاعاتی حقوق و دستمزد با بهینه شدن فرآیند مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد

۵-بکارگیری سیستم اطلاعاتی اطلاعات کارکنان با بهینه‌شدن فرآیند مدیریت منابع انسانی ارتباط دارد سپس مراحل تحقیق به شرح زیر انجام گردید: پس از بیان کلیات تحقیق در بخش دوم ادبیات تحقیق در بخش سوم بررسی وضعیت موجود در بخش چهارم به بررسی تجزیه و تحلیل سیستم اطلاعاتی مورد مطالعه در وضع موجود پرداخته شده است.

مقدمه

سیستم اطلاعاتی پدیده ای است که از سوی شخص و یا گروهی برای سازمانی طراحی و توسعه می یابد  تا بدین وسیله اطلاعات برای تصمیم گیرندگان سازماندهی، پردازش و تولید شود. این اطلاعات ممکن است به شیوه های  مختلف جهت مطلع نمودن کاربر در خصوص موقعیت وظایف مختلف در سازمان، کمک به تصمیم گیرندگان در مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری و یا ایجاد شرایطی که در آن کاربر نظارت بیشتری بر یک بخش و یا کل  سازمان داشته باشند  مورد استفاده قرار گیرد.

در چهل سال اخیر بسیاری از سازمان ها میلیارد ها دلار و یا منابع مهم دیگری را صرف توسعه ی سیستم های اطلاعاتی پیچیده کرده اند. امروزه منابع اطلاعاتی، در کنار،  پول، مواد اولیه، تجهیزات، کارکنان و مدیریت، جزء شش منبع بزرگ در شرکتها به حساب می آیند. این بدین معناست که مدیریت موثر و پردازش منابع اطلاعاتی،بیش از همیشه در “تعالی” یک سازمان نقش حیاتی دارد.

در بیشتر سیستم های اطلاعاتی کامپیوتری در دوره های اولیه،کامپیوترهای بزرگ و مینی کامپیوترهاحکمفرما بودند. با این وجود، در سال های اخیر، قیمت پایین میکرو کامپیوترها و سهولت استفاده از آنها منجر شد که جامعه کسب و کار ، میکروکامپیوترها را به عنوان یک ابزار قابل قبول در پردازش اطلاعات بشناسند.

بیان مسئله

تجزیه و تحلیل سیستم فعالیت های جهاد کشاورزی شهرستان جم است که فعالیت های جهاد کشاورزی را بطور کامل تشریح کرده.

تحلیل سیستم یک روش حل مسئله است که سیستم را به مولفه ‌هایش تجزیه می‌نماید تا نحوه عملکرد مولفه‌ها و تعامل این مولفه ‌ها با یکدیگر برای رسیدن به اهدافشان را مطالعه نماید.

طراحی سیستم (ترکیب سیستم) یک روش حل مسئله مکمل (برای تحلیل سیستم) است که مولفه‌های سیستم را مجدداً ترکیب نموده تا به یک سیستم کامل – در بهترین حالت یک سیستم بهبود یافته – برسد. این کار شامل اضافه، حذف و تغییر قطعات مرتبط با سیستم اصلی است.

طراحی سیستمها علمی است که به روابط میان اجزا در سیستم‌های پیچیده و بزرگ می‌پردازد علم طراحی سیستم‌های پیچیده با در نظر گرفتن کل سیستم مورد نیاز، طراحی، ارزیابی، گردآوری و اجرای مؤلفه‌های زیرسیستم‌ها به بهترین روش ممکن را تضمین می کند. این علم یک رویکردی میان‌رشته‌ای است برای تکامل و تعیین یکپارچه و بهینه مجموعه‌ای متوازن از طرح‌های محصول و فرایند تا اولاً نیازهای مشتری را ارضا کند و ثانیاً اطلاعاتی را برای تصمیم‌گیری مدیریت فراهم آورد. یک سیستم پیچیده بعد از طراحی باید به صورت متناوب در بازه زمانهای مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

فرایند تبدیل (میانداد)

دروندادی که به سیستم وارد می‌شود، طبق برنامه  سیستم، در جریان تغییر و تبدیل قرار می گیرد.

مثال: در نظام دانشگاهی، دانشجو که یکی از داده‌های سیستم است، در فرآیند تبدیل قرار می‌گیرد و ذهن او با مفاهیم، واژه‌ها و مطالب علمی آشنا می‌شود و در نگرش او تغییراتی پدید می آید.

برونداد:
داده‌هایی که در فرآیند تیدیل قرار می گیرند، طبق نظم و سازمانی که بر سیستم حاکم است، به صورت کالا یا خدمت، از سیستم به محیط صادر می شوند. دانشجوی فارغ التحصیل، تحقیق و پژوهش، برخی از ستاده‌های نظام دانشگاهی هستند.

بازخور(باز داد)

بازخور فرآیندی دورانی هستند که در آن، قسمتی از ستاده، به عنوان اطلاعات به درونداد پس خورانده می‌شوند و به این ترتیب سیستم را «خود کنترل» می‌سازد.

برای مثال، چنانچه به علت عدم تطا‌بق آموزشهای دانشگاهی با نیاز‌های واقعی بازار کار، دانشجوی فارغ التحصیل نتواند جذب بازار کار شود، ایجاد اصلاحاتی در نظام آموزشی دانشگاه ضرورت دارد.

سیستم‌های اصلی و فرعی

سیستم ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم شده‌اند: سیستم فرعی جزعی است که برخود نظارت دارد و وظیفه خاصی را انجام می‌دهد و برای رسیدن به هدف معینی می‌کوشد؛ این سیستم فرعی که نقش ویژه ای ایفا می‌کند، خود یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم بزرگتری است که میتوان آن را «سیستم اصلی»نام نهاد.

تقسیم سیستم ها به باز و بسته، یکی دیگر از طبقه بندیهای سیستم‌ها است. سیستم بسته، سیستمی ساده است که با محیط خود ارتباطی برقرار نمی‌کند یعنی داده های آن به صورت پایان نا پذیر در حال چرخش است مثل سیستم گردش آب؛ بر خلاف آن سیستم باز، سیستمی است که با محیط خود در ارتباط است یعنی چیزی را می گیرد در فر آیند تغییر و تبدیل قرار می دهد و بعد به محیط باز می گرداند. سیستم‌های بسته در برخورد با محیط، سازمان خود را از دست می‌هد یا جهت فعالیتش تغییر می‌کند.

در هر سیستم، عواملی وجود دارند که در خلاف جهت نظم سیستم عمل می‌کنند و مختل کننده‌ی انتظام سیستم هستند. این عوامل را «آنتروپی» می‌خوانند.آنتروپی به دو نوع تقسیم می‌شود: آنتروپی مثبت که عملگردش در خلاف جهت اصلاح انحرافات و به منظور بقای سیستم در محیط عمل می‌کند.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.