نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش بیمه های زندگی در ایران

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۰۹ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

 فصل اول : کلیات تحقیق

عنوا ن                                                                                  صفحه

مقدمه                                                                                    (۱)

بیان اصلی تحقیق                                                                      (۲)

تبیین موضوع و مساله                                                                (۳)

اهداف تحقیق                                                                           (۴)

فرضیه ها                                                                              (۵)

متغیرهای تحقیق                                                                       (۶)

نوع,روش وقلمرو تحقیق                                                             (۶)

روش جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات                                        (۷)

ضرورت انجام تحقیق                                                                (۷)

تعریف واژه های تحقیق                                                             (۹)

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

گفتار اول:خدمات                                                                    (۱۱)

طبقه بندی انواع خدمات                                                             (۱۲)

ویژگیهای امور خدماتی                                                              (۱۳)

گفتار دوم:

تاریخچه وسوابق مساله تحقیق                                                      (۱۴)

اصول حاکم بر بیمه های بازرگانی                                                (۱۵)

تقسیم بندی انواع بیمه                                                               (۱۸)

گفتار سوم:

تبلیغات و آگهی ها                                                                 (۱۹)

تبلیغات بازرگانی                                                                  (۲۱)

اهداف تبلیغات بازرگانی                                                         (۲۲)

اصول تبلیغات                                                                    (۲۴)

شرایط اثربخشی تبلیغات                                                        (۲۶)

اثرات اجتماعی و اقتصادی تبلیغات                                           (۲۶)

مراحل بوجود آمدن ارتباطات موثر                                           (۲۷)

مزایای تبلیغات                                                                  (۲۷)

بازاریابی بیمه های زندگی                                                         (۲۹)

مکعب بازار                                                                         (۳۲)

عوامل تشکیل دهنده بازار                                                         (۳۴)

بازار آگاه و ناآگاه                                                                  (۳۴)

قابلیت جذب بازار                                                                 (۳۵)

اهداف بازاریابی                                                                  (۳۷)

تحقیق و بررسی در بازار بیمه زندگی                                          (۳۹)

بررسی و اندازه گیری اولویت مصرف کنندگان                              (۴۱ )

شیوه های تماس                                                                  (۴۱)

پوشه های تبلیغاتی و اطلاعاتی                                                (۴۲)

فرم پیشنهادی                                                                    (۴۳)

فصل سوم:

روش جمع آوری اطلاعات

مقدمه                                                                            (۴۴)

بررسی اسناد و مدارک                                                       (۴۴)

تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۲                                       (۴۴)

تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۳                                      (۴۷)

تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۴                                      (۴۸)

تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۵                                      (۵۱)

تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۶                                     (۵۱)

روش بررسی میدانی                                                            (۵۲)

اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسش نامه                              (۵۳)

بررسی فرضیه ها با اطلاعات پرسش نامه ها

فرضیه ۱)                                                                       (۵۵)

فرضیه ۲,۳,۴,۵ )                                                             (۵۶)

فرضیه ۶)                                                                      (۵۷)

فصل چهارم:

روش های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسش نامه                                (۵۸)

بررسی فرضیه های تحقیق بر اساس روش های آماری

استدلال فرضیه ۱)                                                                (۶۱)

استدلال فرضیه ۲)                                                                (۶۳)

استدلال فرضیه ۳)                                                                (۶۵)

استدلال فرضیه ۴)                                                               (۶۶)

استدلال فرضیه ۵)                                                               (۶۷)

استدلال فرضیه ۶)                                                              (۶۸)

خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق                                      (۷۱)

فصل پنجم:

خلاصه تحقیق,نتیجه گیری,پیشنهادات

گفتار اول:

خلاصه تحقیق                                                                  (۷۳)

نتیجه گیری                                                                    (۷۴)

پیشنهادات                                                                      (۷۴)

پیوست شماره۱)

پرسش نامه                                                                   (۷۶)

پیوست شماره۲)

واژه نامه                                                                          (۷۹)

منابع و ماخذ                                                                      (۸۱)

مقدمه

خطر یا ریسک به عنوان  یک پدیده زیانبار از ابتدای خلقت انسان همواره  و همیشه با او بوده است به طوری که انسان را به تفکر و تعمق برای پیدا کردن راه حلهای مناسب برای پیشگیری از این خطرها و یا در صورت واقع شدن این خطرات  کاهش دامنه  خسارت ناشی از آنها وادار نموده است البته تمام راه حلهایی را که آن زمان بشر پیدا کرده بوداز طریق آزمایش و خطا بود ولی از همان ابتدا انسان نیاز به تامین را در خود ارضاء می نمود که نمونه های آن بسیار زیاد است.

مثلآ برای محافظت خود از سرما از پوست حیوانات شکار شده استفاده می نمود و نسل به نسل این یا فته ها را تکمیل نموده و انتقال داده است.ولی مقتضیات زمانی بشر امروز با آن زمان تفاوت دارد .پیشرفت جوامع به خودی خود خطراتی را به همراه می آورد که انسان را ناچار به محافظت از خود در مقابل آنها می نماید.

نمونه آن پدیده  انقلاب صنعتی و  پیامدهای بسیار آن می باشد.  پیامدهای آن نظیر ماشینی شدن تولید, افزایش جمعیت , شهرنشینی, تغییر الگوی مصرف و تولید ودر نتیجه افزایش خطرها نیاز به تامین را تشدید نمود به طوری که مردم به ماهیت آن پی برده و بدون نیاز به تبلیغات بدنبال آن می روند. بیمه در اینگونه کشورها به عنوان یک ابزار مالی شناخته شده و موجب سرمایه- گذاری در بخش های مهم اقتصادی شده است.

تبیین موضوع و مسأله

موضوعی که در این تحقیق به آن پرداخته می شود بیمه های زندگی (عمر و پس انداز) می باشد. بیمه های زندگی از نظر حقوقی  گونه ای قرارداد یا عقد است  که  بموجب آن بیمه گر در ازاء دریافت وجوه حق بیمه متعهد می شود که در صورت وقوع خطریا فرا رسیدن موعد مقرر مبلغ مقطوعی به عنوان سرمایه بیمه به بیمه شده یا استفاده کنندگان از بیمه بپردازد.

بنابراین خطرهایی که به طور اصلی در بیمه های اشخاص مورد تأمین قرار می گیرد عبارت است از حادثه بیماری , از کار افتادگی دائم,بازنشستگی , سالمندی , فوت, …

میزان تعهد بیمه گر یعنی مبلغ بیمه شده ارتباطی با غرامت ناشی از بروز واقعه بیمه شده ندارد  و به پیشنهاد بیمه گذار تعیین می شود در واقع موضوع بیمه های زندگی تأمین خطرهایی است که تندرستی  و  توانایی کار و حیات انسان را تهدید می کند  .  در اینجا به بررسی راهکارهای  تبلیغات تجاری در پیشبرد فروش بیمه که عبارتست از ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمات از طریق حاملهای مختلف در مقابل دریافت وجه برای  مؤسسات انتفاعی و غیر -انتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.

خدمات

  احتیاجات بشر از دو راه تأمین می گردد یکی از طریق مصرف کالاها و دیگری از راه استفاده از خدمات ؛  کلیه  فعالیتهای  اقتصادی  بشر برای تأمین  این  دو احتیاج انجام می شود. امروزه اهمیت خدمات در پیشرفت اقتصادی کشورها کمتر از اهمیت تولید کالاها نیست .

پزشکی که بیماری را معالجه می کند, وکیلی که از متهمی دفاع می کند هیچکدام کالایی را به فروش نمی رساند؛ بلکه خدماتی را که مورد نیاز افراد جامعه است انجام می دهند.

امروزه چون در اغلب کشورها  استفاده از  بسیاری خدمات بطور رایگان است  لذا مصرف کنندگان به اهمیت آن پی نمی برند. مسافرینی که از راههای آسفالته و شوسه استفاده می کنند, جوانانی که از تعلیمات ابتدایی یا  متوسطه مجانی برخوردارند  کمتر توجه دارند که دولت برای تأمین این خدمات یعنی ساختن راه ها,توسعه و تعمیم فرهنگی, بهداشت عمومی, توسعه ارتباطات و مخابرات چه هزینه هایی  کرده است . هر چقدر رشد اقتصادی  کشوری  افزایش یابد از تعداد نفراتی که به امور کشاورزی اشتغال دارند کاسته شده و به تعداد کسانی که در رشته های صنعت و خدمات به کار مشغولند اضافه می شود.

طبقه بندی انواع خدمات

خدمات به سه قسمت به شرح زیر طبقه بندی می شود.

۱- خدمات سهل الوصول: به خدماتی اطلاق می شود که خود مصرف کننده به حداقل جستجو و تکاپو برای یافتن آنها مبادرت می ورزد.

۲- خدمات خرید : مصرف کننده برای مقایسه پیش فروشندگان یا انواع مشابه خدمات از لحاظ قیمت , کیفیت و شیوه کار نفع یا ارضاء بیشتری را متصور است.

خریدار مایل است کیفیت و شیوه کار یک سلسله مؤسسات خدماتی را مورد رسیدگی قرار دهد . به عبارت دیگر اهمیت خرید این نوع خدمات آنقدر است که صرف وقت و کوشش برای مقایسه عرضه کنندگان مختلف آن را ایجاب می نماید.

۳- خدمات اختصاصی: در مورد خدمات اختصاصی”کیفیت” خدمات بخصوصی را از خدمات مشابه متمایز میسازد ونتیجه طبیعی آن این  است که خریدار قبل از خرید به مقایسه نمی پردازد.

 گذشته از تقسیم بندی کلی فوق خدماتی را می توانیم به قرار زیر طبقه بندی کنیم.

۴- تفریحات و سرگرمی ها : سینما , تئاتر, مسابقات اسب دوانی, موزیک

۵- استفاده از منازل اجاره ای : هتل, پانسیونها ,متل ها, آپارتمانها

۶- تعمیرات : تعمیرات ماشین , کفش , ساعت

۷- انواع مشاوره :مشاوره قضایی وحقوقی

فهرست منابع و مأخذ

۱- ژان لوک ,اوبر , بیمه عمر و سایر بیمه های اشخاص , برگردان دکتر محمود صالحی , بیمه مرکزی ایران

۲- بهرامی , ایرج, بازاریابی در بازرگانی پیشرفته , انتشارات پیشبرد , چاپ اول , ۱۳۶۹

۳- جباری, غلامحسین, مؤسسات بیمه , نشریه شماره ۴۶, مؤسسه عالی حسابداری , ۱۳۴۹

۴- جوهریان , محمد علی , بیمه عمر,چاپ سپهر, ۱۳۷۳

۵- روستا- داور- محمد, ونوس, عبدالحمید, ابراهیمی , مدیریت بازاریابی , چاپ اول , انتشارات سمت , پائیز ۱۳۷۵

۶- طالب , مهدی , تأمین اجتماعی, مشهد, بنیاد فرهنگی رضوی,۱۳۷۱

۷- فتحعلی , علی, بازاریابی بین الملل , چاپ اول, ۱۳۷۲

۸- محمود صالحی , جانعلی , بیمه های اشخاص , سال ۷۲-۱۳۷۱.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.