نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله تحولات نانوتکنولوژی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۵۳ | قابل ویرایش

تاسیس و عضوگیری انجمن علمی نانوفناوری ایران

انجمن‌ علمی‌ نانوفناوری‌ ایران‌ با اهداف زیرتشکیل‌ ‌گردید:

  • گسترش‌، پیشبرد و ارتقای‌ سطح‌ دانش‌ جامعه‌ از فناوری های‌ جدید
  • کمک‌ به‌ توسعه‌ کمی‌ و کیفی‌ نیروهای‌ متخصص‌ و تشویق‌ محققان‌ و صنعتگران‌ به‌ کنکاش‌ در نانوتکنولوژی‌
  • بهبود بخشیدن‌ به‌ امر آموزش‌ و پژوهش‌ در زمینه‌های‌ مربوطه
  • بهره گیری هرچه بیشتر از پتانسیل علمی کشور در زمینه نانوتکنولوژی

این انجمن‌ به‌ منظور نیل‌ به‌ اهداف‌ فوق‌الذکر، اقدامات‌ زیر را به‌ عمل‌ خواهد آورد:

  • ایجاد‌ فرهنگ‌ پژوهش‌ و تحقیقات‌ علمی‌ در سطح‌ ملی‌ و بین‌المللی‌ بین‌ محققان‌ و متخصصانی‌ که‌ به‌گونه‌ای‌ با علم‌ نانوتکنولوژی‌ آشنا هستند.
  • همکاری‌ با نهادهای‌ اجرائی‌، علمی‌ و پژوهشی‌ در زمینه‌ ارزیابی‌ و بازنگری و اجرای‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ مربوط به‌امور آموزش‌ و پژوهش‌ در زمینه‌ علمی‌ موضوع‌ فعالیت‌ انجمن‌
  • کمک‌ به‌ مدیران‌ و ارگانهای‌ سیاستگزار جهت‌ تدوین‌ ضوابط و آئین‌ نامه‌های‌ اجرائی‌ مربوط به‌ طرح‌تخصصی‌ موضوع‌
  • ترغیب‌ و تشویق‌ پژوهشگران‌ و تجلیل‌ از محققان‌ و استادان‌ ممتاز
  • اطلاع‌ رسانی‌ عمومی‌، خاصه‌ در متن‌ جامعه‌ علمی‌ از روند رو به‌ رشد فزاینده‌ فناوری های‌ جدید
  • ارائه‌ خدمات‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌
  • تشکیل‌ گردهمایی‌های‌ علمی‌ در سطح‌ ملی‌، منطقه‌ای‌ و بین‌ المللی‌

کره و جهان نانوتکنولوژی

۲۵ نوامبر ۲۰۰۲ – دولت کره در تلاش برای تقویت نانوتکنولوژی با اختصاص۵/۳۲۵میلیارد ون بودجه‌، قدمی ‌به سمت جلو برداشته است‌. این بودجه به محققین داخلی و آزمایشگاهها کمک می‌کند تا نسل بعدی فناوری را تا سال ۲۰۱۰ تعقیب نمایند‌.

با این وجود‌، این پروژه ۹ ساله‌ از طرح اصلی آن که توسط وزارت علوم و فناوری برنامه ریزی شده بود‌، به شدت باز داشته شده است‌. در اوایل سال جاری‌‌، وزارت علوم کره اعلام کرد که یک طرح سه مرحله‌ای را با اختصاص ۳۷/۱ تریلیون ون بودجه دولتی به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی و ایالتی انجام خواهد داد‌.

به نظر می‌رسد این وزارتخانه موفق به متقاعد ساختن قانونگذاران برای قانونی ساختن سرمایه‌گذاری کلان روی نانوتکنولوژی نشده است‌. این وزارتخانه طبق اظهارات مقاماتش، راهی ۵ ساله را جهت معرفی زیربنای نانوتکنولوژی را طی خواهد کرد‌.

سخنگوی این وزارتخانه حاضر به تشریح جزئیات عواقب کاهش در برنامه بودجه نانوتکنولوژی آن وزارتخانه نشد اما بررسی‌ها حاکی از آن است که اقتصاد نزولی جهانی و حساسیت سرمایه‌گذاری نامناسب ممکن است موجب تصمیم‌گیری جهت میانه‌روی در سرمایه‌گذاری گردد‌. با وجودی که تخصیص بودجه‌ای ناچیز‌، این برنامه پیشگامی‌ را تا حدی آغاز نموده است‌، انتظار می‌رود محققین و دولتمردان کره‌ای همگام با طرح‌های پیشرفت نانوتکنولوژی پیش روند‌.

همکاری گروه‌های صنعتی MEMS امریکا و اروپا

۲۱ نوامبر ۲۰۰۲ – گروه صنعتی MEMS  (MIG) و شبکه Nexus‌، دو سازمان اصلی در ارتقاء سیستمهای میکروالکترومکانیکی (MEMS) که به ترتیب در آمریکای شمالی و اروپا فعال هستند‌، همکاری خود را جهت تقویت تجاری MEMS اعلام کرده‌اند‌.

انتظار می‌رود، این همکاری که در دومین نشست سالانه Nexus در بروکسل اعلام شده‌است، یک مسیرنمای فناوری برای ابزارآلات MEMS ا‌رائه نماید‌. MIG یک انجمن تجاری در امریکای شمالی است و Nexus شبکه‌ای صنعتی در اروپا می‌باشد که فعالیتهای مربوط به میکروسیستمها را تحت حمایت خود دارد‌. اینطور به نظر می‌رسد که این همکاری برای انجام تعدا‌دی پروژه مشترک و یا مکمل شکل گرفته‌است‌.

MIG اعلام کرد: “اولین نتیجه این همکاری، شکل‌گیری کانون مصرف کنندگان و تولید کنندگان آمریکای شمالی است‌‌. بعلاوه این دو سازمان بر روی نتایج مطالعات جهانی تجاری سازی درMEMS  و صنعت میکروسیستمها کار خواهند کرد‌. این فعالیتها شامل پیگیری آمارهای صنعتی و توسعه یک مسیرنمای فناوری می‌باشد‌.”

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.