نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

گزارش کارآموزی کارخانه گچ جنوب

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۲۰ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنــــــــــوان                                                 صفحـــــــــه

چکیده

فصل اول : کلیات پروژه

۱-۱: مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲

۱-۲: بیان موضوع………………………………………………………………………………………………………………………………………۳

۱-۳: اهمیت و ضرورت موضوع …………………………………………………………………………………………………………………..۴

۱-۴: اهداف پروژه………………………………………………………………………………………………………………………………………۵

۱-۵:قلمرو پروژه………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵

۱-۶ : نکات کلیدی یا واژ گان کلیدی ………………………………………………………………………………………………………..۶

۱-۷- ابزار گرد آوری داده ها :………………………………………………………………………………………………………………….۷

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

۲-۱:تاریخچه سنگ گچ……………………………………………………………………………………………………………………………….۹

۲-۲: ذخایر سنگ گچ………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲

۲-۳ : منابع تهیه گچ………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۲-۴ : مصارف گچ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴

۲-۵ :خواص گچ………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۵

۲-۶: گچ پزی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۵

۲-۷ :کوره های گچ پزی……………………………………………………………………………………………………………………………۱۶

۲-۸ :انواع گچ…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۸

۲-۹ : ویژگی های فیزیکی گچ سفید ساختمانی………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۱۰ : تاریخچه گچ وسنگ گچ……………………………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۱۱:تاریخچه گچ در ایران……………………………………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۱۲ :تقسیم روش های تولید………………………………………………………………………………………………………………………۲۲

۲-۱۳ :احداث خط تولید گچ های آلفا و بتا به روش حذف بویلر و درایر ………………………………………………………….۲۳

۲-۱۴ :تولید انعطاف پذیر چیست ؟ …………………………………………………………………………………………………………..۲۳

۲-۱۵ : مزیت‌ رقابتی‌ تولید انعطاف‌پذیر………………………………………………………………………………………………………۲۸

۲-۱۶ : رفتار با مشتری‌……………………………………………………………………………………………………………………………۳۱

۲-۱۷ : سیستم تولید چابک………………………………………………………………………………………………………………………۳۲

۲-۱۸ :تعاریفی از تولید چابک ………………………………………………………………………………………………………………….۳۴

۲-۱۹ :توانا سازنده های  تولید چابک ……………………………………………………………………………………………………….۳۴

۲-۲۰ : طبقه بندی محرک های چابکی …………………………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۲۱ :توانایی های چابکی………………………………………………………………………………………………………………………۳۸

۲-۲۲ : فراهم کننده های چابکی……………………………………………………………………………………………………………..۴۰

 ۲-۲۳ : مفهوم برنامه ریزی و کنترل تولید……………………………………………………………………………………………….۴۲

۲-۲۴: تولید انبوه……………………………………………………………………………………………………………………………………۴۵

۲-۲۵ :تولید ناب……………………………………………………………………………………………………………………………………۴۶

۲-۲۶ : کارخانه مونتاژ نهایی………………………………………………………………………………………………………………….۴۷

۲-۲۷ :زنجیره عرضه…………………………………………………………………………………………………………………………………۴۸

۲-۲۸ : طراحی قطعات در تولید انبوه…………………………………………………………………………………………………………..۴۹

۲-۲۹ : طراحی قطعات در تولید ناب……………………………………………………………………………………………………………۵۰

۲-۳۰ :عرضه ناب در عمل…………………………………………………………………………………………………………………………۵۰

۲-۳۱ : شیوه های طراحی در تولید انبوه و ناب…………………………………………………………………………………………….۵۱

فصل سوم : بررسی وضعیت موجود شرکت

۳-۱ :تاریخچه و معرفی شرکت ………………………………………………………………………………………………………………….۵۴

۳-۲ : انواع محصولات کارخانه گچ ماشینی جنوب………………………………………………………………………………………..۵۶

۳-۳ : چارت سازمانی شرکت……………………………………………………………………………………………………………………..۵۹

۳-۴ : تشریح چارت سازمانی ……………………………………………………………………………………………………………………۶۰

۳-۵ : فرایند تولید در کارخانه گچ ماشینی جنوب…………………………………………………………………………………………۶۷

۳-۶ : تشریح وضعیت موجود موضوع مورد بررسی……………………………………………………………………………………….۸۰

۳-۷ : برنامه استراتژی آتی شرکت…………………………………………………………………………………………………………….۸۱

فصل چهارم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۴-۱ : نقاط ضعف………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۳

۴-۲: نقاط قوت  ………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۳

۴-۳ :راهکارهای پیشنهادی ……………………………………………………………………………………………………………………..۸۳

۴-۴ :تجزیه و تحلیل نتایج ………………………………………………………………………………………………………………………۸۴

منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۶

پیوست ها

چکیده

در این نوشتار ضمن تبیین مفهوم و اهمیت مدیریت زمان در فراگردهای تولید و ضرورت اولویت دادن تحلیل های استراتژیک بر تکنولوژی ، اهداف و استراتژی‌های سه گانه مبتنی بر زمان تشریح می شود. در ادامه، تولید و ساخت مبتنی بر زمان ، به عنوان یک استراتژی مبتنی بر زمان برای شرکتهای تولید و ساخت معرفی می شود.

بعد از تبیین استراتژی های بنیادین کاهش زمان چرخه یعنی حذف و موازی سازی، یک چارچوبی متشکل از شش فعالیت : ساده سازی، استانداردسازی، یکپارچه سازی، دسترسی و کنترل، در تولید و ساخت مبتنی بر زمان ، به عنوان ابزارهایی برای کاهش زمان تناوب ارائه می‌شود.

تلاش برای رسیدن به سرعت مناسب در عملیات، از تازه ترین اقدامات انجام شده برای کسب مزیت رقابتی است. در دهه گذشته، دامنه وسیعی از فلسفه های استراتژیک و عملیاتی ایجاد شده اند تا سازمانهای کسب وکار امروز را متناسب با فضای بازار جهانیِ با رقابت بسیار شدید، منعطف سازند.

این فلسفه ها، شامل رقابت مبتنی بر زمان، مدیریت کیفیت جامع، برون سپاری منابع، بازمهندسی کسب و کار و مدیریت تغییر می شود. این اصول و فلسفه ها و ابزارهای مرتبط با آنها، شکل دهنده استراتژی های عملیاتی و کسب و کار برای رهبری کسب وکار در بخشهای تولیدی و خدماتی در اقتصاد جهانی هستند. استراتژی‌هایی که مبتنی بر این فلسفه ها هستند، به عنوان تنها جهت گیری استراتژیک شرکتها یابه عنوان مکملی برای جایگاه استراتژیک سنتی هستندکه بر استراتژی های عمومی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز، مبتنی هستند.

مقدمه

دلیل اینکه این موضوع در کارخانه گچ انتخاب شده بررسی تولید و بهینه گچ بوده است و از اوایل قرن بیستم جهان شدیدآصنعتی شده است و امروزه بشر خود را کاملا به تولیدات صنعتی وابسته کرده است به طوری که حیات اکثریت کشورها بدون صنعت مدت کمی بیشتر دوام ندارد و کشور عزیز ما ایران روز به روز گاهی محکم به سمت صنعتی شدن بر می دارد و تولیدات  کشور های ایرانی را از سطح کشور به سطح منطقه و جهان گسترش می دهد بهترین روش برای  تحقیق این هدف ، ایجاد همکاری شرکت های ایرانی با شرکت های بزرگ صاحب بازار و فناوری است ،  زیرا در این  صورت این شرکت ها می توانند با رشد فناوری در داخل کشور ، امکان دسترسی به بازار را پیدا کنند و با رشدی که به تدریج پیدا خواهند کرد ، در آینده خود تبدیل به بازیگران صحنه بین الملل شوند. علاوه بر توسعه بسیاری از کشورهای در حال توسعه جهان نیز تولیداتی در اندازه جهانی دارند.

اما صنایع جهانی ایرانی کدام اند؟ پاسخ دادن به این سوال بر عهده برنامه ریزان استراتژیک کشور است ولی فعالان بخش صنعت و معدن کشور نیز باید با ارائه قابلیت ها وظرفیت های  خود ، به استراتژیست ها کمک کنند تا در انتخاب صنایع جهانی کشور به بیراهه نروند.

بیان موضوع

امروزه در کشورهای پیشرفته پیچیدگی تولید باعث همکاری افراد متبحر بسیاری در طبقات و تخصصای مختلف شده است تولید عمدتا بر اثر سازماندهی فعالیت های مختلف حاصل می شود . رشد و توسعه اقتصادی هر کشور، از راه بهره برداری صحیح و اقتصادی از منابع ، در جهت ارضای خواستها و جوابگویی به نیاز های فراوان افراد آن کشور به همراهی و کمک یک رشته اصول ، نظامها ، فنون ، شیوه ها در زمینه تولید امکانپذیر است. آشنایی با این اصول و نظامها و فنون شیوه ها به منظور پیشبرد هدفهای عالی هر جامعه کاملاً ضروری و حتی اجتناب نا پذیر است.

به علاوه بهترین راه بهره برداری از منابع تولید به منظور افزایش بهره وری و تولید و عرضه هر چه بیشتر و بهتر کالاها و خدمتها به مردم هر کشور ، و در حقیقت حرکت سریع به سوی و رشد و توسعه اقتصادی یه ویژه برای کشورهایی که در جهت توسعه و رشد تند گام بر می دارند مجاهدت در به کارگیری آنها است.

تاریخچه سنگ گچ

حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سال پیش دایناسورها به سرزمین های مردابی و باتلاق های دنیا مهاجرت کردند . گیاهان دم اسبی آنقدر رشد کردند که طول آنها به ۱۲ متر رسید و همین طور سرخس ها تا ۴ متر بلند شدند . در طول این دوران برخی از دریاهای بزرگ و کوچک خشک شدند و لایه های سنگ گچ که در زیر آنها بوجود آمده بود پدیدار گشت .

مطابق تحقیقات زمین شناسان دوران ناپدیدشدن دایناسورها و پدیدارشدن لایه های سنگ گچ خیلی قدیمی تر از ایجاد تمدن ها بر روی زمین است . آثار بکارگیری گچ طبق تحقیقات باستان شناسان در ایران مربوط به دوران قبل از اسلام حدود ۱۵۰۰ سال پیش می باشد .

گچ یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی در دنیا است . ممکن است گچ در قرون گذشته با روش هایی دیگر تولید و به صورت های دیگر استفاده می شده است . مصری هادر ۶۰۰ سال قبل هاون گچی داشته اند .

مصری ها ۱۵۰۰ سال قبل نیز از گچ برای پوشاندن سطوح داخلی دیوارهای اهرام ثلاثه استفاده کرده اند . درون اهرام مصر بر روی سطوح صاف و سفید گچی دیوار نگاری های شکوهمندی با نقش سربازان مصری ارابه های جنگی ، خدایان ، حیوانات و پرندگان موجود است.

منابع تهیه گچ

گچ از پختن و آسیاب کردن سنگ گچ بدست می آید. سنگ گچ از گروه مصالح ساختمانی کلسیم دار است که بطور وفور در طبیعت یافت می شود. و تقریبا ًدر تمام نقاط روی زمین وجود دارد و از لحاظ فراوانی در طبیعت در ردیف پنجم می باشد، در ایران هم تقریبا ًدر تمام نقاط کشور مخصوصا ًدرکویر مرکزی و اطراف تهران- جاجرود – آذربیجان – اطراف مشهد و غیره یافت می شود سنگ گچ به فرمول ۲ H2O،  Caso4 از سنگهای ته نشستی بوده و به علت میل ترکیب شدیدی که دارد بطور خالص یافت نمی شود. بیشتر به صورت ترکیب با کربن یا اکسیدهای آهن یافت می گردد.

سنگ گچ موجود درطبیعت بیشتر مخلوط با آهک و خاک رس است سنگ گچ یا بصورت سولفات کلسیم آبدار یافت می شود که به آن ژیپس ( گچ خام) هم می گویند یا بصورت سولفات کلسیم بدون آب (Caso4) بدست می آید که به آن ایندریت گفته می شود. سولفات کلسیم آبدار به صورتهای مختلف یافت می گردد.

منابع و ماخذ

۱- بابک کاظمی ،(۱۳۸۵) ، مدیریت تولید ، انتشارات پیام نور

۲- دکتر شهنام طاهری ،(۱۳۸۱)،نگرش سیستمی ، انتشارات هوای تازه

۳- عباس کاظمی (۱۳۸۰)، مدیریت تولید و عملیات ، انتشارات سمت

۴- مهدی الوانی (۱۳۸۵) ، مدیریت تولید ، انتشارات استان قدس رضوی

۵- هوشنگ مومنی (۱۳۸۴) ، مدیریت نظام مند تولید ، انتشارات ستاره سپهر

۶- سایت کارخانه ( گچ ماشینی جنوب ، خراسان )

۷- سایت صنایع و معادن کشور

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.