تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های علوم تربیتی » تحلیل محتوای کتب ریاضی ابتدایی با اهداف مصوب برنامه درسی از دیدگاه معلمان

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره زیر پیامک کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت: 6104337871930416 بانک ملت به نام محمد افراسیابی

شماره پیامک: 09386494070

با تشکر - مدیریت سایت

تحلیل محتوای کتب ریاضی ابتدایی با اهداف مصوب برنامه درسی از دیدگاه معلمان

تحلیل محتوای کتب ریاضی ابتدایی با اهداف مصوب برنامه درسی از دیدگاه معلمان

تحلیل محتوای کتب ریاضی ابتدایی با اهداف مصوب برنامه درسی از دیدگاه معلمان

تعداد صفحات : 40 | قابل ویرایش

در فرایند برنامه ریزی درسی،تهیه و تدوین محتوای آموزشی مناسب،بخصوص در نظام آموزشی ابتدایی از جایگاه ویژه برخوردار است.

مقدمه

در فرایند برنامه ریزی درسی،تهیه و تدوین محتوای آموزشی مناسب،بخصوص در نظام آموزشی ابتدایی از جایگاه ویژه برخوردار است.

ریاضیات یکی از دروس مهم و اساسی دوره ابتدایی است که متاسفانه با افت تحصیلی و نگرش منفی دانش آموزان روبرو شده است، از این روست که تهیه و تدوین محتوای کتاب های درسی ریاضی با توجه به ملاک هایی که موجد یادگیری معنی دار است یک ضرورت محسوب میشود.

یکی از متخصصان به نام در این زمینه جروم برونر است،وی که از صاحب نظران روانشناسی شناختی است و به فرایند  یادگیری توجه دارد نه به حصول آن معتقد است که محتوای آموزشی باید به گونه ای طراحی و تدوین شود که تفکررا پرورش دهد.وی با بررسی دیدگاه های گوناگون 14مولفه برای تدوین محتوا استخراج نموده وبا 505 مفهوم مطروحه در کتاب های ریاضی  مقطع دبستان تطبیق دادهاست که  میزان این انطباق به ترتیب زیر بدست آمد.

تحلیل محتوای کتاب های مقطع دبستان نشان داد که تدوین محتوای این کتابها عمدتا باملاک های مطروحه برونر فاصله دارند،از اینرو لازم است برنامه ریزان و مولفین کتاب های ریاضی در تهیه و تدوین محتوای این کتابها این عوامل را مورد توجه قرار دهند.

منابع و مآخذ

  1. سرمد،زهره،1377،روش های تحقیق در علوم رفتاری ،تهران:انتشارات آگاه
  2. کیامنش،علیرضا.1377،یافته های سومین مطالعه بین المللی TIMSSریاضیات دوره ابتدایی.تهران:انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
  3. مولفین کتاب های ریاضی، مقطع دبستان.1377،کتاب معلم.تهران.انتشارات اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
  4. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی.(1390). ریاضی دوم دبستان .تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی.
  5. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی .(1390).ریاضی سوم دبستان. تهران:اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی.
  6. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی .(1390). ریاضی چهارم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی.
  7. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی.(1391) .ریاضی پنجم دبستان.تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی.
  8. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.(1391) لوح فشرده آشنایی با برنامه درسی ملی. تهران: وزرات آموزش و پرورش
  9. شورای عالی آموزش و پرورش.(1377).اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. دریافت در 20 شهریور 1391 .قابل دسترس در.
40,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز