نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه بررسی سیستم کار و مدیریت در شرکت ماژین صنعت

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۳۰ | قابل ویرایش

پیشگفتار

مدیریت سازمان عمومی و خصوصی درچند  دهه گذشته دگرگونیهای ژرفی را تجربه نموده است ضروریست مدیران به دقت با آنها روبرو شوند تا دریابند که راز موفقیت کشورهای صنعتی به امور توسعه و اقتصاد و بتوانند با آگاهی به ذوق واستعداد خویش این یافته ها را با نیازهای سازمان های خود و فرهنگ بومی ایران اسلامی بسنجد و راههای نوینی را برای بهتر اداره کردن سازمانهای کشورمان انتخاب وتجربه نمایند.

اداره بهتر سازمانها ونقش آن در توسعه اقتصادی وفرهنگی ودست یابی به هدفهای والا اهمیت روز افزون یافته وبه صورت راهی گریز ناپذیر در آمده است.

هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی در زندگی خویش پی برد آن را در نظام های اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت ورهبری مورد توجه قرارداد امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمانها آن چنان پیچیده است که بدون برنامه ریزیهای دقیق نمی توانند به حیات خود تداوم بخشند. اساس برنامه ریزی برآگاهی از فرصتها آتی وچگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدها قرار دارد.

فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و یک راه زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه،تفکر،آینده نگر وعزم راسخ به برنامه ریزی منظم ومداوم می باشد بخش انفکاک ناپذیر مدیریت است.

مقدمه

موجودی هر واحد صنعتی قسمت مهمی از دارایی های ان واحد تشکیل می دهد که به صورت مواد اولیه قطعات نیمه ساخته وساخته شده یافت می شود. سطح موجودی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد در شرایط عادی هرقدر موجودی کمتر باشد بهتر است زیرا از سرمایه میتوان به طریق دیگری استفاده نمود در شرایط ویژه کشور کم کردن موجودی در جهت استفاده از سرمایه مطلوب نبوده بلکه بهتر است که از اقلام مقدار بیشتر در انبارها ذخیره گردد تا درموقع بحرانی از آنها استفاده شود.

از طرفی نیز با توجه به محدودیت ارزی نمی توان به مقدار بسیار از کالا ها خریداری و همچنین لازم است کالاهای را که را زودتر به فروش رسانده و از بودجه آنها استفاده کرد. لذا باید سیاست مشخصی جهت برنامه ریزی مواد تعیین وآنها را اعمال کرد. به طور مثال از هر قلم دسته القام لازم است تا تعدادی را به عنوان موجودی اطمینان تعیین نموده وسپس با رعایت این مقدار حداقل جهت خرید مواد برنامه ریزی نمود.

با توجه به اینکه تعداد اقلام زیاد است ممکن است برخی اقلام کمبود داشته و برخی نیز زیادتر از مقدار لازم انبار شوند و یا ممکن ا ست بر اثر تعدد سفارشات نتوان آن ها را دسته بندی نمود و از تخفیف استفاده کرد. کمبودو یا اضافه داشتن مواد اولیه باعث بروزهزینه هایی می شود که به آنها اشاره می نماییم.

تاریخچه

شرکت ماژین صنعت از ۲۹/۱/۱۳۷۶ تاسیس و شروع به فعالیت نموده و بعنوان مجری طرح پرس شاپ جدید یکی از شرکتهای تولید کننده قطعات پرس بدنه اتومبیل،پشتیبانی و تامین قطعات بدنه خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو را به عهده دارد.کارخانه ماژین صنعت در زمینی به مساحت-۰۰۰/۳۵ متر مربع با فضای سرپوشیده بالغ بر ۱۵۰۰۰ متر مربع احداث گردیده است.

در سال ۱۳۷۸ مدیریت شرکت ایران خودرو با توجه به پتانسیل بالای ماژین صنعت تصمیمی مبنی بر مشارکت ماژین صنعت در فرآیند تولید خودرو جدید (x7) گرفت وبه این اساس شرکت ماژین صنعت به عنوان پرس شاپ خاص بخشی از قطعات بدنه (x7)انتخاب وتولید انبوه ۶۹ پانل از قطعات خودرو مذکور به آن اختصاص یافت.

امروزه این شرکت با این وسعت فوق دارای ۵۱۸ نفر پرسنل مهندس، تکنیسین وکارگر ماهر با سابقه بالای ۲۰سال از ایران خودرو تجربه را در این صنعت قدم را فراتر نهاده و با هدف قطع وابستگی به بیگانه و رسیدن به تکنولوژی نوین وارد عرصه شده است.

تولیدات

با نصب بهره برداری از کلیه ماشین ‌آلات به منظورتولید قطعات بدنه خودرو ملی در حال حاضر مرحله house-line-tryout تعدادی از قطعات بدنه (x7) به موازات دریافت قالبها در حال انجام می باشد و پس از تست کلیه قالب های اختصاص یافته و خاتمه مرحله H.L.t تولید انبوه قطعات از اواسط سال جاری آغاز می گردد.

شرح شغل(شناسنامه مشاغل) =وظایف کارکنان

نام شغل: مدیر کارخانه     قسمت: مدیریت

تعریف شغل: این شغل تحت سرپرستی مستقیم مدیر کارخانجات انجام امور مربوطه به:

۱)نظارت کلی به امر تولید وکار و روسا و سرپرستان ومدیران قسمت های مختلف کارخانه

۲)سرپرستی وایجاد هماهنگی بین کلیه واحدهای کارخانه

۳)برآورد میزان مواد اولیه مورد نیاز کارخانه با توجه به گزارش مدیران واحدها

۴) نظارت وسرپرستی و رفع اشکالات مدیران قسمت های مختلف کارخانه

۵)انجام مطالعات لازم درجهت تغییر یا افزایش خطوط تولیدی یا ماشین آلات کارخانه با توجه به کشش به بازار وامکانات تولیدی

۶) نظارت بر کنترل تولیدات کارخانه از نظر تطابق با استانداردهای کارخانه

۷) مطالعه واتخاذ تصمیم روی برنامه ریزی ارائه شده توسط مدیران قسمت ها جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه

۸-انجام کنترل لازم جهت سرویس وتعمیر ادواری وکلی ماشین آلات

۹)مطالعه وبررسی پیشرفتهای نوین در صنعت تولید قطعات و سایر تولیدات جهت کاربرد آنها در کارخانه

۱۰) ایجاد هماهنگی وحسن رابطه با ارگانها ونهادهای در ارتباط با کارخانه

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.