تعداد صفحات: ۱۰۶ | قابل ویرایش
فهرست
عنوان ………………………………………………………………………………………….صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………۱
فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۱: مقدمه …………………………………………………………………………………………۳
۱-۲ بیان مساله ……………………………………………………………………………………..۳
۱-۳ اهمیت موضوع ………………………………………………………………………………….۴
۱-۴: اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………..۶
۱-۵:سئوالات تحقیق ………………………………………………………………………………….۷
فصل دوم : ادبیات تحقیق
۲-۱ بازاریابی بین المللی ………………………………………………………………………………۹
۲-۲ حیطه عمل بازاریابی بین المللی …………………………………………………………………….۹
۲-۳ آمیزه بازاریابی ………………………………………………………………………………….۱۰
۲-۴ تحلیل محیط بین المللی …………………………………………………………………………..۱۱
۲-۵ شاخصهای اقتصادی …………………………………………………………………………….۱۲
۲-۶ عوامل تاثیرگذار بر فرهنگ ……………………………………………………………………..۱۴
۲-۷ تحلیل بازارهای بین المللی ……………………………………………………………………….۱۷
۲-۸ آمیخته بازاریابی ……………………………………………………………………………….۱۸
۲-۹ دوره عمر کالای بین المللی ………………………………………………………………………۱۸
۲-۱۰ موانع فرآیند ارتباطات بین المللی …………………………………………………………………۲۰
۲-۱۱ عوامل تاثیرگذار بر قیمت گذاری بین المللی ………………………………………………………۲۱
۲-۱۲ قیمت جهانی و قیمت های مختلف برای بازارهای مختلف ………………………………………………۲۱
۲-۱۳ مفهوم بازاریابی بین المللی ……………………………………………………………………..۲۳
۲-۱۴ استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی …………………………………………………………۲۵
۲-۱۵ تجزیه و تحلیل بازارهای خارجی ……………………………………………………………………۲۹
۲-۱۶نقش تبلیغات در بازاریابی ……………………………………………………………………….۳۲
۲-۱۷ تکنیهای اجرای تبلیغ …………………………………………………………………………۳۳
۲-۱۸ فعالیت تبلیغی از طریق رسانه ها ………………………………………………………………..۴۰
۲-۱۹ نکاتی در مورد تبلیغات ………………………………………………………………………..۴۲
۲-۲۰ مفهوم تبلیغات در نقطه خرید ……………………………………………………………………۴۷
۲-۲۱ :۱۰۰۰ فرمول تبلیغات در بازاریابی ………………………………………………………………….۵۵
۲-۲۲ تبلیغات خلاق …………………………………………………………………………………۶۶
۲-۲۳ پنج اصل برای ساخت یک اگهی موثر ……………………………………………………………۷۹
۲-۲۴ آگهی ، هنرایجاد ارتباط ………………………………………………………………………۸۳
فصل سوم : روش تحقیق
۳-۱ : روش تحقیق …………………………………………………………………………………..۸۸
۳- ۲: ابزارهای گرد آوری اطلاعات……………………………………………………………………۸۸
۳-۳:روش گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………..۸۹
۳-۴:روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………..۸۹
فصل چهارم : نتیجه گیری
مقدمه ……………………………………………………………………………………………۹۵
۴-۱: نتیجه گیری …………………………………………………………………………………۹۱
۴-۲: پیشنهادات …………………………………………………………………………………..۹۲
۴-۳: محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………….۹۳
منابع……………………………………………………………………………………………..۹۴
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………………۹۶
پیوست
چکیده انگلیسی
عنوان انگلیسی
چکیده
در این تحقیق هدف، بررسی نقش تبلیغات در بازارهای بین المللی می باشد. امروزه شرکتها صرف نظر از زمینه فعالیت خود (اعم از تولیدی و خدماتی)، برای موفقیت و بقای خود در بازارهای رقابتی و به شدت در حال تغییر جهانی ، نیازمند ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود میباشند؛ ارائه ارزش بیشتر از طریق خلق و کسب مزیت رقابتی پایدار امکانپذیر می باشد؛ خلق و کسب مزیت رقابتی پایدار در بازارهای بین ا لمللی مستلزم طراحی و تدوین اثربخش استراتژی بازاریابی بین ا لملل می باشد.اما قبل از هر کاری باید اهمیت بازارهای بین ا لمللی،وراهکارهای ورود به این بازارها را بررسی کنیم.
زیرا امروزه شرکتها مرزها را زیرپاگذاشته وجهانی شده اند. که در اول به تعریف تبلیغات ، بازارهای بین ا لمللی و بازاریابی بین ا لمللی به عنوان ابزار مهم در شرکت های که از طریق مبادلات بینالمللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب میکنند پرداخته شده است. و به استراتژی های ورود به بازارهای بین الملل اشاره شده است.
همچنین نقش فرهنگ ،اصول اخلاقی و اینترنت در بازاریابی بین ا لمللی مورد بررسی قرار گرفته است. و الگو های فرهنگی برای درک و طبقه بندی فرهنگ، محک زدن سابقه فرهنگ های ملی و بررسی ثبات فرهنگ در میان فرهنگ های دیگر بیان شده است. و بخش ها مختلف فرایند مذاکره را در جهت فرهنگ های میان ملی بیان کرده است. و چهارچوبی از استراتژی های بازاریابی بین ا لمللی ارایه شده است. و به تاثیراینترنت به عنوان ابزاری جهت دسترسی مصرف کننده به بازارهای خارجی با شالوده های اقتصادی سیاسی و اجتماعی مختلف پرداخته شده است.
واژگان کلیدی
تبلیغات ، بازارهای بین المللی ، بازاریابی بین ا لملل، فرهنگ ، اصول اخلاقی ، اینترنت
مقدمه
امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمیکند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیدهای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط میشوند.
کشورها از طریق مبادلات بینالمللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب میکنند. وقتی شرکتی بهطور قطع تصمیم میگیرد وارد بازار خارجی شود، مجبور است بهطور جدی و مؤثر خود را متعهد به ارائه پیوسته کالا و خدمات بداند. در غیر این صورت، مشتریان وی منابع دیگری را جستوجو خواهند کرد.
بیان مساله
بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاوت هایی هستند که از جمله آنها میتوان تفاو تهای محیطی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاوت های موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصر ف کنندگان امکان پذیر نیست، لذا مدیریت بازاریابی می بایستی فرصت های موجود را از طریق تقسیم بازار تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند.
منظور از تقسیم بازار این است که بازاری وسیع را با روشی به بخشهای کوچکترتقسیم کنیم که در هر کدام از آنها یکنواختی بیشتری از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد. مصرف کنندگان، خصوصیاتی مشترک و مشابه دارند. معیارهایی که تقسیم بازار براساس آنها انجام میگیرد، شامل عوامل جغرافیایی، جمعیتی یا دموگرافیک، روانی، رفتاری، بازاریابی و اقتصادی است.
پس از بررسی بازار و تقسیم آن به بخش های مشابه، مدیریت بازاریابی باید تصمیم بگیرد کدام یک از این بخش ها را به عنوان بازار هدف، انتخاب کند. البته او میتواند بیش از یک بخش را براساس ترکیب و توانایی کارکنان بازاریابی، توان رقابتی و خط مشی بازرگانان سازمان خود، انتخاب کند.
بازاریابی بینالمللی
بازاریابی بینالمللی، در سادهترین سطح خود، فرآیندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیمگیری کند. پیچیدهترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان میباشد.
طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بینالمللی عبارت است از انجام فعالیتهای تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرفکنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.
مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بینالمللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بینالمللی را بوجود میآورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور(های) دیگر، اتخاذ استراتژیهای مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.
حیطه عمل بازاریابی بینالمللی
حیطه عمل در بازاریابی بطور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیر قابل کنترل تقسیمبندی میگردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاستهای کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمتگذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامهریزی خود شرکت است. شرکت میتواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیتهای قانونی، سلایق مصرفکنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.
عوامل غیر قابل کنترل در بازاریابی بینالمللی خود به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم میشود. در بخش داخلی سیاستهای کلی دولت، ساختار قانونی و شرایط اقتصادی از جمله عوامل غیر قابل کنترل شرکت هستند. در بخش خارجی این شرایط برای هر کشوری میتواند متفاوت و یا حتی کاملاً در تضاد باشد. اوضاع سیاسی، اقتصادی، سطح تکنولوژی، جغرافیا و فرهنگ از این قبیل عوامل به شمار میآیند.
منابع
۱-البرزی، صدرا له، بازاریابی بین ا لمللی، نشریه صنعت خودرو ،شماره ۱۰۰ ، ابان ، ۳،۱۳۸۵
۲-ابابیی زکلیکی،محمدعلی،بازاریابی بین ا لمللی،( ۱۳۸۵ )چاپ چهارم،انتشارات سمت
۳-درگی، پرویز ، بازاریابی( ۴۸۳۱ )تهران ، جزوه درسی در مقطع کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی ۳
۴- دهقان، نبی اله، ارائه ا لگوی یکپارچه استراتژی بازاریابی بین ا لملل برای شرکتهای فعال دربازارهای بین ا لمللی،بهمن، ۱۳۸۶
۵- رضایی نژاد،عبدالرضا،مدیریت بازار جهانی(بازاریابی بین المللی)،( ۱۳۸۰ ) چاپ اول،انتشارات دانشگاه ازاد اسلامی