نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

  • خرید فایل
  • نوشته‌ها
  • تحقیق کاربرد میکروارگانیسم ها در تولید آنتی بیوتیک ها و ارتباط آن با صنعت و فناوری در حوزه علم زیست شناسی

تحقیق کاربرد میکروارگانیسم ها در تولید آنتی بیوتیک ها و ارتباط آن با صنعت و فناوری در حوزه علم زیست شناسی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۸۲ | قابل ویرایش

پیشگفتار

امروزه با گسترش علم ودانش بشری وپیشرفتهای همه جانبه ای در علوم رخ داده است علوم زیستی نیز از این پیشرفت بی بهره نمانده است تلاش بی وقفه دانشمندان برای بدست آوردن هرچه بیشترنتایج برای زندگی بشر آنها را بر این واداشته تا تحقیقات خود را گسترده تر کنند وعلاوه بر مسائل زیستی به ارتباط آنها با علوم دیگر نیز بپردازند.

  • مطالعه هرچه بیشتر بر روی این موجودات ریز افق های تازه تری را به روی بشر گشوده است وآنها را به حیرت ئاداشته است وتفکر در این همه عظمت وقدرت الهی . این یافته ها باعث شده است تا هرچه بیشتر به یاد خداوند بوده واورا شکر وسپاس گویند واین همه بزرگی اورا مورد تحسین قرار دهند.
  • دنیای موجودات میکروسکوپی که در زمره علوم زیستی قرار دارند بسیار گسترده است .موجودات بسیار ریزی که فقط با میکروسکوپ دیده می شوند وشانل باکتری ها ، ویروسها ، قارچها و… می باشند.
  • میکروبها علاوه بر بیماری زایی ومضرراتی که به انسان می رسانند فوائدی نیز دارند که دانشمندان با بهره گیری از آنها به انسان در زندگی کمک می کنند کاربرد میکروارگانیسم ها در تولید الکل ، سرکه ، پنیر ، سوخت ، واکسن ، آنتی بیوتیک ها و…. همه از فوائد این موجودات ریز می باشند که البته بشر هنوز به خیلی از کاربردهای آنها پی نبرده است ودر تلاش برای دستیابی به آنهاست.
  • هدف وانگیزه محققین از انتخاب موضوع (( کاربرد میکروارگانیسم ها در تولید آنتی بیوتیک ها وارتباط آن با صنعت وفناوری در حوزه علم زیست شناسی )) برای تحقق این است که هر چه بیشتر اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

چکیده مطالب

این تحقیق به عنوان کاربرد میکروارگانیسم ها در تولید آنتی بیوتیک ها وارتباط آن با صنعت وفناوری در خوزه علم زیست شناسی می باشد که به مرحله اجرا گذاشته شده است.

میکرو ارگانیسم ها موجودات بسیار ریزی هستند که بوسیله میکروسکوپ دیده می شوند وبرای دیدن باید آنها را رنگ آمیزی نمود میکروارگانیسم ها شامل باکتری ها ، قارچ ها ، ویروسها ، پرتوزوئرها و… می باشند وبا استفاده از این میکروارگانیسم ها آنتی بیوتیک هایی ساخته شده که برای درمان بیماری ها استفاده می گردد این آنتی بیوتیک ها شامل پنی سیلین ، تیروتریسین ، کلرامنفیکل ، استروپتومایسین و… می باشند که هر کدام بر بیماریهای خاصی تاثیر می گذارند .

آنتی بیوتیک ها باید در بدن موجود زنده قدرت ضد میکروبی قوی ، ساختمانی نسبتا پایدار وثابت و… داشته باشند تا مورد استفاده قرار گیرند.

بیان مسئله و تعریف موضوع تحقیق

پژوهشگران می خواهند در این پژوهش بدانند که میکروارگانیسم ها در تولید آنتی بیوتیک ها چه کاربردی دارند .ارتباط کاربرد میکروارگانیسم ها با صنعت وفناوری در خوزه علم زیست شناسی چیست؟

  • از زمانی که دانشمندان موفق به ساخت میکروسکوپها شدند وتوانستند میکروارگانیسم ها را مورد مطالعه قرار دهند گامهای بسیار مهمی برای تامین رفاه وآسایش انشان برداشته شد وپیشرفتهای چشمگیری در زمینه های علوم پزشکی ودرمانی ، کشاورزی ودامپروری ، بهداشت وتولید ونگهداری مواد غذایی و مدیریت محیط زیست بوجود آمد و زندگی آدمی را دگرگون کرد وبسیاری از مشکلات تغذیه ای انسان نیز حل گردید بیماری هایی که روزگاری درمان نشدنی به شمار می آمدند یکی پس از دیگری به زانو در آمدند در خالی که قبل از آن بشر در جهل ونادانی وانواع توهمات غوطه ور بود.
  • پژوهشگران در این تحقیق می کوشمد دانش واطلاعات خود را در مورد میکروارگانیسم ها وکاربرد آنها در تولید آنتی بیوتیک ها وارتباط آن با صنعت وفناوری افزایش دهند تا با بکارگیری این اندوخته ها در آتیه نه چندان دور در جهت افزایش سلامتی خود وافراد جامعه وحفظ آن مسئولانه زندگی نمایند.

چند تن از دانشمندان بزرگ علم میکروبیولوژی

روبرت کخ:

در سال ۱۸۴۳ در هانوور متولد شد تحصیلات خود را در گوتینگن به پایان رسانید ودر سال ۱۸۶۶ از دانشگاه گوتینگن درجه دکترای خود دریافت نمود او یکی از بزرگترین میکروب شناسان جهان است در ابتدا نبوغی در وی دیده نمی شد وبه نظر نمی رسید که بتواند روزی همراه پاستور علم جدید باکتری شناسی را بر پایه واساس محکم بنا نهد او در ابتدای مطالعات وآزمایشات خود ، خون حیوانات مبتلا را آزمایش کرد ومتوجه شد که باسیلها سرم سیاه زخم را درست کرد.

او در سال ۱۸۷۶ باکتری مولد بیماری سیاه زخم را کشف کرد سپس باکتری را به بدن موشی انتقال داد ومرتبا از موشی به موشی دیگر منتقل کرد که پیوسته با باسیل واحد روبرو شد او توانست میکروب را در خارج از بدن موجود زنده کشف کند این اولین بار بود که میکروب را در خارج از بدن حیوان تولید می کردند.

او نتیجه مطالعات خود را منتشر کرده ونشان داد که به چه طریق می توان با رنگ کردن میکروبها آنها را در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد او در سال ۱۸۸۲ میکروب سل را کشف کرد ویکسال بعد اظهار کرد که با تلقیح سرم می توان از مبتلا شدن جانداران دیگر جلوگیری کرد . به تکنیکهای خاص خود موفق به شناخت بسیاری از بیماریهای عفونی گشت ودر سال ۱۸۶۱ ریاست انستیتوی امراض عفونی را بدست آورد کخ در سال ۱۹۱۰ توسط بیماری سل فوت کرد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.